Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به تشریح پرداخت مطالبات و معوقات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم صندوق بازنشستگی، پرداخت مطالبات و معوقات بازنشستگان بوده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۱ تاکنون با توجه به افزایش حقوقی که هر ساله صورت می‌گرفت، معوقات بازنشستگان باقی مانده بود که همین موضوع باعث نارضایتی بازنشستگان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان تابع وزارت کار دریافت کردیم و منابع مالی لازم نیز تأمین شده بود که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های وزیر کار این مجوز‌ها اخذ شد و از مرداد ماه معوقات را پرداخت کنیم و در ۲ تا ۳ قسط این معوقات برای بازنشستگان واریز می‌شود.

مسرور با اشاره به اینکه محل تأمین منابع برای پرداخت معوقات، از طریق سود سرمایه گذاری‌های صندوق فولاد بوده است، گفت: برخی از این منابع از طریق عرضه شرکت‌ها در بازار بورس بوده است و تا پایان مهرماه تمام معوقات و مطالبات بازنشستگان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: یکی دیگر از برنامه‌های صندوق فولاد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد است که باید مجوزهای لازم اخذ و منابع مالی آن تأمین شود که بعد از پرداخت معوقات این کار را نیز انجام خواهیم داد. برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۴۰۰ میلیارد تومان در سال نیاز است که اگر اجرا شود براساس سابقه بیمه بازنشستگان صندوق بر حقوقشان افزوده می‌شود و رقم این افزایش حدود ۴۰۰ هزار تومان یا بیشتر است.

مسرور افزود: متوسط دریافتی بازنشستگان فولاد از بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی بیشتر است، چراکه سخت‌ترین کار‌ها مربوط به حوزه فولاد و معدن است و یکی از برنامه‌های اصلی ما اجرای همسان سازی حقوق این بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات صندوق در ماه‌های اخیر، بهینه سازی پورتفوی شرکت‌های صندوق است، افزود: می‌دانیم که بخشی از هزینه‌های صندوق‌های بیمه‌ای از طریق حق بیمه تأمین می‌شود، اما صندوق بازنشستگی فولاد تنها ۵ هزار بیمه شده دارد و در مقابل ۸۷ هزار نفر مستمری بگیر از این صندوق هستند. امیدوار هستیم از بخش‌های مختلف به غیر دریافت رد دیون، مانند؛ افزایش بازدهی سرمایه گذاری‌ها، هزینه‌های مربوطه را تأمین کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه باید بخشی از سهامشان که در وثیقه است را آزاد کنیم، گفت: یکی دیگر موضوعات مهم صندوق بازنشستگی، توسعه طرح‌های مختلف است، چراکه این کار علاوه بر ایجاد درآمد، سودآوری نیز دارد. امیدواریم تمامی پروژه‌های مربوطه را در زمان خودشان افتتاح کنیم، یکی از پروژه‌های مهم برای شرکت سنگ آهن مرکزی است که تا پایان شهریور ماه با حضور رئیس جمهور قرار است افتتاح شود. در این پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و راه‌اندازی این پروژه برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند. بعد از اینکه این پروژه اجرایی شود، ارزش افزوده زیادی برای صندوق به همراه خواهد داشت.

مسرور ادامه داد: تأمین آب، فاضلاب و برق این پروژه صورت گرفته است و سایر پروژه‌های مربوط به شرکت‌های مختلف تحت نظر صندوق بازنشستگی فولاد در حال تکمیل هستند که امیدواریم تا پایان سال به پایان برسند.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید صورت گیرد، ادغام و انحلال شرکت‌هایی است که ارزش افزوده‌ای برای صندوق ندارند، ادامه داد: برخی از این شرکت‌ها جزء ماده ۱۴۱ هستند و برخی نیز مشکلات دیگری دارند و امیدواریم تا ماه آینده برای این شرکت‌ها تعیین تکلیف کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی را که در صندوق بازنشستگی فولاد باید انجام دهیم در حوزه شرکت دخانیات این صندوق است و ۵۵ درصد سهام شرکت دخانیات برای صندوق بازنشستگی فولاد است.

وی افزود: در حال حاضر سهم بازار دخانیات کاهش پیدا کرده است، به همین دلیل قصد داریم شرکت دخانیات را وارد بورس کنیم، چراکه با این کار علاوه بر ایجاد شفافیت، مشکلات کمبود منابع مالی این شرکت تأمین خواهد شد، به همین منظور کار‌های آن در حال انجام است که تا سال آینده وارد بورس شود.

مسرور گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم، بورسی کردن شرکت‌های مدیریتی است، شرکت‌های مدیریتی ما بورسی نیستند، بورسی شدن آن‌ها تأثیر زیادی خواهد داشت، شرکت‌هایی مانند؛ ذغال سنگ کرمان، سنگ آهن دخانیات و... را باید وارد بورس کنیم، در حال حاضر برخی از شرکت‌های ما آمادگی ورود به بورس را دارند و اقدامات اولیه آن در شرکت سنگ آهن مرکزی انجام شده است، همچنین امیدوار هستیم تا ماه‌های آینده شرکت سرمایه گذاری صندوق فولاد را وارد بورس کنیم.

وی با بیان اینکه تبدیل شرکت تجارت فولاد به مدیریت صادرات از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که کشور ما در حوزه صادرات دارد، این است که شرکت صادرات قوی نداریم، به همین دلیل قصد داریم شرکت تجارت فولادمان را تبدیل به مدیریت صادرات کشور کنیم که برنامه‌هایی برای آن تهیه کردیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم بحث رفاهی بازنشستگان است، افزود: در این خصوص در ماه‌های اخیر اقداماتی را انجام دادیم، به عنوان مثال تفاهم نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید داشتیم، تخصیص وام و تسهیلات به بازنشستگان در حال انجام است، همچنین تفاهم نامه‌ای با معاونت وزارت کار انجام دادیم تا بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد از امکانات وزارت کار استفاده کنند و اعطای وام خرید خودرو به بازنشستگان انجام شده است.

مسرور در خصوص مشکلات بیمه درمان بازنشستگان ذوب آهن، گفت: در خصوص درمان بازنشستگان ذوب آهن مشکلاتی وجود دارد، اما در سایر بخش‌ها مشکلی وجود نداشت. اختلاف نظر‌هایی در این خصوص وجود داشت که تا پایان سال ۹۸ حل شده بود. اختلافاتی وجود داشت که هزینه‌های درمانی این بازنشستگان را صندوق بازنشستگی فولاد دهد یا خیر، چراکه جزء وظایف صندوق بازنشستگی فولاد تعریف نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادی با شرکت‌های خارجی مانند چین در حوزه‌های معدنی و فولاد نداریم. اگر قرارداد ایران با چین بسته شود، در این حوزه نیز ممکن است با چین همکاری داشته باشیم، یکی از اقدامات ما این است که از خام فروشی به سمت تولید محصولی که ارزش افزوده بیشتری دارد برویم و خام فروشی را کنار بگذاریم تا محصول با ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم. همچنین صادرات ما به کشور‌های همسایه است که این روز‌های کرونایی بر فعالیت ما تأثیر گذار بوده، اما در ماه‌های اخیر این مشکل نیز رفع شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی همسان سازی حقوق بازنشستگان وزارت کار مطالبات بازنشستگان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد صندوق بازنشستگی فولاد بازنشستگان صندوق سرمایه گذاری ارزش افزوده صندوق فولاد موضوعات مهم حال حاضر وارد بورس تا پایان یکی دیگر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۷ همتی برای ماه فروردین دارویار

فرشته میرزازاده گفت: این مبلغ برای پرداخت فروردین ماه صادر شده تا پس از ارسال اسناد بیمه به سازمان هدفمندی یارانه ها، بخشی از مطالبات داروخانه‌ها بابت دارویار و شیر خشک یارانه‌ای پرداخت شود

وی همچنین گفت: در بخش بستری نیز مطالبات بیمارستان‌ها برای حدود ۴۵ روز پرداخت خواهد شد.

 میرزا زاده در پایان خاطر نشان کرد: از تیر ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون که این طرح عملیاتی گردید پرداخت از جیب را ثابت نگه داشته ایم قصدمان هم این است که از طریق پرداخت مابه التفاوت اجرای این طرح را مستمر نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • تخصیص ۷ همتی برای ماه فروردین دارویار