Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@16:26:00 GMT

ادامه توقف صدور ویزا امارات برای ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۳۹۴۱

صراط: علی کاشانی ـ مدیر کل شرکت شهر فروگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) ـ جمعه گذشته ـ ۲۷ تیرماه ـ خبر داد که از امروز پرواز‌های تهران - دوبی - تهران توسط شرکت هواپیمایی امارات راه‌اندازی شده و با شرایط خاصی همه هموطنان می‌توانند هر روز به این کشور پرواز داشته باشند.

به گزارش ایسنا، همزمان مرتضی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ اطلاع داد که امارات متحده عربی از روز پنجشنبه (۲۶ تیرماه) صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را از سر گرفته است و امکان ارائه درخواست برای ویزای توریستی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات که از اسفندماه سال ۹۸ به دنبال شیوع ویروس کرونا مرزهایش را به روی اتباع همه کشور‌ها بست، اعلام آمادگی کرده بود که با آغاز تابستان، مرزهایش را به روی گردشگران و اتباع خارجی باز می‌کند، هرچند که در بدو ورود سختگیری‌هایی خواهد داشت.

اما پرس و جو‌های ایسنا از آژانس‌های مسافرتی به این نتیجه رسید که امارات در این مدت پاسخگوی درخواست ویزای شهروندان ایرانی نبوده است. هرچند که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی در مسیر تهران ـ دوبی پرواز‌هایی را برقرار کرده‌اند که طبق اظهارات آژانس‌دارها، این پرواز‌ها بیشتر برای افرادی است که در امارات اقامت دارند. دفتر هواپمایی امارات در تهران نیز می‌گوید که این ایرلاین در مسیر تهران ـ دوبی هر هفته دو پرواز برای روز‌های شنبه و دوشنبه دارد، اما در برابر ویزای مسافر هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرد. سایر کارگزاران و آژانس‌های مسافرتی نیز با توجه به شرایط پیش آمده فعلا برای ویزای امارات اقدامی نمی‌کنند.

علی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ با تایید این خبر به ایسنا گفت: امارات از زمانی که اعلام کرد مرز‌های هوایی را باز کرده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست‌ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.

وی افزود: امارات تا کنون توضیح و یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان نکرده است، اما بنا بر اظهارات برخی کارگزاران دبی احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.

قربانی این توضیح را اضافه کرد که صدور ویزای امارات از طریق سفارت این کشور صورت نمی‌گیرد و اگر در این مدت برخی با سفارت تماس گرفته اند و با این پاسخ مواجه شدهاند که ویزا صادر نمی‌کنند، علت این است که سفارت امارات نقشی در صدور ویزا ندارد. ویزای این کشور توسط اداره مهاجرت امارات صادر می‌شود و مسافر امکان ارائه مستقیم درخواست به این اداره را ندارد و باید از طریق کفیل ـ یک شرکت و کارگزار در دبی و یا آژانس مسافرتی که ضمانت مسافر را به عهده می‌گیرد تا در تاریخ مقرر از این کشور خارج شود ـ اقدام کند. پس از بررسی و تایید مدارک، ویزای متقاضی ایمیل می‌شود. سوای این توضیحات، از زمانی که اعلام شد امارات صدور ویزا را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، برخی از کفیل‌ها و شرکت‌ها درخواست‌هایی را فرستاده اند، اما پاسخی از طرف امارات داده نشده است و مطابق پیگیری ها، فعلا ویزا به ایرانی‌ها داده نمی‌شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیت هستند، اظهار کرد: طبیعتا اگر ویزا نباشد، امکان سفر با این پرواز‌ها وجود ندارد. پرواز‌هایی که برقرار شده بیشتر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هر گونه ضرر مالی، پیش از خرید بلیت، از برقراری صد درصد پرواز در این مسیر و در تاریخ مورد نظر، اطمینان کامل پیدا کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ویزا امارات صراط شهروندان ایرانی صدور ویزا پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه لازم است اتکای دیپلماسی ایرانی را بر صدور خدمات فنی و مهندسی استوار کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به تقویت گروه‌های فنی-مهندسی دارد و انتظار می‌رود وزارت خارجه این موضوع را در حد گسترده‌تری دنبال کند تا بسترهای مورد نیاز برای صدور خدمات فنی-مهندسی علاوه بر آسیا به آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از «راهبرد معاصر»؛ رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت گفت: ۴۰۰ نفر از مهندسان حوزه سدسازی در سریلانکا  فعالیت می‌کنند و سدی پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی ساخته شده که اثرات خوبی در این کشور داشته است.


وی افزود: این اقدام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که غرب تلاش می‌کند نشان دهد کشورمان تحریم است، اما می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان یکی از افتخارات مهندسی را اداره کنیم. افتتاح سد در سریلانکا نمونه‌ای می‌شود از توان صنعت فنی و مهندسی ایران که کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.


جمهوری اسلامی ایران به لطف انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف راه سازی، پل‌سازی، مسیرهای ریلی و ... توانمندی‌های بالایی دارد که اقدامات مهندسان ایرانی در سریلانکا نشان می دهد می توانند در سایر کشورها که نیاز به تخصص ایرانیان دارند، خدمات ارائه کنند.

پیش تر نیز شاهد افتتاح پروژه مشابه سریلانکا در تاجیکستان بودیم که سد و تونل آبی به دست نیروهای توانمند فنی و مهندسی ایرانی ساخته شده بود، موضوعی که توانست کمک بزرگی به دولت تاجیکستان برای مهار و استفاده بهینه از آب کند


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا به دست آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و موضوع مهم انتقال خدمات فنی- مهندسی ایران به «راهبرد معاصر» گفت: بهره برداری از سد و نیروگاه برقی اومااویا در سریلانکا با افتتاحیه ای که انجام شد، گویای این واقعیت مهم است مهندسان و متخصصان ایرانی در آن سوی مرزها شناخته شده اند و نشان می دهد ایران میان پنج کشور دنیا در زمره برترین سازندگان توربین نیروگاهی جهان قرار دارد.


وی افزود: اینکه ایران بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی را بومی سازی کرده و توان فنی ایران در حوزه های شبکه آبیاری، زهکشی، تونل و سد سازی بسیار افزایش یافته سندی است ناظر بر توانایی و ظرفیت گروه های فنی و مهندسی ایران که خوشبختانه امروز توانسته اند چنین پروژه بزرگی را در سریلانکا اجرا کنند.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: پیش تر نیز شاهد افتتاح پروژه مشابه سریلانکا در تاجیکستان بودیم که سد و تونل آبی به دست نیروهای توانمند فنی و مهندسی ایرانی ساخته شده بود، موضوعی که توانست کمک بزرگی به دولت تاجیکستان برای مهار و استفاده بهینه از آب کند.


ظهره وند گفت: مصادیق اینچنینی گویای واقعیت مهمی است، اینکه دولت سیزدهم توجه جدی به تقویت گروه های فنی-مهندسی دارد؛ بنابراین انتظار می رود وزارت امور خارجه این موضوع را در حد گسترده تری دنبال کند تا بسترهای مورد نیاز برای صدور خدمات فنی-مهندسی علاوه بر آسیا به آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آفریقا زمینه مساعدی برای انتقال خدمات فنی و مهندسی ایران وجود دارد، از این فرصت باید استفاده شود؛ زیرا کشورهای آسیایی نسبت به آفریقایی توسعه یافته هستند و دسترسی آسان تری نسبت به دریافت خدماتی اینچنینی دارند، بنابراین باید به سمت افزایش انتقال خدمات فنی و مهندسی به آفریقا و آمریکای لاتین که تشنه دریافت چنین خدماتی هستند حرکت کرد.


ظهره وند با تأکید بر اینکه توان مهندسان ایرانی باید در عرصه رسانه های بین المللی، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به بهترین نحو ممکن پوشش خبری داده شود، گفت: در سایه دیپلماسی رسانه ای صدور خدمات فنی–مهندسی از ایران برای دریافت تقاضاهای بعدی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین باید به دقیق ترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود، لذا لازم است دفاتر خبری و سیاسی ایران برای فعالیت های بعدی و ایجاد تقاضا و دریافت خدمات فنی-مهندسی روی جزئیات پروژه متمرکز شوند.


وی افزود: با تصویربرداری از پروژه و نوع تعامل مهندسان و دولت ایران با کشور مقصد اطلاع رسانی و زمینه های لازم برای تقاضاهای مشابه از سایر کشورها به ایران فراهم شود.


ظهره وند به دستاوردهای اقتصادی صدور خدمات فنی–مهندسی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین پرداخت و عنوان کرد: در ازای صدور خدمات فنی- مهندسی می توان به صورت پایاپای مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز و طلا وارد کرد. این تعامل به تأمین برخی اقلام مورد نیاز ایران و رشد و توسعه کشورهای هدف با دریافت خدمات فنی–مهندسی از کشورمان منجر می شود.


کارشناس مسائل بین الملل معتقد است: مفهوم دیگر این سیاست حذف دلار از روابط تجاری با برخی کشورها و نه دور زدن تحریم هاست، زیرا تحریم ها آثار منفی خود را به دلیل درون زایی و خوداتکایی اقتصاد ایران از دست داده اند.


وی گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تحریم های ما مرتبط با شبکه نقل و انتقالات پولی است و در تجارت خارجی برای واردات اقلام مورد نیاز باید دلار داشت، این نوع تبادلات می تواند زمینه ساز حذف دلار و کاهش نیاز به دلار در مبادلات تجاری ایران شود.


ظهره وند توضیح داد: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین موجب حذف برخی واسطه ها مانند انگلیس می شود. توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین موجب حذف واسطه ها و تقویت ساختار مبادلات تجاری کشور خواهد شد.


وی تصریح کرد: تقویت طرح های انتقال خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف زمینه ساز جلوگیری از مهاجرت فارغ التحصیلان و نخبگان، اشتغالزایی و بالا بردن سرانه درآمد مردم می شود. توسعه چنین طرح هایی تزریق خون جدیدی به اقتصاد کشور است، زیرا زمینه های لازم برای رشد و رونق اقتصادی ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)