Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@10:10:15 GMT

صنعاء: جنگ بر ما تحمیل شد/آماده گفت‌وگو هستیم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۲۳۸

صنعاء: جنگ بر ما تحمیل شد/آماده گفت‌وگو هستیم

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه باید جنگ علیه ملت این کشور متوقف شود، گفت که صلح برای یمن یک خواسته اصلی و حیاتی است، ولی جنگ به آنان تحمیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن بار دیگر بر لزوم توقف جنگ علیه ملت این کشور تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی از فرودین ۱۳۹۴ با همراهی برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات عربی متحده و پشتیبانی کشورهای غربی و آمریکا، تجاوز خود به ملت یمن را آغاز کرد. هدف از این تجاوز، بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت بوده که تا کنون موفق نشده‌اند.

بن حبتور به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «می‌خواهیم که جنگ در همین لحظه متوقف شد؛ زیرا ملت ما، رنج و درد این تجاوز را تحمل می‌کند. ما می‌خواهیم راه خروج خوبی برای [بحران] یمن پیدا کنیم».

وی ضمن انتقاد از اینکه کشورهای همسایه  یمن این جنگ را به این کشور تحمیل کردند، افزود: «صلح برای ما یک خواسته اصلی و حیاتی است، اما جنگ به ما تحمیل شد».

این مسئول یمنی ادامه داد: «ما منفعت ملت یمن را هدف خود می‌دانیم و شروط محالی [برای صلح] قرار نمی‌دهیم. فکر نمی‌کنم درخواست توقف تجاوز ظالمانه، لغو محاصره و آغاز فرآیند سیاسی در قالب مذاکرات جدی با همسایگان، برای برقراری صلح در داخل یمن، شروط محالی باشد».

بن حبتور با اشاره به اینکه دولت یمن برای خارج کردن این کشور از وضعیت جنگ و محاصره طرحهای مسالمت‌آمیز زیادی ارائه نمود، تصریح کرد: «به خاطر صلح، به ژنو، کویت، عمان و استوکهولهم رفتیم و همچنان آماده‌ایم که برای گفت‌وگو به منظور صلح عادلانه برای یمن و همسایگانش، به هر جایی برویم».

در پی تجاوز شش ساله ائتلاف سعودی-اماراتی، حدود ۸۰% از ساکنان این کشور یعنی حدود ۲۴ میلیون نفر، نیازمند کمکهای انسان‌دوستانه هستند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ارائه آماری (+)، خبر داد که ۶۵ درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، «تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند».

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عربستان توقف جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه خطرناک‌ترین درگیری برای خبرنگاران از سال ۱۹۹۲ است

کمیته حفاظت از خبرنگاران روز شنبه تایید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه خطرناک‌ترین درگیری برای خبرنگاران از سال ۱۹۹۲ است. 

براساس گزارش المیادین، اشغالگران در تجاوز خود خبرنگاران فلسطینی، محل نگهداری آن‌ها و مقر کانال‌های رسانه‌ای در نوار غزه را هدف قرار داده‌اند که تعداد شهدای خبرنگار به ۱۴۰ نفر افزایش یافته است.

اشغالگران در ۳۱ مارس با بمباران خیمه‌های خبرنگاران و آوارگان در داخل دیوار‌های بیمارستان شهدای الاقصی در قسمت مرکزی غزه آنان را قتل عام کردند و قبل از آن سایت تیم تلویزیونی المیادین در رفح را هدف قرار دادند. 

خبرنگاران در غزه نیز در معرض دستگیری قرار دارند، زیرا اشغالگران تعدادی از کارکنان مطبوعاتی مجتمع پزشکی الشفاء را زندانی کرده و پس از سوءاستفاده از آن‌ها به مقصد نامعلومی منتقل کردند.

در ۱۳ فوریه، ناصر ابوبکر، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی، تأیید کرد که رژیم اسرائیل ۱۰ درصد از خبرنگاران غزه را با هدف ممانعت از انتقال حقیقی در مورد آنچه در نوار غزه به جهان می‌گذرد، کشت.

لؤلؤ الخاطر، وزیر همکاری بین‌المللی قطر نیز چندی پیش با ابراز تأسف از اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن خبرنگاران گفت: اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران و کشتن آن‌ها رکورد زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • پاکستان آماده استقبال از رئیس جمهور ایران
  • برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی
  • ارسلان کامکار: ما را نمی‌خواهند، خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم
  • جنگ غزه خطرناک‌ترین درگیری برای خبرنگاران از سال ۱۹۹۲ است
  • عملیات «وعده صادق» شکست ترمیم ناپذیری بر اشغالگران قدس تحمیل کرد
  • سپاه پاسداران: عملیات «وعده صادق» شکست ترمیم ناپذیری بر اشغالگران قدس تحمیل کرد