Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید سرزده از سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گفت: شهرداری همدان در حوزه پیشگیری از بحران ویروس کرونا به‌ویژه در حوزه ضدعفونی اتوبوس‌های شهری و تبلیغات محیطی اقدام کرده اما همواره رعایت طرح فاصله اجتماعی؛ فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از ماسک در بین کارگران شهرداری و با توجه به عدم تناسب فضای فیزیکی شهرداری‌ها به نسبت تعدد ارباب رجوع، نظارت بیشتر برای جلوگیری از تجمع‌، مورد تأکید ستاد استانی کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیگیری افزودن ۷ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در راستای تقویت این حوزه و ارائه خدمات مناسب‌تر به شهروندان باید از اولویت‌های نخست مدیریت‌شهری همدان باشد.

گردان ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پس از پیگیری‌های مجدانه در نهایت برای حوزه حمل‌ونقل عمومی محقق خواهد شد که با این مبلغ تنها می‌توان حدود ۱۰ تا ۱۵ اتوبوس مناسب برای شهر خریداری کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته باید بازسازی ۲۲ دستگاه اتوبوس فرسوده در موعد مقرر صورت گیرد که متأسفانه تاکنون پیش‌پرداخت هزینه‌های آن به شرکت مورد نظر صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد: مسأله تزریق پیش‌پرداخت هزینه‌ها برای بازسازی دستگاه‌های اتوبوس باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود تا شاهد خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

بر اساس وعده و وعید نمی‌توان به تزریق بودجه و انجام امور مردم امیدوار بود

گردان اظهار کرد: بر اساس وعده و وعید نمی‌توان به تزریق بودجه و انجام امور مردم امیدوار بود؛ زیرا نرخ‌ها به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است و از سوی دیگر بدون پول هم نمی‌توان کاری انجام داد.

وی گفت: با توجه به اینکه مجموعه شهرداری همدان وضعیت اقتصادی خوبی را دنبال نمی‌کند؛ اما بنا بر حساسیت‌ها باید اولویت‌بندی صورت گیرد تا اعتبارات مورد نیاز سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری که عملکرد آن به‌ویژه در وضعیت بحران کرونا متوجه نگاه ستاد کروناست و از سوی دیگر ارائه خدمات ضروری شهروندان را به برعهده دارد، تأمین شود.

رئیس شورای شهر همدان گفت: در این زمینه، نباید به مردم آسیب وارد شود و وظیفه دولت هم تقویت مجموعه‌هایی است که مستقیماً با امور مردم درگیر هستند.

گردان افزود: در این بین دولت وظیفه دارد که منابع مالی و حمایتی برای تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر را فراهم سازد تا خدمات‌دهی مناسب‌تری به مردم به‌ویژه در حوزه اتوبوس‌رانی داشته باشند؛ زیرا عدم حمایت از این حوزه اثربخش به‌ویژه با محوریت صرفه اقتصادی، به عدم اجرای مصوبه ستاد کرونا مبنی بر رعایت طرح فاصله اجتماعی منتهی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت طرح فاصله اجتماعی در حمل‌ونقل عمومی شهر هم مورد تأکید است که باید برای حفظ جان شهروندان اجرایی شود؛ اظهار کرد: بر اساس اظهارنظر مسئولان امر، مردم در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر مطالبه دارند و در این بین ستاد استانی کرونا وظیفه رعایت طرح فاصله اجتماعی را مطرح می‌کند که متأسفانه به علت کمبود دستگاه اتوبوس و نبود اعتبارات مورد نیاز تا حدودی تحقق آن، امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در خصوص نرخ کرایه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی امسال نیز به نسبت سال گذشته و بر اساس نظر فرمانداری همدان رشد منطقی خود را داشته است؛ اعلام کرد: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از نارضایتی مردم و رانندگان اتوبوس و تاکسی صورت پذیرد و در مجموع معتقدم بنا بر شرایط روز باید مدیریت لحظه‌ای را به کار گیریم.

کد خبر 4980445

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل شورای شهر همدان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند بهزیستی شهرستان کرج مسکن رعایت طرح فاصله اجتماعی حمل ونقل عمومی حوزه حمل ونقل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه (۱۴۰۲) کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰ هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا…) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، «واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر ۳ ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تأمین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

تخصیص ۴ هزار میلیارد با سود ۹ درصدی برای واردات اتوبوس به تعاونی‌های مسافری

سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود. با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال و (قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه (۸ اردیبهشت)، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

کد خبر 6088035 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان