Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شیروان گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان و اسلامی رسالت همگانی است که این مهم باید در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن تاکید بر موضوع ازدواج آسان اظهار داشت: برپایی مراسم ازدواج آسان سبب برکت و پایداری بیشتر زندگی مشترک و حفظ آرامش و امنیت خانواده و تقویت آن در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


امام جمعه شیروان بیان کرد: ترویج ازدواج آسان و الگوبرداری از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 


وی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی و معنوی مولای متقیان حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.

 


وی به تاکید دین اسلام بر لزوم تلاش برای تشکیل خانواده و ازدواج اشاره و تصریح کرد: ازدواج از سنت‌های اکید نبوی است که باید بر اساس مقررات اسلام شکل بگیرد.

 


حجت الاسلام تکمیلی به برخی از ویژگی‌های ازدواج موفق اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب‌ها و معیارهای ازدواج نباید بر اساس نگاه مادی و تجملات باشد بلکه بر اساس اخلاقیات و معنویت صورت بگیرد.

 


رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان همچنین خواستار تشکیل خانواده بر اساس فرهنگ و اندیشه اسلامی، توجه زوجین به ارزش های دینی در سطح جامعه شد و افزود: امروزه بسیاری از جوانان به واسطه ی همین تجملات توانایی ازدواج ندارند.

 


حجت‌الاسلام تکمیلی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا اطهر (س) در جامعه، اظهارداشت: امید است با فرهنگ سازی مناسب و الگوگیری از این ازدواج الهی زمینه گسترش ازدواج زیر چتر اسلام و فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شود.

 


وی با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) بر محور دین مداری، عبودیت، بندگی و در کمال ساده زیستی بود، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ازدواج باعث کاهش آسیب‌ها و انحرافات در بین جوانان می‌شود.

 


امام جمعه شیروان تصریح کرد: نسبت همسرانه، یعنی نسبتی که دو همسر با هم دارند در رفتار حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) بسیار آموزنده است، وقتی پیامبر اکرم (ص) از حضرت علی (ع) پرسیدند که فاطمه را چگونه یافتی، فرمودند "نعم العون علی طاعة اللَّه"؛ یعنی او را یافتم در حالی که بهترین یاور برای طاعت الهی بود. به خاطر همین نقش همسری، نقش مکمل و کمک کننده برای طاعت الهی است.

 


وی گفت: در خصوص حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) نکته خوبی که به نظر باید لحاظ شود موضوع سبک زندگی این حضرات است، بعضاً ما نسبت به شخصیت‌های مقدس و یا حتی علما و شهدا می‌گوئیم آنها کجا و ما کجا. در حالی که قرآن کریم می‌فرمایند: در پیامبر اکرم (ص) اسوه برای شما قرار دادیم. اسوه یعنی کسی که باید عمل خود را با آن تنظیم کرد، ما باید مراقب باشیم اعتقاد ما به عظمت این حضرات آنها را از وجه زمینی جدا نکند به گونه‌ای که بگوییم ما نمی‌توانیم از آن ها الگو بگیریم.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگسازی اسلام ازدواج ازدواج آسان حضرت علی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اهمیت اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه افزود: اجرای طرح نور که توسط نیروهای پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مساله است.

حجت الاسلام شریف تبار با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد: توجه به امر عفاف وحجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای همین مسئله است.

وی با اشاره به طرح نمادین زنجیره انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در هر جامعه‌ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می‌کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری‌های حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، ناآگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مؤمن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی منشأ حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و افزود: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌ها است.

کد خبر 6081792

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه