Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد و نظارت جدی‌تر بر عملکرد آنها، که از وظایف بهزیستی به شمار می‌رود یک مطالبه جدی در استان است و اخیراً با برکناری معاون پیشگیری از بهزیستی کردستان امیدها برای تغییر رویکردها در این حوزه زنده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کمپ‌های ترک اعتیاد از جمله مراکزی هستند که حساسیت افکار عمومی کردستان در مورد عملکرد آنها بسیار زیاد است و تجربه کم‌ترین کوتاهی در بخش‌های چون ساماندهی معتادان متجاهر سبب بروز نارضایتی در میان مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه اوایل زمستان سال گذشته در گزارشی به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و بازداشت خرده‌فروشان موارد مخدر در کردستان اشاره و ضمن یادآوری ظرفیت محدود کمپ‌ها برای نگهداری معتادان، نگرانی عمومی از بازگشت مجدد آنها به سطح شهر را گوشزد کرد.

یک سوی ماجرای معتادان متجاهر، مسئولان و متولیان جمع‌آوری و ساماندهی آنها و سوی دیگر ماجرا، خودِ معتادان هستند که با طرح گلایه‌هایی لزوم نظارت جدی‌تر بر کمپ‌ها را خواستار شده‌اند.

رفتارهای توهین‌آمیز، عدم برخورد با معتاد به‌عنوان یک بیمار و وعده‌های عملی نشده مسئولان از جمله مواردی بوده که معتادان از آن گلایه کرده و خواستار رسیدگی مؤثر بر عملکردها در ارتباط با معتادان شده‌اند.

همان زمان معاون وقت پیشگیری بهزیستی کردستان در ارتباط با وضعیت کمپ‌های سطح شهر، اظهار کرده بود: «به جرات می‌گویم که محل نگهداری معتادان متجاهر استان کردستان بهترین مراکز کل کشور است»!

ادعای مطرح‌شده از سوی «باقر کرمی»، معاون وقت امور پیشگیری بهزیستی استان کردستان  از آنجا که وی اشرافی به وضعیت دیگر مراکز در سطح کشور نداشته، طبیعتاً قابل پذیرش نبود و آن ادعا تنها وقتی قابل قبول بود که یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور آن را طرح می‌کرد، بنابراین اظهارات «کرمی» چیزی جز دفاع از عملکرد خودش به حساب نیامد.

وقتی معاونی یک معتاد را که حقیقتاً یک بیمار است و ممکن است به دلایل بسیاری که خود کمترین نقش را در آن داشته به اعتیاد دچار شده باشد «دروغ‌گو و بی‌اعتماد» می‌خواند چه کسی انتظار دارد این فرد بتواند برخوردی سازنده با مسئله اعتیاد و ساماندهی آن در حوزه مرتبط با مسئولیت خود داشته باشد؟

وقتی مسئولیت ساماندهی معتادان متجاهر در کردستان مشخص نیست؛ دغدغه‌هایی که شنیده نمی‌شودمعتادان متجاهر استان کردستان جمع‌آوری می‌شوند

با این اوصاف، حالا معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی کردستان از سمت خود عزل شده است؛ این برکناری با هر استدلالی انجام شده باشد باید یک اتفاق خوب در راستای اصلاح عملکردها ارزیابی شود، حالا اگر عده‌ای هم بخواهند با فضاسازی در مقابل این دست جابه‌جایی‌ها در استان بایستند بر اصل موضوع که لزوم اصلاح برای جلب رضایت مردم شریف کردستان است، نباید خدشه‌ای وارد گردد.

دلیل بروز برخی ناهماهنگی‌ها در امور مربوط به کمپ‌ها، دلیل تعطیلی مراکز تی‌سی، عدم موفقیت کمپ‌ها در بهبود مراجعان و ضعف نظارت در این حوزه، عدم ساماندهی معتادان کارتن‌خواب آنطور که مردم انتظار دارند و مسائل دیگری از این دست باید پاسخ داده شود و برخی رویکردها در کردستان باید تغییر کند.

برکناری «باقر کرمی» از معاونت پیشگیری بهزیستی کردستان یک تغییر مدیریتی جزء در استان است که لازم بود انجام بگیرد تا هماهنگی‌ها در حوزه کاری این معاونت در جهت کسب رضایت عمومی بیشتر شود؛ بی‌تردید خدماتی که این مسئول در دوره مسئولیتش انجام داده هم نباید نادیده گرفته شود؛ این تغییر انجام شد و فعلاً برخی ناظران امور به بهبود عملکردها در این حوزه امیدوار شده‌اند و باید منتظر ماند و دید در آینده آنچه مطلوب مردم است محقق می‌شود یا ریشه مشکلات را باید در جایی دیگر جست‌وجو کرد.

انتهای پیام/481/ت

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در استان باید فعال شود اشتری: زیرساختهای لازم برای نگهداری معتادان متجاهر به حد کافی نیست از گوشه‌ و کنار کردستان| از تخریب بناهای غیرمجاز تا جمع‌آوری معتادان متجاهر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در استان باید فعال شود اشتری: زیرساختهای لازم برای نگهداری معتادان متجاهر به حد کافی نیست از گوشه‌ و کنار کردستان| از تخریب بناهای غیرمجاز تا جمع‌آوری معتادان متجاهر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز/ باغداری موفق که بازار ‌فلفل‌دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد ۵ افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور ۶ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۷ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۸ گیلان| ضرورت واگذاری سهام شستا با قیمت اولیه به بازنشستگان/ خطر حباب قیمت در بورس جدی است مهمترین اخبار استانها آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کنیم/ فقط مسئولیت اجرای پروژه‌ها را به‌عهده داریم گزارش ویدئویی| کلنگ‌هایی که بر زمین می‌ماند / چرا ساخت پردیس سینمایی گاوازنگ مسکوت ماند؟ مهمترین اخبار تسنیم آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد واشنگتن‌پست: سیاست فشار حداکثری ترامپ مقابل ایران شکست خورد قالیباف در دیدارِ "الکاظمی": پرونده ترور شهید سلیمانی با قدرت پیگیری شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نگهداری معتادان متجاهر معتادان متجاهر ساماندهی معتادان بهزیستی کردستان پیشگیری بهزیستی جمع آوری کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری به نقل از مرکز خبر خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد 3، 11 و 21 نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • گزارش زنده: ایران 0 - قرقیزستان 0
  • ایران - قرقیزستان؛ گزارش زنده
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد