Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@07:00:00 GMT

افتتاح پروژه مگا آی‌سی‌یو در شیراز

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۴۱۸۲

افتتاح پروژه مگا آی‌سی‌یو در شیراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، معاون درمان وزیر بهداشت امروز در مراسم افتتاح پروژه مگا آی‌سی‌یو بیمارستان شهید فقیهی شیراز با اشاره به نگاه وزارت بهداشت نسبت به توسعه تخت‌های ویژه در کشور، گفت: بیمارستان شهید دکتر فقیهی بزرگترین بیمارستان استان فارس پس از بیمارستان نمازی است که امروز، پروژه مگا آی‌سی‌یو در این بیمارستان با ۲۲ تخت، برای خدمت به بیماران کروناویروس و دیگر بیماران نیازمند تخت‌های ویژه به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: این بخش درمانی پروژه‌ای برای ارائه خدمت در شرایط عادی و بحرانی است و برای توسعه فاز دوم آن نیز برنامه‌ریزی شده است. وی برنامه وزارت بهداشت در بحران کروناویروس را توسعه زیرساخت‌ها و افزایش بخش‌های ویژه عنوان کرد و با اشاره به تولید ونتیلاتور در کشور، گفت: وزارت بهداشت خرید دو تا چهار هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه هزینه ساخت و تجهیز پروژه ۱۵ میلیارد تومان است، گفت: این بخش درمانی با ۲۲ تخت به بهره‌برداری رسیده و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فاز دوم آن با ۲۸ تخت جدید در ماه‌های آینده، انجام شده است.

مهرزاد لطفی با اشاره به بازدیدهای شب گذشته معاون درمان وزیر بهداشت از دو بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و نمازی، گفت: دکتر جان‌بابایی در این بازدیدها با پیگیری و روحیه مثال زدنی در بخش‌ها بر بالین بدحال‌ترین بیماران مبتلا به کروناویروس حضور یافته و روند خدمات را از نزدیک ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بهره‌برداری از این گونه پروژه ها در شرایط بحران کروناویروس را موجب کمک به توسعه خدمات درمانی و نجات بیشتر بیماران عنوان کرد.

کد خبر 533373 برچسب‌ها استان‌ فارس وزارت بهداشت و درمان بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس وزارت بهداشت و درمان بیماری بیمارستان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته ملی سلامت با حضور مسؤولان تالش صبح پنجشنبه ۲ خانه بهداشت در روستاهای مسجد قاباقی چوبر و بره پشت و تنگاب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

«ایرج مؤذن» فرماندار تالش به تشریح جزئیات این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد تا به مردم و خانوارهای تحت پوشش این مناطق خدمات رسانی کند.

حضور پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان در خانه‌های بهداشت

«سعید رستمی» مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6088304

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو