Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با تسنیم در ارومیه،با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه 1271.56 است که نسبت به سال گذشته که 1275.64 بود، روند کاهشی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین وسعت دریاچه ارومیه 3 هزار و چهار کیلومتر مربع است که نسبت به مشابه سال گذشته که سه هزار و 55 کیلومتر مربع بود، وسعت آن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، حجم موجود دریاچه ارومیه را چهار میلیارد و 19 میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: سال گذشته در همین زمان، حجم موجود دریاچه چهار میلیارد و 44 میلیون متر مکعب بوده است.

سرخوش بیان کرد: همچنین هم اکنون حجم دریاچه ارومیه در میانگین درازمدت 16 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مرتبط با توسعه زنجیره‌های ارزشی محصولات کشاورزی کم آب افزود: این پروژه‌ها در راستای مدیریت منابع آب برای احیای دریاچه ارومیه از طریق فراخوان عمومی واگذار می‌شود.

 سرخوش گفت: استانداری آذربایجان‌غربی نیز در نظر دارد در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و در اجرای سیاست های کلی و محورهای مصوّب سال 1398 و به‌منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه‌ ارومیه در سال 99-98، از خدمات مجریان ذی صلاح استانی دارای شخصیت حقوقی اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، مهندسین مشاور، سازمان های مردم-نهاد و مراکز تحقیقاتی استفاده کنند.

وی افزود: سرفصل‌های اعلامی شامل اجرایی کردن زنجیره ارزش تولید و فرآوری انگور،اجرایی کردن زنجیره ارزش تولید و فرآوری گل محمدی و زعفران، اجرایی کردن زنجیره ارزش محصولات کشاورزی کم آب بر صنعت گیاهان دارویی و معطر و ایجاد سامانه مدیریت و پشتیبانی فرایند کلی زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی کم آب بر با اولویت گیاهان دارویی است.

منبع: الف

کلیدواژه: دریاچه ارومیه احیای دریاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه طی سال آبی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: طی سال آبی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳، از سد بوکان-ساروق ۲۹۶.۵ میلیون‌متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون‌متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی افزود: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از سال آبی ۹۳_ ۹۴ تا ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 746914

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه