Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر آبزیان دریایی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی بین ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر آبزیان دریایی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی بین ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آئین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید آبزیان دریایی درمناطق محروم ساحلی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومان، صبح امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون وزیرجهادکشاورزی و مدیرعامل شیلات کشور، مدیران  شرکت آبزیان گستر نصر و مدیران بنیاد برکت و تدبیر در محل ساختمان ستاد اجرایی برگزار شد.   محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) گفت: محور فعالیت‌ها در ستاد اجرایی اشتغال است؛ اشتغال هم باید ناشی از ایجاد تشکیلاتی باشد که محور تولید است و تولید نیز باید منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد.   رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه یکی از نقاط آسیب کشور امنیت غذا و دارو است، گفت: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌های زیادی در زمینه غذا و دارو انجام گرفته است؛ بطوریکه ۹۰ درصد امکانات این مجموعه از لحاظ مالی و مدیریتی در اختیار تولید محصولات در این حوزه‌ها است.   مخبر افزود: در سال جاری، ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را درقالب اجرای  ۷۰ هزار طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.   وی با اشاره به دسترسی گسترده کشور به اقیانوس و دریا، افزود:مصرف سرانه ماهی در دنیا، برای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است که در کشور ما کارشناسان آن را از ۷ تا ۱۲ کیلوگرم تخمین زده‌اند؛ اگر بخواهیم ۲ کیلوگرم این سرانه را افزایش دهیم، باید ۱۶۰ هزار تن به تولیداتمان اضافه کنیم.   مخبر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی و راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید آبزیان دریایی درمناطق محروم ساحلی افزود: با راه‌اندازی این مرکز سالانه  9000 تن تولیدات در بخش شیلات و ایجاد 8000 شغل جدید خواهیم داشت.   رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۸ هزار شغل در همین پروژه ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم آن را به ۳۰ هزار شغل برسانیم.   در ادامه این نشست نبی‌الله خون میرزایی؛ معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: براساس برنامه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ به تولید ۲۰۰ هزار تن و تا ۱۴۰۴ به تولید ۴۰۰ هزار تن برسیم.     خون میرزایی با اشاره به اینکه با این تفاهم‌نامه اهدافمان در مناطق آسیب‌پذیر ساحلی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از نواقص، تکثیر برای استخرهای پرورشی بود که این گره نیز با این تفاهم‌نامه باز می‌شود.   در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت «آبزیان گستر نصر» به امضای مدیران این مجموعه‌ها رسید؛ این تفاهم‌نامه در مناطق محروم استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویهه و بویراحمد و کردستان اجرا خواهد شد.   حجم سرمایه‌گذاری در همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت «آبزیان گستر نصر»،  ۱۰۶ میلیارد تومان است؛ هدف این همکاری مشترک نیز «توسعه پرورش آبزیان و بومی‌سازی تولید ماهی در قفس» است.     همچنین تفاهم‌نامه‌ بین شرکت «آبزیان گستر نصر» و شرکت نواندیشان کشت و صنعت تدبیر به حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی به امضای روسای این شرکت‌ها رسید؛ هدف این همکاری مشترک نیز تکثیر، تولید و نوزادگاهی ماهیان دریایی است و در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرا می‌شود.   انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی مرکز میلیارد تومانی آبزیان دریایی تفاهم نامه هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 با محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دیدار با دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قوانین و مقررات مضر تولید است، افزود: ستاد تسهیل با جایگاه ویژه قانونی، قدرت و توان مقابله با مقررات و قوانین دست و پا گیر را دارد، لذا اگر مجمع کارآفرینان ایران به طور مثال ده چالش تولید را روی میز بگذارد ما آماده پرداخت به آن‌ها با هدف رفع چالش‌ها هستیم.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه ساختار و شرایط فعلی کشور منجر به جهش تولید نخواهد شد و نمی‌توان فقط بخش خصوصی را در این باره مخاطب قرار داد، گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌های تولید در بخش‌های دولتی متمرکز شده است و به همین خاطر، همواره به جای رفع چالش به چالش‌های موجود افزوده می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز در این دیدار با پیشنهاد برگزاری جلسات ستاد تسهیل درخصوص پیشران‌های مولد بخش خصوصی در مجمع کارآفرینان ایران گفت: همه اعضای مجمع کارآفرینان ایران صد در صد از بخش خصوصی هستند. در واقع ما یک نهاد واسطه گر هستیم که با همزبانی بیشتر می‌توانیم بسیاری از چالش‌ها را از بین ببریم.

حمیدرضا غزنوی با تاکید براینکه به دلیل تاثیرگذاری باید به پیشران‌های مولد توجه ویژه‌ای شود و حتی خط سبزی برای آن‌ها طراحی شود، افزود: فقدان سند سیاست صنعتی در کشور یکی از چالش‌های مهم تولید است و بدون شک عدم توجه به مزیت‌های رقابتی و گسترش آن در اقتصاد کشور و استفاده از مزیت‌های فعالیت پیشران‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور، ناشی از بی توجهی به سیاست‌های صنعتی در کشور است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران همچنین در پایان تاکید کرد: مجمع کارآفرینان ایران در سطح کارشناسی همواره آماده همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان