Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوآوی از تولید پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ نخست 2020 نسبت به سامسونگ، اپل و مدیاتک درآمد بیشتری کسب کرده است.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی موسسه‌ Strategy Analytics منتشر شده، درآمد بازار جهانی پردازنده موبایل‌های هوشمند در فصل اول سال جاری میلادی در حال رشد بوده است. البته انتظار می‌رفت که شیوع ویروس کرونا منجر به کم شدن درآمد این بازار جهانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آمارهای Strategy Analytics نشان می‌دهند که درآمد تولیدکنندگان این بازار ۶ درصد افزایش داشته و به ۴.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. براساس این گزارش، شرکت‌های کوالکام، هوآوی های‌سیلیکون (Huawei HiSilicon)، اپل، سامسونگ و مدیاتک پنج تولیدکننده‌ برتر چیپ برای گوشی‌های هوشمند در ۳ماهه‌ اول سال ۲۰۲۰ به شمار می‌آیند. در حالی که کوالکام با ۴۰ درصد از مجموع درآمد یادشده جایگاه نخست را دارد، Huawei HiSilicon موفق شده با کسب ۲۰ درصد از این درآمد در جایگاه دوم و بالاتر از اپل قرار بگیرد.


هوآوی های‌سیلیکون هم‌چنان در جایگاه دوم


نکته‌ جالب این گزارش، هوآوی های‌سیلیکون است. با وجود فشارهای قابل توجه برای کاهش سرعت رشد هوآوی در حوزه‌های مختلف، HiSilicon همچنان در میان ۵ تولیدکننده‌ برتر پردازنده‌ی موبایل حضور دارد.

 

درآمدزایی پردازنده‌های پرچم‌دار 5G در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۰
گزارش Strategy Analytics با نگاهی به میزان تولید و ارسال چیپ‌های حافظه به خریداران ادعا می‌کند که در مدت مشابه، در زمینه فروش چیپ‌های حافظه هم رشد قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است. این مرجع می‌افزاید: «برخلاف کاهش عرضه‌ گوشی‌های هوشمند به بازار در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹، بازار پردازنده‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند، رشد درآمد چشم‌گیری را تجربه کرده است؛ رشد درآمدی که ناشی از بیشتر بودن میانگین قیمت فروش پردازنده‌های 5G است. حالا خیلی از تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل، استراتژی‌شان را از تولید پردازنده‌ی پرچم‌دار 4G به 5G تغییر داده‌اند. این در حالی است که 4G هم‌چنان در بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده عملکرد خوبی دارد».


بر اساس گزارش Strategy Analytics، تقریبا تمام تولیدکنندگان پردازنده برای گوشی‌های هوشمند، تمرکزشان را روی پردازنده‌های 5G گذاشته‌اند. به گفته‌ این موسسه، پردازنده‌های پرچم‌دار 5G در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۰ رشد درآمدزایی را برای شرکت‌های تولیدکننده به همراه خواهند داشت.

لینک کوتاه: asriran.com/0036BP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هوآوی چیپ تولیدکننده گوشی هوشمند گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید آیفون در چین کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با توسعه حضور گوشی‌های هوآوی در بازار چین فروش آیفون در این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد سقوط کرده است.

چین بزرگترین بازار گوشی جهان به شمار می‌رود و در حالی که سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازار این کشور دست شرکت اپل بود اما طی سال جاری این رقم به حدود ۱۵ رسیده است.

در حالی فروش گوشی‌های آیفون در چین سقوط کرده که فروش گوشی‌های هواوی ۷۰ درصد جهش کرده و این شرکت چینی حالا سهمی برابر اپل آمریکایی از بازار گوشی چین دارد.

طی ماه‌های گذشته شرکت ویووی چین توانست با پشت سر گذاشتن اپل به بزرگترین فروشنده گوشی در بازار چین تبدیل شود. هم اکنون برند آنر دومین برند پرفروش گوشی در چین به شمار می‌رود و پس از آن شرکت اپل و هواوی قرار دارند.

سقوط ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در بازار چین موجب شده تا این شرکت بدترین عملکرد خود در بازار چین در ۴ سال گذشته را به ثبت برساند.

کد خبر 6087324 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!