Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با تاکید بر اینکه مسئولان زمینه برطرف شدن مشکلات جوانان را فراهم کنند گفت: خانواده‌ها از ازدواج‌های پرهزینه برای فرزندان خود پرهیز کنند. - اخبار استانها -

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) اظهار داشت: برای تشویق جوانان به امر ازدواج و تسهیل دغدغه‌‌های مربوط به این حوزه به یک بسیج همگانی و عزم جدی نیاز داریم، یعنی همه افراد جامعه باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند و دست  به دست هم دهند تا این مهم در مسیر واقعی خود قرار گرفته و از آسیب‌های مختلف مصون بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نگاه ساختار کلی جامعه مسئولان باید با فراهم آوردن امکانات، اعطا وام‌های حمایتی، تسهیل شرایط مسکن و اجاره بها و فراهم ساختن زمینه فرصت‌های شغلی مناسب جوانان را به امر ازدواج ترغیب و مورد حمایت قرار دهند، از سوی دیگر فرهنگ‌سازی برای زندگی سالم و به دور از تجملات نیز به ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما، برنامه‌های دینی و فرهنگی و فضای مجازی دارای اهمیت است.

قائم مقام شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: انسان در اثر ازدواج احساس مسئولیت بیشتری دارد و خود را مسئول اداره زندگی جدید و تامین معاش و حفظ آبروی خانواده می‌بیند.

وی ادامه داد: بنابراین تمام ابتکار و استعدادهای نهفته و پنهانی خود را به کار می‌گیرد، از سوی دیگر فشارهای جنسی، پریشانی تنهایی و احساس حقارت‌ها و کمبودها هم در پرتو ازدواج و قرار گرفتن در کنار همسری مهربان و دلسوز از بین می‌رود.

پرداخت وام ازدواج بانک ملی ایران به 33 هزار زوج در سالزمان مناسب برای ازدواج از نظر رهبر انقلاب/ رسم وساطت در ازدواج کم شده استحدیث |خطبه‌خوان ازدواج على و فاطمه سلام الله علیهما

مدرسی ادامه داد: جوانی که تازه می‌خواهد زندگی مستقلی را شروع کند و هنوز به استقلال کامل نرسیده، ابتدا ممکن است دچار وحشت نسبت به تامین شرایط زندگی آینده شود، بهتر است در اوایل زندگی والدین با حمایت و راهنمایی خود برای تسهیل شرایط زندگی زوج جوان را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: متاسفانه برخی از والدین به جای اینکه مشکل را برطرف کنند با بهانه‌ها و اشکال‌تراشی‌های خود مانع تسهیل در ازدواج و بعد حمایت برای امتداد آن می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهریه‌های سنگین، تجملات، خرج‌های اضافه و بهانه ادامه تحصیل از جمله این اشکال‌تراشی‌ها است گفت: در حالی که اگر خانواده‌ها کمک کنند و این نکته را مورد توجه قرار دهند که ازدواج از تجملات و ولخرجی‌ها به دور باشد و انتظارات والدین بیش از توان جوانان و خانواده‌ها نباشد، علاوه بر اینکه جوان به ازدواج‌ترغیب می‌شود بلکه با اعتماد به نفس و توان بیشتری نیز خوداتکا شده و برای حل مسائل  زندگی مشترک تلاش می‌کند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید خداوند به کسی که برای ازدواج دیگران اقدام کند، برای هر قدمی که بردارد و هر کلمه‌ای که بگوید اجر و ثواب عبادت یک سال را که روزها روزه‌دار باشد و شب‌ها نماز بخواند به او عطا می‌فرماید.

وی افزود: در فواید تسریع در ازدواج و زیان‌های تاخیر آن هم می‌توان گفت ازدواج سبب حفظ و تقویت ایمان و معنویت، بهره‌مند شدن از دوران شیرین و با نشاط جوانی، پاک ماندن از فسادها و انحرافات جنسی و محفوظ ماندن از بیماری‌های عصبی و روانی می‌شود.

مدرسی خاطرنشان کرد: از این رو نهادهای دینی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی نیز موظفند با ایجاد دوره آموزشی مناسب، گسترش مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با هزینه‌های مناسب و قابل پرداخت طیف‌های مختلف جامعه، انتشار کتاب‌های مناسب و برنامه های رسانه‌ای جذاب و مبتنی بر معرفی سبک زندگی اسلامی برای جوانان و خانواده و تولید محتوای متنوع در فضای مجازی نسبت به امر آموزش و فرهنگ‌سازی با موضوع ازدواج، فرزندآوری و خانواده اهتمام جدی و کامل داشته باشند.

انتهای پیام/784/ح

R41376/P1357/S6,76/CT1 بیشتر بخوانید... اصفهان| راه اندازی پویشی برای «رفع موانع ازدواج»؛ با آگاهی و پیش مطالعه وارد شوید قاضی‌زاده‌هاشمی: عزم مجلس یازدهم برای رفع موانع ازدواج جدی است ازدواج به سبک شهید زین الدین:مگر پاسداری هم شد شغل؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اصفهان| راه اندازی پویشی برای «رفع موانع ازدواج»؛ با آگاهی و پیش مطالعه وارد شوید قاضی‌زاده‌هاشمی: عزم مجلس یازدهم برای رفع موانع ازدواج جدی است ازدواج به سبک شهید زین الدین:مگر پاسداری هم شد شغل؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد ۴ افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور ۵ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز / باغدار موفقی که بازار ‌فلفل دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد ۶ گیلان| ضرورت واگذاری سهام شستا با قیمت اولیه به بازنشستگان/ خطر حباب قیمت در بورس جدی است ۷ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۸ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند مهمترین اخبار استانها روایتی از دیدار نمایندگان مردم استان‌های شرق کشور با وزیر خارجه/ توافق جامع ایران و افغانستان تا ۳ ماه آینده نهایی می‌شود ‌رئیس سازمان بسیج مداحان: تجربه‌ ارزشمندی از عزاداری در ماه ‌رمضان داریم / برگزاری عزاداری ‌ماه محرم ‌در فضای باز ‌ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد گزارش ویدئویی| ناگفته‌هایی از رشادت‌های فرمانده جوان جبهه مقاومت/ نبرد دیدنی شهید حسین‌پور با داعش مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: مسکو دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌بیند/ توافقنامه با تهران بروزرسانی می‌شود روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد زلزله ۷.۸ ریشتری آلاسکا در آمریکا را لرزاند+عکس آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۱۵میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رفع موانع ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حقیقی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در سال اقدامات خوبی در حوزه جوانان اتفاق افتاد و میزبان برنامه‌های کشوری همچون نماشو و جامعه پرداز در همدان بودیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ سازمان مردم نهاد اعتبارنامه فعالیت را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کردند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزند آوری افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در استان پرداخت شد که نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۸ درصدی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات و تجارت ۴ بانک پیشرو در پرداخت تسهیلات فرزندآوری در همدان بودند.

وی با اشاره به تسهیلات ازدواج نیز گفت: در سال گذشته تسهیلات ازدواج به ۱۷ هزار و ۹۱۰ نفر پرداخت شده که تحقق ۸۶ درصدی را داشته و ۲ هزار ۸۲۵ نفر نیز در صف دریافت تسهیلات هستند.

حقیقی افزود: مبلغ ۳۶ هزار و میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک‌های همدان پرداخت شده که به ترتیب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه بیشترین پرداختی را داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به اشاره به پرداخت تسهیلات ماده ۱۸ و ۱۶ در سال گذشته گفت: سال گذشته ۵۷ نفر از تسهیلات ماده ۱۸ و ۱۶ بهره مند شدند و ۱۰۲ میلیارد ریال در این قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به برگزاری افزایش جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۱۴۰۲؛ تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۲ ستاد ساماندهی در سطح استان برگزاری شده که نسبت به مشابه آن در سال ۱۴۰۱؛ رشد ۴۰ درصدی را دارا است.

کد خبر 6083999

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • سه بعلاوه یک، حکایت زندگی پرفراز و نشیب خانواده اهوازی+فیلم
  • موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود