Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:14:48 GMT

مدارس غیر دولتی ستاره‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۲۴۸۳

مدارس غیر دولتی ستاره‌دار می‌شوند

سعید صالح، چهارشنبه در جمع اعضای شورای هماهنگی موسسان و شورای اندیشه‌ورز مدارس غیردولتی فارس، در شیراز، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های مختلف آموزشی برای مدارس غیردولتی، تعیین شهریه‌ها نیز باید به نحوی باشد که همه افراد جامعه از عهده پرداخت آن برآیند و همچنین به زیان مدارس غیردولتی نباشد. 

کیفیت خدمات آموزشی مدارس غیردولتی در تعیین شهریه‌ آنها موثر است 

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: فرآیند تعیین شهریه سال جدید برای مدارس غیردولتی با بررسی چالش‌های موجود آغاز شده و در این روند، کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی در الگوی شهریه این مدارس اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح، برخورداری از ملک احداثی یا خریداری شده، پُرکردن ظرفیت نوسازی مدارس و همچنین شرکت معلمان در دوره‌های ضمن خدمت را از موارد امتیازدهی به مدارس غیردولتی برشمرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه بالندگی نیروی انسانی به عنوان یکی از اصول سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی اجرایی خواهد شد، گفت: برای انجام این مهم، نظامی برای تایید صلاحیت معلمان در سامانه مشارکت‌ها طراحی‌شده که پایه اولیه آن شامل ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت دوره‌های ضمن خدمت تاثیرگذار در نظام صلاحیت خواهد بود.

صالح بیان کرد: با این اقدام، سیستم نیروی انسانی نیز به شهریه متصل می‌شود و مدارسی که معلمانشان در این دوره‌ها شرکت دارند، به‌ صورت مستقیم از امتیاز شهریه استفاده می‌کنند.


شهریه مدارس غیردولتی باید مطابق توان عموم مردم باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش مکلف است تسهیل‌کننده تاسیس مدارس غیردولتی و حامی فعالیت‌های آموزشی آنان باشد، گفت: ‌هم‌ اکنون ۱۵ درصد دانش آموزان این استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان از رضایت‌مندی دانش آموزان و اولیای آنها از عملکرد این مدارس دارد.

فرهاد اسماعیلی، با اشاره به شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای آموزش ایجاد کرده است، بیان داشت: در این وضعیت که تشکیل کلاس و برقراری فعالیت‌های حضوری مدارس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مردم از این مدارس استقبال می‌کنند.

وی، تعیین شهریه مدارس غیردولتی را بر اساس افزایش هزینه‌های مختلف آموزشی و نیز مطابق با توان عموم افراد جامعه ضروری دانست.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش فارس نیز بیان کرد: تعیین شهریه‌ای که هم در توان اولیا باشد و هم پاسخگوی سرمایه‌گذاری موسسان مدارس غیردولتی، می‌تواند از بروز نارضایتی و برخی تخلفات جلوگیری کند.

یزدان دشتیان، با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی در فارس، افزود: هر تصمیم‌گیری در مورد مدارس غیردولتی در این استان ،می‌تواند قابل تعمیم به سایر استان‌ها نیز باشد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود برای رفع مشکلات مدارس غیردولتی، حمایت از موسسان در قالب بنیاد موسسان مدارس غیردولتی و تعیین تکلیف در زمینه نحوه تهیه بسته‌های آموزشی برای فعالیت مجازی مدارس، از دیگر خواسته‌های مسوولان اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و موسسان مدارس غیردولتی بود.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش فارس اداره کل آموزش و پرورش فارس مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش فارس مدارس غیردولتی تعیین شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند

غلامعلی حداد عادل در نشست ملی مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با بیان اینکه اگر قصد تاسیس مدارس غیردولتی این باشد که مستقل از سطح اقتصادی به فرزندان رسیدگی کنیم افزود: مدارس غیر دولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و آموزش اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه هر فرزندی از ایران به عنوان یک استعداد و سرمایه است افزود: زمانی که یک فرد هزینه تحصیل فرزند خود را در مدارس غیردولتی پرداخت کند این امکان فراهم می شود که آموزش و پرورش این هزینه را صرف دانش آموزانی کند که امکان مالی پایینی دارند.

رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی با اشاره به اینکه هر دانش‌آموز در هر مدرسه‌ای باید به گونه‌ای آموزش ببیند که سرباز نظام باشد ادامه داد:مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن افرادی باشند که با پول و مالیات این کشور تحصیل می‌کنند اما در موقع خدمت به خارج از کشور می‌روند.

حداد عادل با بیان اینکه ۲۴ مدرسه در نقاط محروم سیستان و بلوچستان با سه هزار دانش آموز وجود دارد، گفت: برای این مدارس بلوچستان از دانشجوهای حقوق دانشگاه تهران برای تدریس استفاده کردیم و اکنون همان دانش آموزان معلم شدند و به چرخه تحصیل آن منطقه بازگشتند.

وی عنوان کرد وظیفه ما تربیت نیروی انسانی ماهر و مومن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد