Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروپوزال مصوب کووید ۱۹ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان پروپوزال برتر در کلان منطقه پنج کشور برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر محمد بهنام مقدم عنوان کرد: این مطالعه با هدف توصیف تجارب زیستی پرستاران در مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین مقاله‌ای از این طرح مصوب استخراج شد و خوشبختانه در یک مجله با ضریب تاثیر 2/5 و Q1 و جزء ۱۰% مجلات برتر در آن حیطه تخصصی بود، پذیرش و چاپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یکی از نتایج این مطالعه در حیطه روحی پرستاران در زمان قرار گرفتن در معرض شرایط دلهره آور، تردید در مورد عواقب ناشی از مواجهه با بیمار و ترس شدید از ابتلا و در حیطه عاطفی نیز احساس رنج و آلام شدید در خصوص بیماران تحت مراقبت خود و همچنین احساس نگرانی برای سلامت خانواده خود بود. 

دکتر بهنام مقدم در ادامه از همکاری های دکتر ماری اوریاد؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر موسوی زاده؛ دبیرجلسه شورای پژوهشی دانشگاه، دکتر فریبا طالقانی، دکتر زهره کریمی و دکتر محمد سعید میرزایی که در نگارش، تنظیم و اصلاح این مقاله نقش داشتند قدردانی نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه همچنین از پرستاران خدوم و زحمتکش ای که در ارائه مصاحبه و در به سرانجام رسیدن این طرح همکاری نمودند، تشکر کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت

دکتر ابراهیم خالقی گفت: رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه(PMP) است.

وی با بیان این که در این ارزیابی که در پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شده اند ادامه داد: در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رتبه نخست اهدای عضو در سال گذشته را به خود اختصاص داده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام رتبه پنج کشور، گناباد رتبه شش کشور، تربت حیدریه رتبه هشت کشور، سبزوار رتبه دهم و مشهد رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر فسا رتبه دوم، شهر شیراز رتبه سوم و شهر یزد نیز در این ارزیابی رتبه چهارم را کسب کرده اند.

ابراهیم خالقی با بیان این که استان خراسان رضوی در سال گذشته پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور بوده است افزود: مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهرهای استان، اطلاع‌رسانی مداوم و آموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در آی.سی.یوها و بیمارستان‌های این شهرها بود.

وی با اشاره به این که طی سال گذشته ۱۷۴ فرد مرگ مغزی از مشهد و شهرهای مختلف این استان به بیمارستان منتصریه مشهد معرفی شده‌اند ادامه داد: این افراد پس از رضایت و عمل اهدای عضو،موجب نجات و ادامه زندگی ۷۳۳ بیمار نیازمند به عضو شد.

این مسوول بیان کرد: مردم ایثارگرخراسان رضوی به لحاظ شاخص‌ رضایت برای اهدای عضودر کشور نیز در جایگاه برتر کشوری قرار دارند بطوریکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ درصد خانواده‌‍ های مرگ مغزی رضایت خود را برای اهدای اعضای عزیزانشان اعلام کرده اند و موجب نجات جان بیماران نیازمند شده اند.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت