Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ منصور پوریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به اتمام مهلت صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی اظهار کرد: برخی از صادر‌کنندگان محصولات کشاورزی قبل از صدور بخشنامه بانک‌مرکزی درخصوص رفع تعهد و بازگشت ارز، مبادرت به صادرات نموده‌اند؛ یعنی این بخشنامه در شهریور ماه سال۹۷ ابلاغ گردید درحالیکه بخشی از صادرات در ماهای ابتدایی این سال یعنی زمانی که هیچ تعهد و بخشنامه‌ای وجود نداشته، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با گلایه از اجرای این بخشنامه بیان کرد: متاسفانه بانک‌مرکزی صادرکنندگانی که قبل از ابلاغ بخشنامه ارزی هم صادرات داشتند نیز موظف به رفع تعهد ارزی کرده و آن‌ها باید ارز شش ماهه اول سال۹۷ را نیز به کشور بازگردانند.

به گفته پوریان، بیشتر صادرکنندگان محصولات کشاورزی تولیدکننده این حوزه هم هستند و از آنجا که هزینه‌های آن‌ها افزایش یافته، بلافاصله بعد از صادرات، ارز حاصل از آن را صرف خرید علوفه و جبران بدهی‌هایشان به خصوص بدهی‌های بانکی کرد‌ه‌اند.

قوه‌قضائیه مانع تحریف بخشنامه ارزی شود

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: در حال حاضر قوه‌قضائیه هم به این مسئله ورود کرده و همه صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات خود را مطابق با دستور بانک‌مرکزی وارد چرخه اقتصادی کنند، اما باتوجه به اینکه زمان ابلاغ بخشنامه و میزان صادرات صورت گرفته از آن زمان مشخص است، بنابراین تقاضا داریم که قوه‌قضائیه ضمن دفاع از صادرکنندگان که تا چند ماه پیش سربازان اقتصادی بودند و امروز صادرکنندگان متخلف معرفی می‌شوند، از تحریف بخشنامه ارزی جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که بانک‌مرکزی در شهریور ماه سال۹۷ با ابلاغ بخشنامه‌ای، همه صادرکنندگان را موظف کرد تا ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند و در این بخشنامه صراحتا اعلام شده که کلیه صادرات انجام گرفته از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ مشمول این مصوبه خواهد بود.

طبق این بخشنامه، صادرات ‫تا یک میلیون یورو معاف از فروش ارز، بیش از یک تا سه میلیون یورو مکلف‌ به عرضه ۵۰درصد ارز صادراتی، بیش از سه تا ده میلیون یورو موظف به ورود ۷۰درصد ارز و صادرکنندگانی که بیش از ده میلیون یورو صادرات داشته‌اند مکلف‌اند ۹۰درصد ارز صادراتی خود را در سامانه نیما عرضه کنند.

پربیننده ترین واردات بدون انتقال ارز حذف شد پول تامین کالاهای اساسی از کجا می‌آید؟ کنترل نرخ ارز با مهار نقدینگی، سیاست‌های پولی صحیح و وضع مالیات‌های بازدارنده سوداگری ممکن است/ ۵میلیارددلار از ارزهای صادراتی بازنگشته در اختیار ۷۵صادرکننده شناخته شده است امروز؛ آخرین مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی/ چه مجازاتی در انتظار متخلفان است؟ درخواست اعلام جزئیات عدم بازگشت ۲۷میلیارد دلار ارز صادراتی/ اقتصاد کشور کوچک خواهد شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رفع تعهد ارزی بازگشت ارز ارز حاصل از صادرات ارز نرخ ارز بازار ارز قیمت ارز بازگشت ارز رفع تعهد ارزی بازگشت ارز صادراتی بازگشت ارز حاصل از صادرات قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ارز صادراتی میلیون یورو ارز حاصل بانک مرکزی رفع تعهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی