Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام خود از صدور دستور طراحی و اجرای مدل جایگزین برای واگذاری املاک بنیاد مستضعفان از سوی سیدپرویز فتاح خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، واگذاری املاک متعلق به بنیاد مستضعفان به صورت مزایده‌ای به مردم در بیرجند، مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اصل ایراد به شیوه واگذاری این اراضی بود که براساس مصوبات دهه ۷۰ و زمانی بود که مناطق شهری بیرجند هنوز گسترده نشده بود و خرید این املاک نیازمند پیشنهاداتی داشت تا مردم را تشویق به خرید زمین و ساخت و ساز کند.

اما با گذشت دو دهه و توسعه شهر بیرجند، واگذاری این املاک به همان صورت سابق بر قیمت مسکن در این شهرستان اثرگذار بوده و باعث شده برخی دلالان زمین و ملک، با حضور در مزایده‌های واگذاری املاک بنیاد مستضعفان، همان املاک را با قیمت بالاتر به فروش برسانند و سود‌های کلان به جیب بزنند.

این موضوع را پیش از این در خبرگزاری دانشجو دنبال کردیم: نقش بنیاد مستضعفان در نوسان قیمت مسکن بیرجند / مزایده‌هایی که خانه خریدن را به آرزو تبدیل می‌کند! مزایده‌های بنیاد مستضعفان در بیرجند بر رشد قیمت املاک اثرگذار است فرایند مزایده‌های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی منجر به گرانی مسکن شده است   این موضوع را روح الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام خود مطرح کرده است. ایزدخواه از برگزاری جلسه مشترک با سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان خبر داده و نوشته است: «موضوع فروش اراضی بنیاد در شهر‌ها را مطرح و انتقاد کردم به خاطر وسعت این اراضی و نحوه فروش اقساطی آن، باعث قیمت گذاری بالا در بازار زمین شده و به التهام قیمت زمین در شهر‌های کوچک دامن زده اید.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این پست اینستاگرامی خود توضیح داده است که رئیس بنیاد مستضعفان کلیت این موضوع را پذیرفته و به معاون برنامه ریزی خود دستور داده است تا مدلی جایگزین برای واگذاری اراضی بنیاد را طراحی و اجرا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان بازار مسکن مجلس شورای اسلامی مزایده بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان واگذاری املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

محمد اطهری، مدیرکل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • دستور ویژه رئیسی برای احیای واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر | چرا مرد میانسال دستور کشتن همسرش را صادر کرد؟
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران