Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با تبریک فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و مناسبت‌های آن گفت: امسال این ماه عزیز مصادف با ماه مرداد شده که برای ما بسیار خاطره‌انگیز است. در مرداد ماه اتفاقات بسیاری در تاریخ ایران رخ داده که انقلاب مشروطه، عملیات مرصاد و همچنین بازگشت آزادگان به ایران از جمله این رویدادهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ادامه داد: امروز اولین روز ماه ذی الحجه است که ما می‌توانیم آن را به دلیل ازدواج مولای متقیان علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج بنامیم. ازدواج سرآغاز تشکیل خانواده و رکن مهم جامعه ماست. امسال علیرغم کرونا تاکید ما بر آن است سنت ازدواج مانند سال‌های گذشته ادامه پیدا کند البته مراسم‌هایی که در این مناسبت‌ها داریم را باید حذف یا بسیار محدود کنیم. دولت مساله ازدواج و تشکیل خانواده را بسیار مهم می‌داند و در سال گذشته و امسال برای وام ازدواج تسهیلات بهتری را در نظر گرفته است و برای کسانی که خانه اولی هستند ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این روند نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات مستاجران گفت: برای حل مشکل مستاجران دو گام مهم را در هفته‌های اخیر برداشتیم، اولین اقدام تعیین سقف برای اجاره بها بود که یک روند غیرمنطقی و صعودی را طی می‌کرد. به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد در تهران حداکثر افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته نباید بیش از ۲۵ درصد و درشهر‌های بزرگ ۲۰ درصد و در دیگر شهر‌ها ۱۵ درصد باشد.

روحانی ادامه داد: اقدام دیگر ما در کمک به مستاجران، اعطای ودیعه از طرف بانک به مستاجرین است. دولت تصمیم گرفته خانواده‌هایی که دارای حقوق ثابت هستند و همچنین آن‌هایی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، بتوانند در تهران ۵۰ میلیون و در شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون و در شهر‌های کوچکتر ۱۵ میلیون وام با سود ۱۳ درصد بگیرند..

رئیس جمهور تصریح کرد: این وام کمک بسیار خوبی برای مستاجرین عزیز است. مستاجران تهرانی می‌توانند ۵۰ میلیون از بانک قرض بگیرند و سود آن را به بانک برگردانند و پایان قرارداد که معمولا یکساله است نیز اصل پول را به بانک برگردانند. از هفته دیگر بانک مرکزی و وزارت مسکن ویژگی‌های دریافت این وام را اعلام می‌کند. این گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجران برمی دارد.

روحانی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پاییز مساله همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین اجرایی و عملیاتی شود. دولت همچنین بعد از ۱۴ سال انتظار، ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد تا تامین اجتماعی بتواند این توانمندی را پیدا کند که موضوع همسان سازی حقوق را دنبال کند. سازمان برنامه و بودجه نیز برای مابقی افراد این همسان سازی حقوق را انجام خواهد داد.

وی چاره اندیشی برای بازار و شرایط اقتصادی موجود کشور را یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی در حال تلاش برای هدایت قیمت ارز به سمت قیمت تعادلی است که در این زمینه صادرکنندگان باید با تمام توان به کمک بیایند و طبق مقررات مقدار ارزی که از صادرات به دست آورده اند را در سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: همچنین تلاش داریم ارزی که در کشور‌های دیگر به عنوان ذخیره داریم استفاده کنیم. در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و حداقل با سه کشور مذاکرات و اقدامات خوبی داشته‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: از نظر قیمت اجناس باید وزارت صمت یک اقدام جدی انجام دهد. من در جلسه قبلی اقتصادی به وزارت صمت گفتم و امروز هم تاکید کردم که وزارت صمت و بازرگانی اقدامات عاجل انجام دهند. به مردم قول می‌دهیم که ان شاالله قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

وی افزود:در رابطه با تفکیک وزارت صنعت و وزارت بازرگانی مجلس به زودی اقدام قانونی خود را انجام می‌دهد. البته مجلس دو وزارت خانه را تصویب کرده است و وزارت بازرگانی را از صنعت جدا کرده و این اقدام توسط مجلس دهم انجام شده است. در اواخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت تصویب شده و به شورای نگهبان رفته است و در آنجا نیز تصویب شده، اما ابهاماتی وجود داشته است که بنا بود مجلس ابهامات را برطرف کند.

روحانی در ادامه تاکید کرد: بنابراین از نظر ما اینکه دو وزیر باید معرفی شود قانونی است و اینکه قرار است یک جمله حذف یا اصلاح شود مسئله داخلی میان مجلس و شورای نگهبان است که ان شالله به زودی رفع می‌شود. هر زمان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان را رفع کرده و به ما ابلاغ کند ما دو وزیر را به مجلس معرفی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: واقعا یک وزارت خانه قادر نیست که هم صنعت را و هم معدن را و هم بازرگانی را در شرایط تحریم اداره کند. البته ما از سال‌ها پیش متوجه این قضیه بودیم و در پایان دولت یازدهم لایحه دوفوریتی به مجلس دادیم و بیش از سه سال است که منتظر این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: ما باید کالا را از لحطه اول تا لحظه پایانی دنبال کنیم. یعنی کالا از لحظه‌ای که از گمرک حرکت می‌کند تا زمانی که فروخته می‌شود و پول آن در اختیار صادر کننده قرار می‌گیرد تا زمانی که این پول در سامانه نیما به خریدار عرضه می‌شود باید لحظه به لحظه دنبال شود.

روحانی تاکید کرد: هر زمان که ما از وزارت صمت سوال کردیم که فلان کالا کجاست او باید بداند و بگوید که در فلان شهر در حال حمل به فلان نقطه است. هم گمرک و هم وزارت صمت و وزارت کشاورزی باید لحظه به لحظه این تحولات را دنبال کنند. سایر وزارتخانه‌ها هم باید به همین شکل عمل کنند و بانک مرکزی هم از لحظه‌ای که ارز در اختیار وارد کننده قرار می‌دهد باید دنبال کند که این ارز در کشوری مصرف شده و چه جنسی خریداری شده و این جنس کجاست. تمام دستگاه‌های اجرایی کشور اگر نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام دهند قیمت ارز متعادل خواهد بود.

ادامه دارد ...

منبع: فردا

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن مستاجران تهرانی روحانی رئیس جمهور وزارت صمت شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس

نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس دستورکار امروز مجلس را به شرح ذیل اعلام کرد:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»
  • لایحه تجارت در دستورکار امروز مجلس
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • حملات موشکی ایران علیه اسرائیل مشروع بود
  • رییس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • منابع و مصارف بودجه تغییری نمی‌کند