Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@12:35:47 GMT

رونمایی از خودروی ۷ میلیاردی متهم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۶۸۴۶

در آغاز برگزاری سومین جلسه دادگاه برخی مدیران سابق بانک مرکزی از خودرو بی ام و ۷ میلیاردی متهم محسن صالحی رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران سابق بانک مرکزی به ریاست قاضی اسداله مسعودی مقام و در شعبه ۱۰۶۵ دادگاه کیفری دو تهران آغاز شد.

در ابتدای جلسه دادگاه تصاویر بی ام و ۷ میلیاردی و مقادیری سکه و طلا به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بی ام و متعلق به متهم محسن صالحی معاون سابق اداره بین الملل بانک مرکزی است.

آنطور که در کیفرخواست آمده، محسن صالحی فرزند غلامرضا متهم ردیف چهارم این پرونده اکنون با تودیع وثیقه آزاد است.

وی متهم است به دریافت رشوه شامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۱۰۰ سکه بهار آزادی و ۱۲ هزار دلار آمریکا از متهم امید اسدبیگی.

همچنین دریافت ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد از اسدبیگی، یک میلیارد تومان وجه نقد و ۲۰۰ هزار دلار آمریکا از متهم شهریار دربانی و همینطور ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۳۲۴ هزار دلار آمریکا از متهم موسی حسین‌زاده از دیگر اتهامات اوست.

وی همچنین یک دستگاه BMW و ۱۲۰ هزار دلار آمریکا به همراه ۳۰ هزار دلار سرمایه در بازار فارکس و سکه تمام بهار آزادی از متهم محمدرضا آل علی دریافت کرده است.

تبانی در انجام محاسبات دولتی بر مبنای توافق تقسیم سود حاصل از محل محاسبات و ورود خسارت به حقوق بیت‌المال به میزان یک میلیون و ۴۸ هزار دلار آمریکا از دیگر اتهامات محسن صالحی است.

در جلسه گذشته دفاعیات متهم رسول سجاد مدیر سابق اداره بین الملل بانک مرکزی و وکیل وی اخذ شد.

در ادامه متهم محسن صالحی معاون سابق اداره بین الملل بانک مرکزی تفهیم اتهام شد تا دفاعیات خود را ارائه کند. اظهارات این متهم ناتمام ماند و ادامه دفاعیات وی به جلسه امروز موکول شد.

اسامی متهمان پرونده به این شرح است: امید اسدبیگی، مهرداد رستمی چگنی، مجتبی کحال‌زاده، جواد بصیرانی، اکبر لارجانی، فرشاد طالبی، مهدی توسلی، سید رسول سجاد، محسن صالحی، سید محمدرضا حسینی، فرزاد محمدی، اسدالله سیفی، شهریار دربانی، سید محمدرضا آل علی، موسی حسین‌زاده، محمدرضا قاعدی، میثم فرجام، محمد نوری، محمد بیرانوند، سید وحید حسینی، حمیدرضا مخبر و رضا انصاری. برچسب ها: دادگاه ، مفاسد اقتصادی ، مدیران سابق ، بانک مرکزی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دادگاه مفاسد اقتصادی مدیران سابق بانک مرکزی هزار دلار آمریکا تومان وجه نقد بانک مرکزی محسن صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه دادگاه برگزار شد/ پسر معاون سابق قوه‌قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!

به گزارش خبرآنلاین، در این جلسه این متهم به دفاع از خود پرداخت و مالکیت همۀ موارد تحصیل‌شده از طریق عناوین اتهامی را رد کرد و منشاء خرید چند زمین، خانه و خودروی لوکس خود را سرمایه‌های شخصی عنوان کرد!

فارس نوشت: درحالی‌که در کیفرخواست متهم بدون شغل معرفی شده بود، این متهم شغل خود را سرمایه‌گذاری با نقدینگی سایرین عنوان کرد به این صورت که سرمایه‌های آشنایان را جمع کرده و بعد از سرمایه‌گذاری، به آنها سود پرداخت می‌کند.

او مالکیت یک ملک خریداری شده در خیابان سازمان آب را هم رد کرده و مدعی شد برادرش برای فرار از مالیات این ملک را به نام دوست صمیمی متهم یعنی ع.خ کرده است.

این متهم از نحوۀ بازداشت خود نیز شکایت داشت که چرا شان او هنگام بازداشت رعایت نشده و به او در خیابان دستبند زده‌اند. او تمامی اعترافات خود در دوران بازجویی را نیز رد کرد.

متهم در توجیه دریافت بخشی از واریزی‌های متهمینی که پرونده‌هایشان را حل‌وفصل می‌کردند هم مدعی شد که این مبالغ را از برادرش قرض می‌گرفته و به‌زودی بدهی خودش را تسویه می‌کند.

این متهم سیمکارت‌های خریداری شده با اموال نامشروع را بیشتر از مقداری که در کیفرخواست عنوان شده اعلام کرد و مدعی شد همه سیمکارت‌ها را از محل سرمایه‌های مردمی تهیه کرده و بخشی از آن را هم متهم ح‌.ی مبلغی به وی پول داده تا برای او هم در زمینۀ سیم‌کارت سرمایه‌گذاری کند.

همچنین در ادامه از قاضی دادگاه خواست تا سیم‌کارت‌های ضبط‌شده را به او پس بدهند تا بتواند پس از فروش آن‌ها، بدهی‌های خود به سرمایه‌گذاران را تسویه کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897642

دیگر خبرها

  • ماجرای خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟!
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • پسر معاون سابق قوه قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!
  • دومین جلسه دادگاه برگزار شد/ پسر معاون سابق قوه‌قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!
  • حرف‌های تکراری چهار رئیس بانک مرکزی درباره دلار