Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-18@11:07:51 GMT

زنگنه: ‌اختیارات تقنینی و نظارتی مجلس بازگردد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۸۱۹۴

زنگنه: ‌اختیارات تقنینی و نظارتی مجلس بازگردد

به گزارش «نماینده»،محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه اول مرداد) در جلسه علنی و در نطق خود اظهار داشت: عده‌ای مایل هستند بخش اعظم مشکلات کشور را گردن تحریم بیندازند اما مشکل جای دیگری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عقل واحد اقتصادی در کشور وجود ندارد افزود:‌ تقویت بازار سرمایه باعث رشد بازارهای موازی به ویژه در ارز، طلا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: ‌اصرار دولت در توزیع ارز 4200 تومانی علیرغم نظر مخالف کارشناسان اقتصادی مورد تعجب بود

زنگنه گفت: تصمیمات خلق الساعه دولت در حوزه صادرات  ایجاد یک فرصت برای بازگرداندن ارز صادراتی و یا عدم امکان تهاتر ارز صادراتی با واردات عجیب بود که باعث شد قیمت ارز به 26 هزار تومان برسد اما گویا عزمی وجود دارد که همه راه‌های اقتصادی کشور سد شود.

وی افزود: با طرح این سؤال که چرا به افغانستان بنزین صادر نمی‌شود،‌گفت:‌وقتی زعفران می‌تواند سالانه 6 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد چرا عزمی در وزارت مربوطه وجود ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس اظهار داشت: برگشت اختیارات تقنینی و نظارتی مجلس مهم است ولی به دلیل بی‌کفایتی مجلس دهم حوزه اختیارات مجلس در بخش نظارتی و تقنینی کاسته شده است.

زنگنه گفت: داشتن دیوان محاسباتی قوی اهمیتی زیاد دارد زیرا این دیوان مهمترین رکن نظارتی مجلس است و نباید این جایگاه سیاسی شود و بایستی نمایندگان به فردی شجاع و پاکدست برای نشستن در جایگاه دیوان محاسبات رای دهند.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای از خارج مجلس بر نمایندگان نقش‌آفرینی داشته باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت:‌من به عنوان عضو کمیته محاسبات،کمیسیون برنامه و بودجه اعلامی‌کنم شرعا و قانونا تعهد می‌دهیم که بر اساس قانون و آئین‌نامه داخلی مجلس و معاونت قوانین همه ویژگی‌ها و شرایط کاندیداهای حضور در جایگاه ریاست دیوان محاسبات را بررسی کردیم. ضمن اینکه در جلسات این کمیسیون برخی اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان سؤالات خود را مطرح کردند.

زنگنه اضافه کرد: 4 کاندیدای نهایی حضور در جایگاه دیوان محاسبات به تمامی سؤالات اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس پاسخ دادند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بازار سرمایه مجلس نماینده نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: کلمه نوغان به معنی کرم ابریشم و پیله معرفی شده و شهرستان تربت حیدریه از دیرباز به‌دلیل اقلیم مساعد برای کاشت درخت توت، یکی از مناطق مهم پرورش کرم ابریشم و نوغان داری در ایران بوده است.

محمود طغرایی افزود:ساخت تاسیسات اداره نوغان داری در شهرستان تربت حیدریه از سال ۱۳۱۴ انجام شد و نخستین مدیر این اداره فردی فرانسوی به نام «مسیو فران» بوده است.

طغرایی گفت: در دوران پهلوی اول پس از آن‌که صنعت نوغان‌داری تحت نظارت و انحصار دولت قرار گرفت، مجموعه ابنیه نوغان‌داری در تربت حیدریه به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم پرورش کرم ابریشم پایه‌ریزی شد.

او گفت: این مجموعه شامل ساختمان‌هایی است که به صورت منفرد در زمینی با وسعت بیش از دو هکتار ایجاد شده‌اند و کاربری‌های گوناگونی مانند سالن‌های تولید تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم، ساختمان‌های اداری و مدیریت، مهمانسرا و اسکان پرسنل داشتند.

 طغرایی افزود: از شاخصه‌های معماری این مجموعه که برگرفته از ساختمان‌های شمال ایران است می‌توان به سبک و گونه معماری کوشک مانند، رعایت قرینه‌سازی، استفاده تمام عیار از آجر در تزیینات و سازه بنا، استفاده از قوس‌های نیم دایره و بیضوی و وسعت درخورتوجه، اشاره کرد.

او گفت: در زمین‌های پیرامون این ساختمان‌ها نیز توتستان‌هایی برای بهره‌برداری در فصل پرورش کرم ابریشم ایجاد شده است.

رئیس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: این مرکز به‌عنوان تنها نمایندگی اداره توسعه نوغان شرق کشور در حال حاضر نیز، ارائه دهنده خدمات و تامین کننده تخم نوغان در استان‌های شرق کشور (استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان) است.

 

 

دیگر خبرها

  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • کشف وضبط ۲۵۰ لیتر الکل بدون مجوزدر تربت حیدریه
  • ثبت ملی ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه