Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - رئیس دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی در استان یزد، گفت: باند قمار بازی در فضای مجازی با رصد اطلاعاتی، شناسایی و ۳۲ میلیارد ریال و چندین کیلو طلای تحصیل شده از این راه به نفع بیت المال ضبط شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ،عزیز صابریان در این رابطه اظهار داشت: برخی از افراد سودجو در داخل کشور و با همکاری افرادی در خارج از کشور اقدام به طراحی و راه اندازی سایت‌های قماربازی در فضای مجازی نموده و با تبلیغات گسترده از این طریق اقدام به جذب افراد در جهت قمار بازی در این بستر می نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: این افراد با استفاده از درگاه های بانکی اجاره ای و افتتاح صدها حساب بنام افراد بی‌بضاعت و بعضا ناآگاه در بانک‌های مختلف و با تشویق افراد به شرکت در قمار بازی، تحت عناوینی مانند اخذ پورسانت مدیریت و یا اغوای افراد مراجعه کننده مبنی بر برنده ‌شدن در بازی، به اخذ وجوهی از طریق واریز وجوه نقدی به حساب ها، ارز دیجیتال و... مبادرت می کردند.

این مقام قضایی به شناسایی باندهای فعال در این زمینه و دستگیری متهمین توسط پلیس فتا اشاره کرد و گفت: با تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب یزد و تکمیل تحقیقات در این زمینه به درخواست دادستان، دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی به موضوع رسیدگی و مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد و چندین کیلو طلا که از این راه تحصیل شده بود به نفع بیت‌المال ضبط گردید.

صابریان با اشاره به در اختیار گذاشتن و اجاره دادن حسابهای بانکی به افراد دیگر توسط برخی از شهروندان، تصریح کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: فضای مجازی، عرصه ای امن برای تخلف و تقلب و کلاهبرداری نیست و فعالیت های مجرمانه قابلیت رصد و شناسایی توسط کارشناسان حرفه ای پلیس فتا و سایر سازمان های اطلاعاتی دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی افراد سودجو فضای مجازی قمار بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  این مصوبه از ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۵) به قانون تبدیل خواهد شد.

این لایحه همچنین، کودکان ۱۴ و ۱۵ ساله را نیز برای فعالیت در سکوها، ملزم به دریافت رضایت والدین می‌کند؛ امری که به باور بسیاری از کارشناسان، موجب حفاظت سلامت روان آنها در برابر خطرات برخط می‌شود. 

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند