Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفندیار حسنی مقدم گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۲۷۹۱ هکتار با تولید ۱۳ هزار و ۶۹۹ تن است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛راسفندیار حسنی مقدم در دیدار با رئیس اداره امور عشایر الیگودرز  با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های استان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت گیاهان دارویی در استان نهادینه شده ، ضروری است منابع طبیعی زمین مورد نیاز برای توسعه کشت گیاهان دارویی را ختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: وجود اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی از کوهستانی سرد در مناطق شمالی گرفته تا مناطق معتدل مرکزی و گرم و خشک جنوبی ، چشمه‌سارها و منابع آب زیرزمینی فراوان از جمله مزیت‌های نسبی استان برای تولید گیاهان دارویی است‌.

حسنی مقدم با اشاره به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان‌ ،تصریح کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۲۷۹۱ هکتار با تولید ۱۳ هزار و ۶۹۹ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکیدکرد:  توسعه و کشت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای عملیاتی جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

حسنی مقدم گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر ارتقاء درآمد و ایجاد اشتغال برای استان و کشور می‌تواند راهکار برون‌رفت از اقتصاد تک محصولی نفت و ارز آوری برای کشور باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی گیاهان دارویی سطح زیر کشت گیاهان دارویی حسنی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت اله بیرانوند امروز سی اُم فروردین در نخستین همایش ملی گندم، آرد و نان که در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد برگزارشد، با اشاره به اینکه در سه سال گذشته روند خرید گندم افزایشی بوده است، گفت: پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش تا بیش از ۶۰۰ هزار تن برسد.

وی اظهارداشت: بیش از ۸۵۰ هزار تن ظرفیت استاندارد ذخیره سازی شامل سیلو‌ها و انبار‌های مکانیزه و ۱۳ کارخانه آرد فعال با ظرفیت تولید بالای ۷۰۰ هزار تن داریم که بیش از ۲.۵ برابر نیاز استان است.

بیرانوند با اشاره به فعالیت دو هزار واحد نانوایی در لرستان گفت: کشاورزان با جهاد خود امنیت غذایی را تأمین می‌کنند و عمده انرژی و کالری مورد نیاز مردم از طریق مصرف نان تامین می‌شود که زنجیره تولید و تامین گندم و نان در لرستان دارای چرخه مناسبی است.

وی گفت: مراکز خرید گندم نقش مهمی در چرخه تولید دارند و در برخی شهرستان‌ها همچون کوهدشت در مدت زمان کوتاه، خرید حجم بالایی از این محصول انجام می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان هم در این همایش گفت: سال گذشته ۲۶ هزار تن گندم در استان صرفه جویی شد.

سیروس ابراهیمی افزود: سرانه مصرف نان در لرستان از ۱۶۷ به ۱۵۲ کیلوگرم کاهش یافته که این میزان صرفه جویی بی سابقه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی لرستان نیز با بیان اینکه میانگین تولید گندم در کشور ۴.۵ تن در هکتار است، گفت: این آمار در استان ۵.۵ تن در هکتار در اراضی آبی است.

سید عماد شاهرخی عنوان کرد: امسال برخی از کشاورزان توانسته اند حتی تا ۱۱.۵ تن در هکتار نیز برداشت کنند.

لرستان جایگاه هفتم تولید گندم در کشور را دارد.

در پایان این مراسم از ۵۵ کشاورز، نانوا، سیلودار و کارخانه دار آرد لرستان تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است