Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:16:50 GMT

توجیه واشنگتن برای تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۲۰۲۶

توجیه واشنگتن برای تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد علت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون ایالت تگزاس، محافظت از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه تعطیلی کنسولگری چین در ایالت تگزاس را تأیید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «یاهو نیوز»، اورتاگوس در این باره گفت: «دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را به‌خاطر محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها صادر کردیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی به نقل از پلیس هیوستون سه شنبه شب از وقوع آتش سوزی در حیاط ساختمان کنسولگری چین خبر داده بودند که ادعا شده است مربوط به سوزاندن اسناد و مدارک توسط دیپلماتهای چینی در محوطه باز ساختمان بوده است.

دولت چین در واکنش به این درخواست واشنگتن، آن را یک اقدام تحریک آمیز یکجانبه خواند و اعلام کرد که این اقدام آمریکا را نقض شدید قوانین و هنجارهای بین‌المللی می‌داند.

از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دو شهروند چینی را متهم کرده است که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی بودند که در حال کار بر واکسن بیماری «کووید-۱۹» هستند.

طی ماههای گذشته آمریکا برای مقابله با چین مجموعه‌ای از اقدامات را علیه پکن در دستور کار قرار داده است. افزایش تعرفه‌ها و جنگ تجاری، اعمال تحریم علیه شرکتهای بزرگ چینی از جمله هوآوی، تقویت همکاریها با تایوان، حضور گسترده ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی و لفاظی علیه پکن در زمینه ویروس کرونا از آخرین تلاشهای کاخ سفید در راستای راهبرد افزایش فشارها علیه پکن بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کاخ سفید چین آمریکا آتش سوزی تعطیلی کنسولگری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: می‌توانستیم حیفا و تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهیم

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از ۳۴ هزار نفر و آمار مجروحان به مرز ۷۷ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228128 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین