Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به برپایی عقد یک هزار زوج جوان در اتاق های عقد در جوار امامزادگان واجب التعظیم البرز طی سال های اخیر گفت: ترویج فرهنگ وقف در حوزه ازدواج آسان یکی از ضرورت های جامعه امروز است.

« حجت الاسلام دشتکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز نسبت به اقداماتی که اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز نسبت به ترویج فرهنگ ازدواج آسان انجام داده است گفت: راه اندازی اتاق های عقد برای انجام خطبه ازدواج، تأمین جهیزیه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مهم ترین شاخصه ای که در اوقاف و امور خیریه استان البرز در امر ازدواج آسان صورت گرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در حال حاضر یک موقوفه به عنوان منزلی که تا 2 سال به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار داده می شود در استان البرز وجود دارد که جای آن دارد در این زمینه اطلاع رسانی شود تا افراد خیّر و نیکوکار هرچه بیشتر در این امر سهیم باشند.

 

دشتکی تصریح کرد: تدابیری صورت گرفته تا در بیشتر امامزادگان واجب التعظیم اتاق عقد راه اندازی شود ولی در حال حاضر در امامزاده حسن(ع)، امامزاده محمد (ع) واقع در حصارک، امامزاده جعفر(ع) در هشتگرد و امامزاده طاهر(ع) در مهرشهر کرج این اتاق ها راه اندازی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف در حوزه ازدواج آسان یکی از ضرورت هایی است که جامعه امروز با توجه به وضعیت اقتصادی و شرائط رشد سن پیری در جامعه همچنین کاهش فرزندآوری به صورت جدی به آن نیازمند است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز مطرح کرد: ازداوج آسان برکات بسیاری همراه دارد که یکی از مهم ترین برکات آن کاهش چشمگیر آمار طلاق است. 

 

 

پایان پیام/481

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام دشتکی تبیین فرهنگ وقف ترویج فرهنگ وقف استان البرز ازدواج آسان ترویج فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با شاعر و پژوهشگر ادبی استان در شهرستان نمین اظهار کرد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل بیان کرد: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌ها است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های «احد پیشگر» خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت‌های مؤثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره‌مند شویم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

کد خبر 6085664

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان
  • ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز با اجرای برنامه های متنوع
  • نهادینه شدن فرهنگ کار مهمترین نیاز استان ایلام در حوزه اشتغال است