Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره عملیاتی شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوس، اظهار داشت: از طریق این اوراق مدیران شهری امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت را خواهند داشت و می‌توانیم امسال شاهد بهره‌برداری ۱۲ ایستگاه جدید مترو در پایتخت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بخشی از این اوراق جهت تأمین ۱۰۵ دستگاه واگن و ۱۲۰ اتوبوس در نظر گرفته می‌شود و پیروز حناچی به شورای شهر اعلام کرد که اقدامات در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از آنجایی که شهرداری تهران بدهی سنگینی به بانک‌ها داشت، بانک‌ها تمایل به همکاری در زمینه اوراق مشارکت نداشتند ولی با اقدامات ارزنده‌ای که توسط حناچی و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام گرفت، با وجود وضعیت بدهکاری، انتشار اوراق مشارکت عملیاتی شد.

وی درباره میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها گفت: مجموع بدهی، بهره بانکی و جریمه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین بخشی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، جهت خرید اتوبوس‌های برقی استفاده خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی شب گذشته در توئیتر نوشت: «سرانجام در واپسین ساعات مهلت قانونی مجوز انتشار اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران صادر شد. از رئیس محترم بانک مرکزی و مدیریت بورس که مساعدت ویژه‌ای برای تأمین اعتبار حمل و نقل عمومی شهروندان تهرانی در این شرایط سخت اقتصادی داشتند قدردانی می‌کنم.»

رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی یکشنبه ۲۹ تیر ماه شورای شهر گفته بود: اگر بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار باطل خواهد شد.

کد خبر 533354 برچسب‌ها محسن هاشمی شورای شهر خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تهران مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر تهران مترو شورای شهر تهران میلیارد تومان اوراق مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر

تین نیوز

مترو و اتوبوسرانی پایتخت به مناسبت فرارسیدن اولین شب قدر به شهروندان، خدمات ویژه ارائه می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام رضا محمدنژاد سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، این ناوگان به منظور تسهیل تردد شب زنده داران در اولین شب قدر به مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس دهی در خطوط درون شهری را تا ساعت ۲ بامداد افزایش می دهد.

محمدنژاد افزود: بر این اساس، سرویس دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ متروی تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان (۱۲ و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳) هم سرویس دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می شود.

رضا محمد نژاد افزود: متروی تهران در شب های قدر در خط ۵ تهران (صادقیه) - گلشهر و برعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات رسانی شبانه ندارد.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم با صدور اطلاعیه ای از خدمات رسانی ویژه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در مراسم پرفیض شب های قدر خبر داد.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: برای رفاه حال شرکت کنندگان در مراسم شب های قدر که ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می شود، در پایان مراسم خدمات حمل و نقلی از مبادی و مسیرهای مشخص شده به شرح ذیل، ارائه می کند:

مبدا: میدان هادی ساعی - خیابان مدرس مسیر: خانی آباد نو - نازی آباد - میدان راه آهن

مبدا: خیابان فداییان اسلام -روبروی بیمارستان فیروزآبادی مسیر: دولت آباد- سیزده آبان- میدان شوش-میدان خراسان- خاوران-شهرک نظامی-زمان آباد

مبدا: ضلع شمالی حرم - خیابان فداییان اسلام -روبروی بیمارستان فیروزآبادی مسیر: دولت آباد- سیزده آبان- میدان شوش-میدان خراسان- خاوران-شهرک نظامی-زمان آباد

مبدا: ضلع جنوبی حرم- میدان سلمان فارسی- خیابان زهره وند مسیر: کهریزک- باقر شهر

مبدا: گردشی مترو شهرری مسیر: مترو شهرری- میدان هادی ساعی

همچنین روابط عمومی سازمان بهشت زهرا هم اعلام کرد: درهای اصلی این آرامستان امشب به مناسبت فرارسیدن شب قدر برای حضور زائران در گلزار مطهر شهدا یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی باز است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران هم گفت: آتش نشانان ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی امشب و دیگر شب های قدر به منظور کمک به ایمنی محل های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به ویژه اماکن مهم مانند مساجد، حسینیه ها، شبستان ها، بقاع متبرکه و اماکن دیگر مستقر می شوند.

قدرت الله محمدی به شهروندان توصیه کرد در این شب ها همه درهای ورود و خروجی مکان های مذهبی را باز بگذارند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • ۱۸ فروردین‌ماه زمان انجام تست گرم فاز اول خط سه مترو
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • لحظه هولناک ورود اتوبوس به ایستگاه مترو (فیلم)
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر