Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:19:47 GMT

دومین ETF دولتی در راه بازار بورس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۷۰۵۰

دومین ETF دولتی در راه بازار بورس

صالح گفت: صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علیرضا صالح» با اشاره به پذیره‌نویسی صندوق‌های جدید دولتی تا ماه آینده افزود: صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که عموم مردم در انتظار دومین دور از این واگذاری‌ها هستند، افزود: دومین صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی، صندوق دارا دوم نام دارد که با هدف دسترسی اکثر مردم به بازار سرمایه و ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه می‌شود.

وی گفت: ثبت‌نام این صندوق نیز مانند دور قبلی، برای عموم آزاد بوده و خریداران به مدت ۲ هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره‌نویسی برای خرید آن زمان دارند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی شده و همکاری‌های لازم با وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق‌ها به ترتیب اولویت و به ترتیب جایگاه، پذیره‌نویسی خواهند شد که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تا به حال زمان نهایی برای پذیره‌نویسی دومین صندوق ETF دولتی، مردادماه اعلام شده و در صورت تغییر این زمان، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صالح در خصوص سهام شرکت‌های موجود در این صندوق‌ها بیان داشت: شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در صندوق‌های آتی دولتی، حضور خواهند داشت و مردم از سود این سهام بزرگ از طریق صندوق‌های دولتی منتفع خواهند شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سهام ETF صندوق های ETF بازار سرمایه پذیره نویسی خواهند شد صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هیجان روز گذشته، آغاز بازار با تقاضای خوبی همراه بود و اکثر نماد‌های معاملاتی در مثبت و حتی صف خرید بودند، اما نیمه‌ دوم در جدال تقاضا و عرضه، پیروزی با عرضه‌ها بود. انتظار اهالی بازار به چرخش بخشی از جریان پول به سهم‌های کوچک‌تر و جامانده است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ارزش معاملات کل ۱۰۹۲۲ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۶۵۳۷ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۲۹۱ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه بود. در پایان معاملات امروز تعداد ۴۹۴ نماد (۶۳ درصد) در مثبت و ۲۸۷ نماد (۳۷ درصد) درمنفی بودند همچنین ۷۸ نماد صف خرید، ۳۰ نماد صف فروش ثبت شد.

او افزود: بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۷۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. با توجه به رشد اکثر نماد‌های معاملاتی و شاخص ساز، نماگر اصلی بورس اوراق بهادار با رشد بیش از ۲۷۱۰۰ واحد رو به رو شد و به حوالی ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • صعود بورس از منطقه امن