Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@02:23:44 GMT

هر هفته چند عدد کارت ملی صادر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۸۲۳۰

هر هفته چند عدد کارت ملی صادر می‌شود؟

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت ملی هوشمند در هفته خبر داد. تاریخ انتشار: 11:20 - 01 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۹۸۴۴

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: سیف‌الله ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کارت خام، رایزنی‌های متعددی با مسئولان برای تأمین کارت خام انجام شده است همچنین رئیس‌جمهور دستوری را به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأمین اعتبار برای تهیه کارت‌های ملی هوشمند داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: در حال حاضر هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان نیز کارت ملی هوشمند را صادر و از طریق شرکت پست در اختیار هموطنان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سازمان ظرفیت صدور ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند را دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر میزان قابل توجهی از کارت‌های خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار این سازمان قرار بگیرد تا فرآیند صدور کارت‌های ملی هوشمند همانند گذشته با قدرت ادامه داشته باشد.

ابوترابی همچنین به جلسه مسئولان این سازمان با معاون علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: براساس این جلسه قرار است از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برای تهیه کارت‌های خام استفاده شود.

وی درباره زمان قطعی صدور تمام کارت‌های ملی هوشمند گفت: در این زمینه باید منتظر تولید کارت‌های خام از سوی چاپخانه دولتی باشد.

بیشتر بخوانید:  چند نفر برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام نکردند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت ملی ثبت احوال کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد

سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به ۴۰۰ هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

او بیان کرد: اردبیل ،قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران،  زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند. 

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی،  وزارت ورزش و جوانان ،نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده اند.

وی افزود: امروز اعضای اتحادیه مشاوران املاک تهران  برای الکترونیکی کردن مجوزهای کاغذی خود دیداری با ما داشتند.  طبق دستورالعملی که صادر کرده  اند تمامی مجوزهای کاغذی اتحادیه جمع آوری و از این پس  مجوز ها به صورت الکترونیکی صادر می شود  که این اقدام نقش موثری در حذف مجوزهای زیرزمینی دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • صدور شناسنامه هوشمند شد