Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در نشستی با سفیران ارمنستان و آذربایجان، مسائل مربوط به مسائل امنیتی منطقه قفقاز، تشدید اوضاع در مرزهای دو کشور و دورنمای تلاش‌ها برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور، روز سه شنبه با "پولاد بولبول اوغلو" سفیر جمهوری آذربایجان و "واردان توگانیان" سفیر ارمنستان در مسکو دیدار کرده و با آنها درباره تشدید وخامت اوضاع در مرزهای مشترک آذربایجان و ارمنستان و حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، در این نشست طرفین بطور مفصل درباره مسائل مربوط به تضمین امنیت در منطقه قفقاز، وظیفه تثبیت اوضاع در مرزهای مشترک ارمنستان و آذربایجان و همچنین دورنمای فعال شدن تلاش‌ها برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی، تحت نظارت روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به تبادل نظر پرداختند.

روسیه همه تلاش خود برای رفع تنش در روابط ارمنستان و آذربایجان را انجام می‌دهدنگرانی روسیه از اوضاع در مرز ارمنستان-آذربایجان/ ایروان: نیازی به ارسال سلاح مضاعف از روسیه نداریمسازمان ملل متحد جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری دعوت کرد

 

اوضاع در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

در خبر دیگری گزارش شده که وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان حمله جدیدی را به مواضع ارتش ارمنستان انجام دادند که در نتیجه آن مهاجمان تلفاتی هم برجای گذاشتند.

"شوشان استپانیان" سخنگوی رسمی وزارت دفاع ارمنستان توضیح داد، نیروهای مسلح آذربایجان به مواضع نظامی «بیزتراشنی» در شمال شرقی ارمنستان حمله کردند. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان دشمن را عقب رانده و به آنها خسارات قابل توجهی وارد کرده و برخی از مهاجمان "به دام افتادند". به گفته وی، در میان نظامیان ارمنستانی هیچ کشته و زخمی وجود ندارد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اتهامات وارده از سوی مقامات ایروان درباره حمله به مواضع نظامی «بیزتراشنی» در خاک ارمنستان را تکذیب کرد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع، اظهارات طرف ارمنی یک اقدام ضداطلاعاتی است. نیروهای نظامی آذربایجان هیچ حمله جدیدی در این منطقه انجام نداده‌‌اند. بلکه برعکس، وضعیت در این بخش از مرزهای کشور آرام بوده و هیچ خسارتی هم به نظامیان آذربایجانی وارد نشده است.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1414/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۲ لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست ۳ ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود ۴ کشته شدن ۱۸ تروریست و انهدام ۳ خودروی بمب‌گذاری شده در شمال سیناء ۵ اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ۶ ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد ۷ دستگیری «مولانا اشرف جلالی» و به کرسی نشستن حرف شیعیان پاکستان ۸ افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد مهمترین اخبار بین الملل یادداشت| آیا مصوبه پارلمان مصر به‌معنای دخالت نظامی در لیبی است؟ لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود ادامه ناآرامی‌ها در آمریکا/ معترضان در پورتلند قصد عقب نشینی ندارند آماده باش ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ چرا شهادت رزمنده حزب‌الله صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرد؟ مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۱۵ میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات آماده باش ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ چرا شهادت رزمنده حزب‌الله صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان و ارمنستان جمهوری آذربایجان وزارت دفاع بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است

به گزارش همشهری آنلاین، سرگئی لاوروف طی گفتگویی با اسپوتنیک، درباره تنش های اخیر میان ایران و اسرائیل گفت: ایران خواهان تشدید تنش نیست، روسیه انتظار دارد اسرائیل نیز چنین تمایلی داشته باشد.

وی اظهار داشت: روسیه امیدوار است که اسرائیل به گونه‌ای به حمله تهران پاسخ دهد تا نشان دهد که خواهان تشدید تنش بیشتر با ایران نیست.

وزیرخارجه روسیه با بیان اینکه، روسیه از طریق کانال های دیپلماتیک به اسرائیل اعلام کرد که ایران خواهان تشدید تنش نیست، افزود: ایران سلاح هسته‌ای ندارد، این مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

لاوروف گفت‌وگو ها درباره تغییر دکترین هسته‌ای ایران را تمایل برای انحراف توجه از عملیات اسرائیل در عزه به تهدیدات ادعایی از سوی تهران خواند و گفت: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در رسانه‌های غربی و اسرائیلی در حال گسترش است.

وی گفت: هدف آنها منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از وقایع غزه به سمت ادعای ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است. ایران در حال حاضر بیشترین بازرسی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پذیراست. دکترین ایران ساخت چنین سلاح‌هایی را ممنوع می‌کند.

لاوروف افزود: حتی پس از واکنش ایران به حمله به سفارت، ما با اسرائیل تماس هایی داشتیم، از جمله گفتیم که ایران خواهان تشدید تنش نیست.

حمله اسراییل به اهدافی در اصفهان نیز در پاسخ همین بود.

کد خبر 845542 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • دولت ارمنستان 4 روستا را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند