Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیات طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با ۲۰۱ رأی به تصویب نمایندگان رسید که در صورت تصویب جزئیات آن اعتبارات لازم برای تامین یک میلیون تن قیر برای طرحهای عمدتا روستایی در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در نشست علنی امروز (چهارشنبه، یکم مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، گفت: اختصاص قیر در چارچوب گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور می‌تواند گره بسیاری از طرح‌های عمرانی بگشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از روش‌هایی که طی چند سال اخیر به عنوان کمک به طرح‌های عمرانی در روستاها استفاده شده اختصاص قیر بوده و همان طور که می‌دانید امروز طرح‌های عمرانی با توجه به کمبود اعتبارات سرعت لازم را ندارد و یکی از بهترین راهکارها برای کمک به دولت همین راهکار قیر است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: بر اساس این طرح یک میلیون تن قیر معادل ۴ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص داده می‌شود که ۵۰ درصد آن برای راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت ۲۱ درصد آن در اختیار بنیاد مسکن برای بهسازی معابر روستایی و محوطه سازی روستاها و مساجد با اولویت روستاهای آسیب دیده براثر بلاهای طبیعی، ۱۷ درصد آن برای سازمان امور دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر، ۵ درصد آن برای نوسازی مدارس و ۴ درصد آن برای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با گسترش بیابان‌ها و ۳ درصد آن در اختیار بسیج سازندگی قرار می‌گیرد.

مفتح تصریح کرد: رقم موردنیاز این قیرها از محل اعتبارات عمرانی در قانون بودجه به صورت صددرصد تخصیصی پیش بینی شده که دولت مکلف است تا پایان آذرماه در اختیار وزارت نفت قرار دهد و در صورتی که شاهد افزایش قیمت باشیم دولت می‌تواند با واگذاری اوراق اسلامی منابع موردنیاز خود را تأمین نماید.

کد خبر 435013

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیر قیر رایگان مجلس شورای اسلامی وزیر نفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح های عمرانی درصد آن قانون بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است

به گزارش «نماینده»، سید جلیل میرمحمدی میبدی در مورد بودجه طرح دارویار، گفت: علیرغم اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم اما متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تنها نیمی از این اعتبار هم اختصاص یافت.

وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می شود.

میرمحمدی یادآور شد: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد