Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله کشوری مسابقات قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری که در فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به آغاز مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز در دهه اول مرداد گفت: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله کشوری این مسابقات شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برخی از فعالیت های ما در آموزش و پرورش سابقه زیادی دارد و بسیار پربار است که یکی از آنها برگزاری مسابقه قرآن، عترت و نماز است. سابقه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز به ۴۰ سال می رسد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. امسال نیز این مسابقات سی و هشتمین دوره خود را برگزار می‌کند.

به گفته مسیب زاده این مسابقات در پنج مرحله برگزار می‌شود که شامل مرحله مدرسه (آموزشگاه)، منطقه، استانی، کشوری و بین المللی است. بخش پژوهشی این مسابقات در استان خراسان رضوی و بخش آوایی در شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد. نکته قابل توجه این است که این مسابقات در مرحله آموزشگاه و منطقه به صورت حضوری و استانی و در مرحله کشوری به خاطر شرایط کشور به دنبال شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مسیب زاده از شرکت ۱۵ میلیون دانش آموز در این مسابقات خبر داد و بیان کرد: بیش از نیمی از آنها در مسابقات ۱۴ گانه قرآن، عترت و نماز شرکت می‌کنند که نزدیک به ۷ ونیم میلیون نفر می‌شود. یک سری از مراحل این مسابقات پیش از شیوع کرونا در کشور انجام شده اما اکنون ما آغاز بخش آوایی را داریم. بیش از ۲ هزار نفر در دو استان خراسان رضوی و تهران به صورت مجازی و غیر حضوری در این مسابقات فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: علی رغم اینکه مسابقات مجازی است در برخی از بخش‌ها شاهد رشد حضور شرکت کننده ها بودیم و البته در بخری زمینه ها نیز کاهش حضور را شاهد هستیم.

به گفته وی از بیستم تیرماه کار گردآوری آثار به صورت غیرحضوری انجام شد و به مرحله کشوری ارسال شد و از اول تا دهم مرداد مرحله مقدماتی دوره کشوری انجام می شود و تعدادی از شرکت کنندگان به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. از دهم تا بیستم مرداد مرحله نهایی مسابقات برگزار می شود.

مسیب زاده ادامه داد: اختتامیه این مسابقات در بخش آوایی هجدهم مرداد، در بخش پژوهشی بیست و ششم مردادماه برگزار می شود و از هر رشته در هفت پایه، پنج نفر انتخاب می شوند و جوایز نفیسی تقدیم آنها اهدا می شود. مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز امسال از شبکه قرآن پخش خواهد شد و ۱۶۰ داور ملی و بین المللی این مسابقات را داوری می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموز مسابقات قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود دانش آموز مرحله کشوری مدیرکل قرآن مسیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این آزمون از ۲۵ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۴ رشته فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سوادرسانه‌ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست‌شناسی، نجوم و اختر فیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و شیمی برگزار می شود.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان در بازدید از برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی گفت: درصد قبولی در مرحله اول المپیاد‌های علمی در استان نسبت به شرکت کننده در سال گذشته هشت درصد بود که در سال جاری به ۱۱ درصد رسیده است.

مرحله دوم المپیاد‌های علمی به صورت متمرکز در محل سالن اجتماعات دبیرستان استعداد‌های درخشان دوره دوم شهیدمدنی ناحیه ۴ تبریز برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند