Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@15:24:31 GMT

هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت ملی صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۸۹۶۰

هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت ملی صادر می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از دستور رئیس جمهور مبنی بر تسریع صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: در حال حاضر هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان کارت ملی هوشمند را صادر می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از دستور رئیس جمهور مبنی بر تسریع صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: در حال حاضر هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان کارت ملی هوشمند را صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگویی با اشاره به آمار ولادت و فوت در 3 ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در 3 ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال 280 هزار و 540 ولادت ثبت شده است که از این تعداد 144 هزار و 775 پسر و 135 هزار و 765 دختر بوده است.   وی تصریح کرد: همچنین در 3 ماهه نخست سال جاری، 109 هزار و 927 فوت ثبت شده که از این تعداد 62 هزار و 744 مرد و 47 هزار و 183 زن بوده است.   ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کارت خام، رایزنیهای متعددی با مسئولان برای تأمین کارت خام انجام شده است همچنین رئیس‌جمهور دستوری را به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأمین اعتبار برای تهیه کارتهای ملی هوشمند داده است.   وی تصریح کرد: در حال حاضر هر هفته 200 تا 300 کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان نیز کارت ملی هوشمند را صادر و از طریق شرکت پست در اختیار هموطنان قرار می‌دهد.   سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این سازمان ظرفیت صدور ماهیانه 2 میلیون و 500 هزار کارت ملی هوشمند را دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر میزان قابل توجهی از کارتهای خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار این سازمان قرار بگیرد تا فرآیند صدور کارتهای ملی هوشمند همانند گذشته با قدرت ادامه داشته باشد.   ابوترابی همچنین به جلسه مسئولان این سازمان با معاون علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: براساس این جلسه قرار است از ظرفیتهای شرکتهای دانش‌بنیان نیز برای تهیه کارتهای خام استفاده شود.   وی درباره زمان قطعی صدور تمام کارتهای ملی هوشمند گفت: در این زمینه باید منتظر تولید کارتهای خام از سوی چاپخانه دولتی باشد.   انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند سازمان ثبت احوال صدور کارت کارت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی

ایتنا - براساس گزارش‌ها، دولت فدرال دست‌کم ۲۲ میلیون دلار برای تولید لباس‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که «قادر است داده‌های صوتی، تصویری و موقعیت جغرافیایی را ضبط کند».
براساس بیانیه مطبوعاتی ۲۲ اوت دفتر مدیر فعالیت‌های طرح‌های پژوهشی‌ پیشرفته اطلاعاتی، یارپا (IARPA)، بازوی پژوهش و توسعه این سازمان، «به‌تازگی برنامه‌ای پیشرفته راه‌اندازی کرده که هدف آن به واقعیت بدل کردن لباس‌های رایانه‌ای با کارایی بالا است».

یارپا اعلام کرد که مدیر اطلاعات ملی برنامه اسمارت ئی‌پنتز (SMART ePANTS) را که مخفف سیستم‌های نساجی هوشمند برقی و شبکه‌ای است، ستود و گفت که «به دنبال تولید لباس‌هایی با سیستم‌های صوتی، تصویری و حسگر موقعیت جغرافیایی یکپارچه است که کشسانی، انعطاف‌پذیری، قابلیت شستشو و راحتی منسوجات معمولی را دارد.»

یارپا نوشت، جامعه اطلاعاتی آمریکا از این لباس‌ها استفاده خواهد کرد. از آنجا که فناوری نظارت در لباس بافته می‌شود، «کارکنان جامعه اطلاعاتی بدون نیاز به استفاده از دستگاه‌های ناخوشایند، بزرگ و سفت، اطلاعات را با هندزفری محیطی خود ضبط می‌کنند».

مثلا براساس این بیانیه، این فناوری قادر است «به کارمندان و نخستین امدادگران محیط‌های خطرناک و پراسترس مانند صحنه‌های جنایت و بازرسی‌های کنترل تسلیحات بی‌آنکه مانع از توانایی آن‌ها برای انجام عملیات سریع و ایمن شود کمک کند.»

هدف برنامه اسمارت ئی‌پنتز این است که «سیستم‌های حسگر» را در لباس‌هایی همچون پیراهن، شلوار، جوراب و لباس زیر بگنجاند.

نشریه آنلاین اینترسپت گزارش داد که دولت فدرال دست‌کم ۲۲ میلیون دلار بودجه به این برنامه اختصاص داده است.

اکنون مشخص نیست که یارپا چقدر با این سرمایه‌گذاری خود خطر کرده است. وب‌سایت این سازمان خود را سرمایه‌گذار «بودجه فدرال در طرح‌های پرخطر و پرسود برای یاکوبسن هشدار داد که پیشرفت ابزارهای پوشیدنی هوشمند به نگرانی‌های آتی این دولت درمورد نظارت زیست‌سنجی بایومتریک می‌انجامد. رسیدگی به چالش‌های پیش‌رو جامعه اطلاعاتی» توصیف می‌کند.

آنی یاکوبسن، نویسنده کتابی به نام «مغز پنتاگون» درباره سازمان طرح‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی، دارپا (DARPA) به این نشریه گفت: «بسیاری از برنامه‌های یارپا و دارپا مثل پرت کردن اسپاگتی به سمت یخچال‌اند. هم ممکن است بچسبد و هم نچسبد.»

دکتر داوسون کیگل، مدیر برنامه یارپا که هدایت برنامه اسمارت ئی‌پنتز را به عهده دارد، گفت که گرچه به «جنبه اطلاعاتی این برنامه افتخار می‌کند»، اما «از امکاناتی که پژوهش این برنامه برای دنیای بزرگ می‌آورد ذوق‌زده است»‌. او گفت برای ایجاد این برنامه تا حدی از پدرش الهام گرفت که مبتلا به دیابت بود و به همین دلیل باید سلامت خود را چند بار در روز پایش می‌کرد.

او توضیح داد که تجربه پدرش با پژوهش‌هایی همراه شد که نشان می‌دهد اجزای یک رایانه «پیشتر مثل تکه‌هایی جداگانه ساخته شده‌اند». دکتر کیگل گفت اگر بتوانید تمامی اجزا را به دستگاه پوشیدنی واحد تبدیل کنید، هدف برنامه محقق خواهد شد.

یاکوبسن هشدار داد که پیشرفت ابزارهای پوشیدنی هوشمند به نگرانی‌های آتی این دولت درمورد نظارت زیست‌سنجی بایومتریک می‌انجامد.

یاکوبسن به اینترسپت گفت: «آن‌ها اکنون در موقعیتی‌اند که بر شما کاملا تسلط دارند. در اداره امنیت حمل و نقل (TSA) می‌توانند با گوش‌پاک‌کن از دستتان برای [شناسایی] مواد منفجره نمونه‌گیری کنند. حالا فرض کنید اسمارت ئی‌پنتز ماده شیمیایی را روی پوستتان تشخیص بدهد – تصور کنید این مسئله به کجا می‌کشد.»

اما یارپا این ادعا را تکذیب کرد و نیکول دی های، سخنگوی این سازمان، به این رسانه گفت: «برنامه‌های یارپا مطابق و پایبند به آیین‌نامه‌های سختگیرانه آزادی‌های مدنی و حفاظت از حریم خصوصی طراحی و اجرا شده است. افزون بر این، یارپا در جریان تلاش‌های پژوهشی ما، بررسی‌های مربوط به آزادی‌های مدنی و حفظ حریم خصوصی را انجام می‌دهد.»  

دیگر خبرها

  • کاهش تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته
  • کارت‌های سوخت، یک هفته‌ای صادر می‌شود
  • مورد عجیب برکه پریان در استان گیلان؛ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت​
  • تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد 
  • تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت
  • زمان تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی