Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بر اساس این تفاهمنامه که به امضای محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت به عنوان متعهد به مشارکت در پروژه و مهراله رخشانی مهر مدیرعامل سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور به عنوان مجری و ناظر پروژه رسیده است، این بانک از محل کمک جمع‌آوری شده از سوی کارکنان خود، در احداث و تکمیل ۱۲ واحد آموزشی آسیب دیده از سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان مشارکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مدت زمان اجرای پروژه جهت احداث و تکمیل ۱۲ واحد آموزشی موضوع تفاهمنامه، از زمان امضای قرارداد و واریز نخستین قسط و اخذ مجوزهای لازم و طی مراحل آن، حداکثر ۲۴ماه با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه، روز انعقاد تفاهمنامه ساخت ۱۲ مدرسه را روز خوبی برای کارکنان این بانک خواند و اظهار داشت: توجه و پرداختن به سیستم فضای آموزشی کشور، از ابزارهای مهم توسعه آموزش و به تبع آن توسعه علمی‌و رشد اقتصادی کشور است و وظیفه خطیر مدیریت فعالان و خیران امر مدرسه سازی، بر عهده سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر از سوی سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور، این طرح را باعث درگیرشدن افراد بیشتری در ساخت مدرسه در سطح کشور خواند و ادامه داد: مشارکت کارکنان بانک ملت در ساخت ۱۲ مدرسه در سه استان سیل زده، اقدامی‌همراستا با طرح آجر به آجر است.

بیگدلی با تاکید بر این نکته که بانک ملت از دیرباز در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود نسبت به انجام کارهای عام المنفعه اقدام کرده است، افزود: از جمله این اقدامات، مشارکت در امر مدرسه سازی بوده و تاکنون نیز ۶۵ مدرسه با مشارکت این بانک در سراسر کشور احداث شده است.

وی با بیان این نکته که تعدادی مدرسه هم در دست ساخت است، ادامه داد: در فاز جدید، کارکنان بانک ملت نیز در یک فراخوان عمومی، آمادگی خود را برای مشارکت در مدرسه سازی اعلام کردند که با جمع آوری مبلغ ۶۰ میلیارد ریال کمک نقدی، ساخت ۱۲ مدرسه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل بانک ملت، این مشارکت را اقدامی‌ارزشمند و در خورتحسین خواند و تاکید کرد: کارکنان این بانک، افرادی خیر و علاقمند به امور خیر به ویژه مدرسه سازی هستند و دوشادوش بانک ملت، در کنار سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس در این امر خیر، مشارکت خواهند کرد.

 مهراله رخشانی مهر، رییس سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور هم با قدردانی از کارکنان بانک ملت بابت این تصمیم شایسته و ارزنده، تاکید کرد: این بانک چندین سال است که در عرصه ساخت فضاهای آموزشی وارد شده و اتفاقات خوبی را نیز در این زمینه رقم داده است.

رییس سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مدرسه سازی را از مهم ترین بخش های آموزش کشور خواند و یادآور شد: بدون وجود فضا و تجهیزات، اتفاق مثبتی در حوزه آموزش کشور رخ نخواهد داد.

وی با بیان این نکته که سرمایه اصلی کشور در مدارس و به ویژه مدارس ابتدای نهفته است، گفت: اقدام بانک ملت برای مشارکت در ساخت مدرسه به ویژه در مناطق محروم ، اقدامی‌ارزنده و قابل ستایش است.

رخشانی مهر با اشاره به این نکته که تاکنون ۱۱۷ هزار کلاس درس از سوی ۳۰ هزار خیر در سطح کشور ساخته شده است، پویش آجر به آجر را طرحی در راستای فراهم شدن شرایط برای عموم مردم جهت مشارکت در امر خیر مدرسه سازی عنوان کرد.

وی مشارکت کارکنان بانک ملت را در ساخت ۱۲ مدرسه، مصداق بارز مشارکت آجر به آجر در مدرسه سازی خواند و تاکید کرد: می‌توان گفت که کارکنان این بانک، آجر به آجر در کشور مدرسه می‌سازند.

علی اکبر صابریان، مدیر امور دفتر مدیریت و روابط عمومی‌بانک ملت نیز در سخنانی، این بانک را یک بنگاه مالی تاثیرگذار در کشور خواند که از ابتدای تاسیس تاکنون، دغدغه مشارکت فعال در نظام آموزشی کشور را داشته زیرا معتقد است که نظام آموزشی قدرتمند از ارکان اساسی کشورهای توسعه یافته است.

وی با بیان این نکته که رفع کمبود فضای آموزشی، زمینه دسترسی همگان را به آموزش فراهم می‌کند، ادامه داد: بانک ملت در سال های اخیر با همکاری سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور در ساخت ۶۵ مدرسه در ۳۱ استان کشور، مشارکت کرده است.

صابریان در عین حال تاکید کرد که کل مبلغ ۶۰ میلیارد ریال ساخت ۱۲ مدرسه جدید موضوع تفاهمنامه، از سوی کارکنان بانک ملت تامین شده است.

پربیننده ترین اعطای تسهیلات بانکی مشروط به تکمیل اطلاعات در سمات شد نرخ اصلی ارز بسیار کمتر از قیمت فعلی آن است/ تلاش بانک مرکزی برای بازگشت ارز به قیمت واقعی جشن سودآوری بانک صادرات ایران در مجمع سالیانه دهه۹۰؛ هر سال دریغ از پارسال/ اقتصاد ایران در برزخ اقدام مثبت بانک مرکزی در افزایش سود سپرده بانکی/ نظام پولی باید اصلاح شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک ملت بانک ملت بانک مدرسه سازی سازمان توسعه نوسازی و تجهیز مدارس کارکنان بانک ملت طرح آجر به آجر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت نوسازی و تجهیز مدارس کشور کارکنان بانک ملت ساخت ۱۲ مدرسه سازمان توسعه بانک ملت مدرسه سازی آجر به آجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید

فعال کارگری گفت: مشارکت‌های مردمی از مولفه‌های اساسی توسعه پایدار و رونق تولید است و در جهت افزایش بهره‌وری و تولید ثروت نقش مهمی ایفا می‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی ها نشان می دهد امروزه مدلی که می تواند کشور را در شرایط تحریم و تورم به سمت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه سوق داده و در خیزش عظیم اقتصادی قراربدهد مدل تعاون است.

سال هاست که موضوع توجه به رشد اقتصادی و تولید همراه با عدالت اجتماعی توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است و تنها مدلی که می تواند کشور را به سمت توسعه همه جانبه سوق داده و تعاون است. رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت، تمرکز سرمایه های کوچک در قالب سرمایه های متوسط و کلان از اهداف مهم تشکیل شرکت های تعاونی در کشور است. تعاونی ها از لحاظ اقتصادی به  عنوان یکی از جدی ترین راه های توسعه پایدار در برنامه های توسعه کشور قراردارند. نقش تعاونی ها در اقتصاد خرد و متوسط در صورتی که نگاه ویژه ای به تقویت و افزایش بهره وری در آنها صورت پذیرد افزایش خواهد یافت و آمادگی ورود و حضور در عرصه فعالیت های اقتصادی کلان برای آنها فراهم خواهد شد.

 هادی ابوی، فعال کارگری با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه جامعه و افزایش تولید به همراه دارد.

وی افزود: با تشویق به مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه، می‌توان به ایجاد جامعه‌ای پایدار و متحد دست پیدا کرد.

ابوی خاطر نشان کرد: مشارکت در جامعه یعنی فرایند به‌کارگیری توانمندیهای فردی یا گروهی ذینفعان برای دستیابی به یک هدف گروهی. در این فرایند، رفتار آگاهانه، خواست جمعی، پذیرش جمعی، انتخاب و وجود نیازهای مشترکت اهمیت دارند. آنچه در یک فرایند مشارکت موفق مهم است احساس نیاز برای حل یک مشکل، شناخت آن مشکل و احساس نیاز به همکاری گروهی با توجه به میزان دانش و توانمندی افراد و شناخت آنان از توانایی‌ ها و امکانات موجود و حداکثر استفاده از آنهاست، که برای دستیابی و تحقق شعار سال میتوان تنها با تشکیل شرکت های تعاونی که خود متشکل از نهادهای مردمی است، به این مهم دست یافت. رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی یادآور شد: بیانات معظم له در دیدار با فعالان اقتصادی و تاکیدات دینی و اسلامی همه بیانگر اهمیت توجه به این نوع از اقتصاد ( اقتصاد مردمی – تعاونی ) در شرایطی است که وضعیت اقتصادی کشور نیازمند توجه بیش از پیش به واژگان عدالت، مردمی سازی، شفاف سازی، مشارکت مردم و جمع آوری و هدایت نقدینگی به سمت تولید است. 

وی گفت: شرکت‌های تعاونی به عنوان اجزاء تشکیل دهنده اکوسیستم تعاون از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که در صورت توجه به این ویژگی‌ها و تحقق کارکرد‌های آنها در اقتصاد کشور می‌توانیم در مسیر شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید، مشارکت مردم» تعیین گردید، موفق باشیم.

ابوی ادامه داد: بخش تعاون می‌تواند با سازماندهی و ساماندهی بنگاه‌های خرد، متوسط و کوچک و ایجاد صرفه جویی در مقیاس، هزینه‌های تولید را کاهش، رقابت غیر ضرور در بین تولید کنندگان را حذف و تاثیر روانی تورم بر تولید را محو و از تاثیر سفته بازی در اقتصاد بکاهد و جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزند. اقتصاد تعاونی این ظرفیت را دارد که با حذف واسطه‌های غیر ضرور به کاهش هزینه ها‌ی خانوار کمک نماید و با هدایت سرمایه‌های مردمی به بخش تولید علاوه بر ایجاد زمینه بهره مندی از سود حاصل از تولید با کاهش هزینه تامین مالی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط و صرفه جویی در مقیاس هزینه‌های تمام شده کالا‌ها را کاهش و زمینه افزایش درآمد را فراهم آورد.

ابوی با بیان اینکه این مشارکت‌ها می‌توانند به رفع نیاز در جامعه منجر شوند، تصریح کرد: در مدل تعاونی این امکان وجود دارد تا تولید کالا‌ها را بر اساس نیاز منطقه‌ای مدیریت نمود و با تلفیق زنجیره ارزش و تامین با مدل تعاونی، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد نمود که در فرآیند اقتصاد کشور بتواند گره گشا باشد؛ لذا آنچه مشهود است اقتصاد کشور در گام دوم انقلاب و در شرایط پیش رو باید به رکن دوم اقتصاد کشور در قانون اساسی که همان اقتصاد تعاونی است با رویکردی مثبت‌تر از گذشته نگریست و از ظرفیت‌های این مدل اقتصادی که می‌تواند مشارکت آحاد مردم در کنار باور‌های دینی و فرهنگی را در مسیر مردم سالاری اقتصادی هدایت کرد بهره وافی و کافی برد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون