Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@15:50:13 GMT

وعده تولید یک خودروی ۳۰میلیونی جدید!

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۴۹۲۲

وعده تولید یک خودروی ۳۰میلیونی جدید!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، امیر جعفرپور، معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت با بیان اینکه میکروکار به خودروهای کوچک‌مقیاس دو، سه یا چهار نفره اطلاق می‌شود، ادامه‌داد: این خودروها می‌تواند پاسخگوی نیاز تردد شهری بوده و فضای پارک زیادی نیاز ندارند.

وی با بیان اینکه خصیصه دوم با توجه به کمبود فضای پارک در منازل و خیابان‌های شهرهای بزرگی مثل تهران می‌تواند قابل توجه باشد، اضافه کرد:‌ تولید این خودروها با دو نیرو محرکه برقی یا هیبریدی برنامه‌ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول، در پنج سال گذشته تلاش‌های زیادی برای تولید موتورهای کم‌مصرف انجام شده و به‌خصوص یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی موفق به تولید موتورهای سه سیلندر و چهار سیلندر با مصرف سوخت پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش شده است.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ تولید انبوه این  نوع از موتورها و خودروهای متناسب با آنها، گزینه دوم پیش رو برای تولید خودروهای ارزان است.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، همچنین به گزینه سوم مد نظر مسوولان اشاره کرد و گفت: این گزینه، تولید خودروهایی است که در حقیقت موتورسیکلت‌های چهارچرخ هستند، وزن این خودروها کمتر از ۴۵۰ کیلوگرم بوده و سرعتی کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت دارند.

وی افزود:‌ این خودروها برقی خواهند بود که بین سه تا ۶ ساعت زمان برای شارژ نیاز داشته و با هر بار شارژ، می توانند بین ۲۰۰ تا ۴۰۰کیلومتر پیمایش داشته باشند.

جعفرپور، در عین حال از تلاش ایران خودرو در سال‌های گذشته به منظور تولید موتورهای کم مصرف و کم‌هزینه خبر داد و گفت: اکنون با همراهی خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان، همچنین مسوولان ایدرو و وزارت صنعت، بررسی این گزینه‌ها در دستور کار است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده بتوانیم به نتیجه‌ای که برای مردم و مشتریان مناسب‌تر است، دست یابیم.

وی توضیح‌داد:‌ شاید تلاش برای تولید میکروکارها، لزوما با کاهش هزینه همراه نباشد، زیرا این قبیل خودروها باید بتوانند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کرده و از برخی امکانات رفاهی نیز برخوردار باشند، ضمن اینکه گاهی اوقات کوچک شدن خودروها ممکن است با هزینه‌های بالاتری همراه باشد.

این مسوول وزرات صنعت خاطرنشان‌کرد:‌ در تلاشیم با موافقت سازمان ملی استاندارد، این نوع خودروها با تعداد استانداردهای کمتری (در حد ۶۰ استاندارد) تولید شود تا هزینه‌های تولید کاهش یابد.

وی اظهارداشت:‌ تولید موتورسیکلت‌های چهارچرخ با ۲۵ تا ۳۵ استاندارد مد نظر است و هرچند اجازه عبور از بزرگراه‌ها و آزادراه ها را نخواهد داشت، برای عبور این خودروها از تونل‌ها و مناطق کم سرعت با پلیس راهور در حال رایزنی هستیم.

جعفرپور ادامه‌داد: این خودروها با میانگین قیمتی ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و با سیستم برقی عرضه خواهند شد و به همین دلیل شاید در ابتدا هزینه بالایی داشته باشند، اما طول عمر بالایی نیز خواهند داشت.

وی گفت: همه این طرح ها اکنون به عنوان گزینه‌های پیش‌رو مطرح است و هنوز هیچ گزینه‌ای نهایی نشده است، ضمن اینکه با وزارت نیرو برای تامین جایگاه‌های شارژ با وزارت نفت برای تامین یارانه مورد نیاز از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت، همچنین تامین مبالغی به صورت بلاعوض، سود تسهیلات و غیره با سایر دستگاه‌ها رایزنی‌هایی در حال انجام است.

پربیننده ترین قیمت دلار 1 مرداد ماه 1399 طلا تا پایان هفته ارزان‌ می‌شود؟/ تقاضا برای سکه ۸۰درصد کاهش یافت قیمت روز خودرو (۹۹/۴/۳۱)/ افزایش قیمت برخی مدل‌ها تا ۶۵میلیون! ریزش ۲هزارتومانی قیمت دلار/ بازگشت به کانال ۱۹هزار تومانی دلار آزاد ۵هزار تومان سقوط کرد/ جو بازار ارز ریزشی است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو قیمت خودرو قیمت روز خودرو خودرو برقی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از این خودروی نوستالژیک/ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکان که روزگاری بیشترین و محبوب‌ترین خودروی کشور بود، این روزها کمتر در سطح کشور دیده می‌شود. تولید این خودرو در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت ایران ناسیونال (ایران‌خودرو) شروع شد و سرانجام در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ پس از تولید ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه با خط تولید خداحافظی کرده و آخرین نسخه ‌آن نیز راهی موزه شد.

براساس گزارش روزگار خودرو، امروزه بیشتر این خودرو به سرنوشت اسقاط دچار شده اما همچنان هستند کسانی که سوار بر این خودروی دوست داشتنی در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد ‌می‌کنند.

بر اساس آماری از اس‌دیتا تعداد ۲۷۷.۰۷۸ خودروی پیکان در کشور وجود دارد که در جدول زیر به تفکیک آن در هر استان‌می‌پردازیم:

استان

تعداد

استان

تعداد

تهران

۲۹.۲۷۵

لرستان

۶.۷۰۰

خراسان رضوی

۲۳.۷۳۸

گیلان

۶.۱۶۱

اصفهان

۱۹.۵۸۸

البرز

۵.۷۳۸

آذربایجان غربی

۱۷.۷۶۸

مرکزی

۶.۱۴۴

خوزستان

۱۵.۱۹۳

زنجان

۵.۲۹۸

فارس

۱۴.۳۵۶

هرمزگان

۴.۸۰۹

کرمان

۱۵.۸۷۶

بوشهر

۴.۱۴۵

آذربایجان شرقی

۱۱.۷۰۲

قزوین

۴.۱۷۳

سیستان‌وبلوچستان

۱۲.۷۵۱

قم

۴.۰۶۳

مازندران

۸.۲۹۳

یزد

۳.۸۵۱

کرمانشاه

۸.۵۹۸

خراسان‌جنوبی

۳.۸۴۳

گلستان

۷.۷۷۴

سمنان

۳.۴۴۸

کردستان

۷.۹۹۴

کهگیوله‌و بویراحمد

۳.۳۰۱

اردبیل

۷.۴۲۶

خراسان شمالی

۳.۰۲۴

همدان

۶.۸۶۹

ایلام

۲.۸۳۵

چهارمحال‌وبختیاری

۲.۳۴۴

جمع کل

۲۷۷.۰۷۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895488

دیگر خبرها

  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • شترگاوپلنگ به بازار خودروی ایران رسید | نیسان ترا ۲.۹ میلیارد تومان
  • آماری از این خودروی نوستالژیک؛ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟
  • آماری از این خودروی نوستالژیک/ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟
  • تعداد پیکان در هر استان چقدر است؟ | خراسانی‌ها هم اول و هم آخر!
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی