Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری پویش همدلی با مدافعان سلامت گفت: با روند نسبتا صعودی که در هفته‌های اخیر در ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و موارد فوت ناشی از آن مشاهده می‌شود، بار مضاعفی بر دوش نظام سلامت و شبکه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیازمند این هستیم که این پیام را به جامعه منتقل کنیم که عادی‌پنداری که ایجاد شده مشکل‌ساز بوده و حتی ممکن است برای ماه‌ها و سال‌های آتی هم مشکل‌ساز باشد. 

جهانپور با اشاره به پویش «من ماسک می‌زنم» اظهار کرد: این پویش از ابتدای تیرماه شکل گرفت و بعد در اواسط تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی اجباری شد، در روزهای آتی نتیجه خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این پویش‌ها با مشارکت وسیع اجتماعی همراه نباشد، ممکن است در اواخر شهریور و ابتدای مهرماه به چند برابر این اعداد برسیم و ممکن است در ابتدای آبان با یک بحران انسانی در حوزه کرونا مواجه شویم. این موارد، اقدامات پیشگیرانه است که به تفاهم و تعامل مردم با دستگاه‌های اطلاع‌رسانی برگردیم. امروز بخشی از این هدف حاصل شده است و اکنون موارد ابتلا و به ویژه موارد فوت به ثباتی رسیده است که البته راضی‌کننده نیست و انتظار داریم از میانه مردادماه روند کاهشی را شاهد باشیم.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره آمار ابتلا به کرونا و آمار ۲۴ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در بیمارستان‌ها گفت: آمار ۲۴ درصدی مرگ و میر را تکذیب می‌کنم. اصلا چنین چیزی وجود ندارد. 

وی توضیح داد: مرگ و میر بیمارستانی ما در تیرماه ۱۰ درصد کل موارد بستری تشخیص مثبت کرونا و در فروردین‌ماه ۱۴.۶ درصد بوده است. نه‌تنها در بستری‌ها افزایش موارد مرگ و میر نداشتیم، بلکه با توجه به افزایش تجربه، مهارت و...، در تیرماه کاهش موارد مرگ و میر بیماران بستری را داشتیم.

جهانپور درباره وضعیت دسترسی به داروهای کرونا در بازار گفت: دارویی که بر اساس روال و رویه قانونی در شورای تدوین فهرست دارویی کشور، هزینه–اثربخش تشخیص داده شده، وارد فهرست دارویی کشور شده است. در شریط اضطراری هم اگر هر دارویی برای مقابله با کرونا - براساس شواهد علمی - اثربخش باشد، قطعا از مسیر کمیته علمی و کمیته درمان با استفاده از اختیارات ستاد ملی کرونا از مسیر اورژانسی وارد فهرست دارویی کشور خواهد شد.

وی افزود: اینکه کسی بر اساس اجتهاد شخصی صحبت کند، درست و حرفه‌ای نیست. در عین حال حواشی هم در فضای مجازی مطرح می‌شود که اصلا از جنس طبابت نیست و بیشتر در زمره شایعات است. حال این موارد ممکن است بیمار و خانواده بیمار را به سمت تهیه داروهای خاص به عنوان درمان قطعی و اکسیر حیات بیمار کرونا ببرد و ممکن است افراد متوجه بازار سیاه دارویی شوند، همان‌طور که متاسفانه این اتفاق در ماه‌های گذشته - چه براساس توصیه‌های فضای مجازی و چه براساس تک‌نسخه‌های همکاران ما - رخ داده است.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: ممکن است ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان پول داده باشند و داروی دیگری یا داروی تقلبی دریافت کرده باشند. در جایی که تشخیص داده شد - مانند ورود رمدسیویر به فهرست دارویی - اقدام هم شد که خوشبختانه تولید داخلی هم دارد و در آخرین توزیع هم سهمیه لازم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شده تا برای بیمارانی که تحت اکسیژن هستند، مصرف شود.

وی تاکید کرد: توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه برای تهیه دارو به بازار سیاه مراجعه نکنید و توصیه مکرر ما به همکارانمان این است که دارویی خارج از دارونامه رسمی کشور را تجویز نکنند. 

جهانپور گفت: طبق بند «پ» ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، این اقدام تخلف بوده و پیگیری آن براساس ماده ۱۱ قانون نظام پزشکی می‌تواند مورد برخورد قرار گیرد. در این روزها درباره داروهای متعددی صحبت می‌شود، اما اغلب اینها خروجی نداشته و نخواهند داشت. مادامی که مطالعات علمی پایان نیافته و مورد قضاوت کمیته علمی قرار نگیرد و از سازمان غذا و دارو مجوز تولید و واردات نگیرد تولید، تبلیغ، واردات، تجویز و ... آن خلاف مقررات است.

کد خبر 533445 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران دارو آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران دارو آمار فهرست دارویی وزارت بهداشت مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روز‌های اخیر کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازار‌های مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرز‌های حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازار‌های مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.


سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت
قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه روند متوازن نداشت
قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال