Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@09:44:39 GMT

توضیح پنتاگون درباره ادامه حضور در کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۷۹۱۳

توضیح پنتاگون درباره ادامه حضور در کره جنوبی

به گزارش فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) طی جلسه بحث و گفت‌وگو در مؤسسه بین‌المللی اندیشکده مطالعات راهبردی آمریکا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تصریح کرد که هیچ دستوری برای خروج نیروهای آمریکا از کره جنوبی صادر نشده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رئیس پنتاگون در واکنش به گزارش‌های اخیر درباره کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره جنوبی گفت: «من هیچ دستوری برای خروج نیروها در شبه‌جزیره کره صادر نکرده‌ام».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال، تأکید کرد که راهبرد دفاع ملی همچنان در حال اجرا است و احتمال می‌رود به انتقال بیشتر نظامیان برای «اطمینان حاصل کردن از بهینه‌سازی نیروهایمان» منجر شود.

اسپر در این خصوص توضیح داد: «ما در حال حرکت به سوی مفاهیم بیشتر و مفاهیم جدیدی چون به کارگیری نیروی پویا هستیم و من همچنان به دنبال نیروهای چرخشی بیشتری هستم و به دنبال استقرار نیروها در صحنه هستم زیرا این مسئله به ما، ایالات متحده، انعطاف راهبردی بیشتری برای پاسخگویی به چالش‌های سراسر جهان می‌دهد».

اظهارات مارک اسپر در شرایطی مطرح شده است که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز جمعه هفته گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که دولت ترامپ از سوی پنتاگون گزینه‌های کاهش حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی را دریافت کرده است.

این روزنامه آمریکایی گزارش کرد که تصمیم پنتاگون برای کاهش نظامیان آمریکایی در کره جنوبی در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات واشنگتن و سئول درباره هزینه حضور نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی صورت می‌گیرد.

آمریکا حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در کره‌جنوبی مستقر کرده و مدعی است که این نظامیان با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ‌یانگ و ارسال پیام به چین درباره نفوذ و توانایی آمریکا در آسیاست.

پیش از این، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار بودجه پنج میلیارد دلاری سئول در سال برای حفظ سطح فعلی ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی شده بود که البته پایگاه تحلیلی «استارز اند استریپس» اخیراً گزارش کرده است که آمریکا در مذاکرات فعلی خود با کره جنوبی، مبلغ درخواستی سالانه از سئول را به مبلغی که هنوز نامشخص است، کاهش داده است.

مردم کره جنوبی بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی که باعث ایجاد مشکلات زیادی در این کشور شده‌اند، تظاهرات کرده و خواستار خروج ارتش آمریکا از این کشور هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: آمریکایی در کره جنوبی نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد