Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی آشتاب روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان افزود: دریافت تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان با استفاده از ردیف جبران خسارت های کرونا برای واحدهای آسیب دیده با ارایه سفته و چک امکانپذیر است بنابراین بانک های استان نیز باید با رعایت این ابلاغیه، روند پرداخت وام را تسریع کنند.

وی ادامه داد: ۶۹۶ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جبران خسارت ناشی از کرونا به استان تخصیص داده شده که فرصت مناسبی برای جبران بخشی ازخسارت کارگاهها است بنابراین از بانک ها انتظار می  رود در این راستا اقدامات تسهیلگرانه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در جلسه کارگروه امروز پرداخت ۱۸ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان به ۵۰ طرح اشتغال روستایی تصویب شد تا تکمیل و بهره برداری شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان توضیح داد: این تعداد طرح پیش از این نیز تسهیلات اشتغال روستایی را دریافت کرده اند اما به دلیل افزایش قیمت و نوسانات اقتصادی موفق به تکمیل نشده اند که با بررسی های میدانی و اطمینان از صحت هزینه کرد تسهیلات قبلی، برای بار دوم وام دریافت می کنند.

آشتاب تصریح کرد: از حدود سه سال گذشته تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان برای اجرای یکهزار و ۲۴۳ طرح اشتغال روستایی در استان پرداخت شده که با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال پنج هزار و ۲۲۲ نفر فراهم می شود.

در مجموع ۲۵ هزار واحد اقتصادی لرستان با ۳۹ هزار اشتغال مشمول دریافت وام کرونا شده اند، ۶۹۶ میلیارد تومان برای این تسهیلات به استان ابلاغ شده  و تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد اقتصادی استان با اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر برای دریافت تسهیلات جبران خسارت‌های کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار مبلغ این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کارهای آسیب دیده و  ۱۶ میلیون تومان به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهای تعطیل شده به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد که نرخ سود بانکی آن ۱۲ درصد بوده و تا آبان ماه سالجاری دوره تنفس دارند و ثبت نام بنگاههای آسیب دیده برای دریافت تسهیلات تا پنجم مرداد ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ویروس کرونا تسهیلات بانکی اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان میلیون تومان جبران خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است