Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@14:58:53 GMT

رکورد شهرداری مشهد در فروش اوراق مشارکت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۶۷۱۵

رکورد شهرداری مشهد در فروش اوراق مشارکت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهردار مشهد گفت: با انتشار ۳۲۷ میلیارد اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده پیرامونی حرم مطهر رضوی که با احتساب ۶۰۰ میلیارد اوراق مشارکت قبلی برای توسعه قطار شهری مشهد، در مجموع حاصل تلاش مدیریت شهری ۹۲۷ میلیارد اوراق مشارکت برای مردم مشهد است، عددی که البته به این آسانی‌ها به دست نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کلایی شهردار مشهد ادامه داد: به لطف حضرت رضا(ع) این خبر خوب را می‌توانم به مردم شهرم بدهم که ان شاءا... با این مبلغ می‌توانیم سرعت بیشتری به پروژه بزرگ حرم شهر و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی بدهیم و همچنین توسعه قطار شهری را شاهد باشیم.

دولت هر ساله اوراق مشارکتی در بند «د» تبصره ۵ بودجه کل کشور قرار می‌دهد، فرصت بهره مندی از ۸ هزار میلیارد از این اوراق مشارکت تا پایان سال ۹۸ بوده است.

 شهردار مشهد ادامه داد:دیوان محاسبات بنا به دلایلی از جمله شیوع بیماری کرونا، فرصت بهره مندی از اوراق مشارکت را تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تمدید کرد، اما آن چه مدیریت شهری مشهد را اکنون یک سر و گردن بالاتر از سایر شهرداری‌های کلان شهرهای کشور قرار داده است، رایزنی‌ها و تلاش‌هایی بوده است که برای جذب این اوراق به کار بستند، تا مردم مشهد از این امکان بیشتر بهره‌مند شوند.

بدون شک آن چه این مسیر پر تلاطم را برای ما هموار کرد «سوابق مالی شفاف»، «صورت‌های مالی حسابرسی شده» و «نداشتن بدهی معوق به بانک ها» از جانب شهرداری مشهد بوده است، این خوش حسابی‌ها موجب شد تنها شهرداری در کشور باشیم که در پایان مهلت مقرر توانست اوراق خود را منتشر کند و به فروش برساند.

بسیاری از شهرداری‌ها تنها در حد صدور مجوز پیش رفتند، حتی خیلی از شهرداری‌ها مجوز را هم نتوانستند بگیرند، برخی شهرداری‌ها نیز در فروش اوراق خود ناتوان بودند، حتی شهرداری تهران و قم که شاید از قدرت رایزنی بهتری برخوردارند، اما نتوانستند به میزان شهرداری مشهد اوراق خود را منتشر کنند.

شهردار مشهد تاکید کرد: هدف گذاری ما بیش از این بود، اما با این بودجه قابل تحمل می‌توانیم اقدامات موثری در دو کلان پروژه حرم شهر و قطار شهری را عملیاتی کنیم.

کد خبر 533215 برچسب‌ها شهرداری استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری استان خراسان رضوی اوراق مشارکت شهردار مشهد شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد از راه اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی ونمایشگاهی با ۲۰ محصول نوآورانه در مشهد خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید رحمان میرزائیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی خلاقیت که در کارخانه نوآوری مشهد برگزارشد اظهارداشت: باتوجه به اینکه اواخر هفته میزبان معاونان کلانشهر‌های کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مراسم مصوبه تشکیل دبیرخانه خلاقیت و نوآوری را دریافت کنیم لذا نمایشگاه اصلی خلاقیت و نوآوری را دوماه دیگر با ارائه ٢ محصول نوآورانه برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را فراهم و حمایت‌ها را انجام دهد، اما شهر و مدیریت شهری با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و این چالش‌ها حل نخواهد شد مگر با کمک نخبگان و فرهیختگان.

میرزاییان افزود:وظیفه دیگر شهرداری این است که از موضوع زیست بوم نوآوری و اکوسیستم شهر حمایت کند در همین راستا کارخانه نوآوری تاسیس شد و همچنان قصد داریم 6 مرکز نوآوری تخصصی نیز در مشهد راه اندازی کنیم.

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: دوم اردیبهشت ماه روز جهانی خلاقیت و سوم این ماه نیز روز ملی کارآفرینی و بزرگداشت شیخ بهایی است؛ به همین دلیل مدیریت شهری مشهد تصمیم گرفت اولین هفته اردیبهشت ماه را به نام هفته خلاقیت و نوآوری نام گذاری کند.  

میرزاییان ادامه داد: در قالب این هفته رویدادهای مختلفی را پیش بینی کردیم که که در آن با بازیگران اصلی زیست بوم محیطی شهر مشهد دیدار می‌کنیم و فضای پیشرفت را برای امور پیش روی آن‌ ها فراهم می‌‌سازیم.

وی خاطرنشان کرد:در ادامه این رویدادها امروز نمایشگاهی را در محل کارخانه نوآوری شهر مشهد برگزار کردیم که اغلب افراد تاثیرگذار در حوزه خلاقیت و نوآوری شهری در بخش‌ های خصوصی و دولتی در آن حضور داشتند ؛موضوع اصلی این نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای دانشجویان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی است، دستاوردهایی که می‌‌توانند در عرصه خلاقیت و نوآوری شهری کمک حال شهرداری مشهد باشند

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهدبیان کرد: شهرداری به مسائل نوآوری و خلاقیت ورود پیدا می‌کند بنابراین نظام مسائل را تشکیل  می‌دهد و به دنبال حل این نظام به کمک افراد خلاق است تا بتواند سطح کیفیت زندگی شهروندان و زائران را افزایش دهد. ما در شهرداری با مشکلاتی همچون نحوه بستن قرارداد و نحوه ارائه مسائل و ورود به کارخانه نوآوری روبه‌رو هستیم و سعی کردیم همه اینها را لیست و با کمک شما مرتفع کنیم.

میرزائیان تاکیدکرد: متاسفانه انسجام ویژه‌ای در زیست‌بوم نوآوری و اکوسیستم شهری مشهد وجود ندارد. پراکندگی کار‌ها در این کلانشهر زیاد است. حضور شما در این مراسم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کنار هم باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند
  • ساختار و مبلمان شهری سعدآباد بهبود می‌یابد
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید