Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@04:40:46 GMT

ماموریت عجیب سفیر آمریکا در لندن

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۷۸۵۴

ماموریت عجیب سفیر آمریکا در لندن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ روزنامه نیویورک‌تایمز از قول سه فرد مطلع نوشت، لوئیس لوکن، معاون رابرت وود جانسون، سفیر آمریکا در انگلیس به وی توصیه کرده بود این مساله را مطرح نکند. اما جانسون در نهایت تصمیم گرفت این مساله را با دیوید موندل، وزیر وقت در امور اسکاتلند مطرح کند. در بیانیه نخست‌وزیری انگلیس که به دست نیویورک‌تایمز رسیده آمده است، این دیپلمات آمریکایی هیچ درخواستی از موندل برای برگزاری این تورنمنت یا هر رویداد ورزشی دیگری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موندل اخیرا به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود برایش نامناسب است که تبادلاتش را با جانسون به صورت عمومی مورد بحث قرار دهد.

همکاران لوکن که در ۲۰۱۸ از سوی جانسون مجبور به ترک سفارت شدند به نیویورک‌تایمز گفتند، بابت اقدامات جانسون ناراحت شده و همان موقع به وزارت خارجه آمریکا ایمیل زده‌اند. ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا از قانون تعارض منافع فدرال معاف است که کارمندان دولت را از شرکت در امور دولتی که بر منافع مالی شخصی آنها تاثیر می‌گذارد، منع می‌کند. اما رئیس‌جمهوری از بند دریافت هدایای خارجی قانون اساسی که مقام‌های فدرال را از پذیرش هدایا از دولت‌های خارجی منع می‌کند، معاف نیست.

ترامپ با چنین مسائلی بیگانه نیست. سال گذشته میلادی، وقتی اعلام کرد که محل برگزاری نشست گروه هفت یکی از املاکش در میامی است، باعث خشم عمومی شد و این نارضایتی باعث شد محل برگزاری به کمپ دیوید منتقل شود که اصلا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

نورمن آیسن، سفیر آمریکا در جمهوری چک در دوران اوباما نیز با اشاره به مکالمه ادعایی بین سفیر آمریکا در لندن با موندل به نیویورک‌تایمز گفت: هیچ دیپلمات کارکشته و باتجربه‌ای چنین کاری نمی‌کند. این یک اقدام نامناسب دیپلماتیک است؛ چون زمانی که شما این کار را انجام دهید، خودتان را در موقعیت خطر قرار داده‌اید.

با این حال لوئیس لوکن به ترامپ توصیه کرده بود که سودای برگزاری معروف‌ترین تورنمنت اوپن گلف در زمین‌های خود را فراموش کند، چون اساسا این مساله با منافع شخصی گره خورده و برای ریاست‌جمهوری نامناسب است. اما جانسون احساس کرده بود برای این کار تحت فشار است. هفته گذشته موندل نیز در یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرد و گفت که مذاکرات وی با جانسون بسیار نامناسب بوده و دولت بریتانیا هم در بیانیه‌ای گفت هیچ درخواستی از آقای موندل را برای مسابقات اوپن یا هر مسابقه دیگر بررسی نکرده است. البته در بیانیه دولت بریتانیا هیچ اشاره‌ای به زمین‌های گلف ترامپ که در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده، نشده است اما در هیچ‌کدام از چهار دوره‌ای که مسابقات اوپن در بریتانیا برگزار شد، میزبانی به زمین‌های گلف ترامپ تعلق نگرفت.

با این حال کاخ سفید هنوز هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده است. با تماس خبرنگار نیویورک‌تایمز نیز کاخ سفید گفته درباره تحت فشار بودن جانسون، سفیر آمریکا اظهارنظر نمی‌کند. کارشناسان می‌گویند مهم‌ترین منع اخلاقی برای تعلق نگرفتن تورنمنت به زمین‌های ترامپ، هزینه‌ اضافه‌ای بود که انگلیس یا اسکاتلند باید برای مسائل ایمنی این مسابقات پرداخت می‌کردند. سال گذشته ترامپ به مایک پنس گفته بود در زمین گلف خانوادگی‌اش در دونبگ ایرلند بماند، در حالی که کار معاون ریاست‌جمهوری در آن سفر، در آن سوی دیگر کشور ایرلند بوده است. آن سفر در نهایت موجب خلق تیترهای جنجالی درباره باشگاه گلف ترامپ شد.

ترامپ از زمان تصدی کاخ سفید بیش از ۲۷۵ بار از زمین‌های گلف خانوادگی خود دیدار داشته و هر بار نیز خبرنگاران را با خود همراه می‌برد و این اطمینان را می‌دهد که استراحتگاه وی به اندازه کافی جا برای پوشش‌های خبری دارد.

همچنین هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن همواره میزبانی جلسات اقتصادی و مهمانان خارجی و داخلی را که برای لابی با دولت فدرال می‌آیند، بر عهده گرفته است. موضوع اخیر نیز زمانی مورد توجه قرار گرفت که پنتاگون گفته بود سربازان خود را به زمین‌های گلف ترامپ اعزام خواهد کرد.

پربیننده ترین هلندی‌ها چگونه از «خودرو» پیاده شدند؟ رکورد جف بزوس در افزایش ثروت!/ مدیرعامل آمازون در یک روز ۱۳میلیارد دلار به‌‌دست آورد پاسخ لاوروف به ادعای بولتون درباره حضور ایران در سوریه وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران اعتراض کرد امکان بازگشت توافق هسته‌ای به یک کانال ثابت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید دونالد ترامپ سفیر آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سفیر آمریکا نیویورک تایمز زمین های گلف گلف ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ببینید | تصاویر عجیب از لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟