Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس والیبال گفت: مسابقات لیگ ما کمیته امداد نیست که ما بگوییم فرض کنیم فلان بازیکن یا مربی بیرون مانده و اتفاق است و باید باشد نه ما باید این بایدها را برداریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ناصر شهنازی، کارشناس والیبال درباره مشخص شدن برنامه‌های تیم‌ ملی برای حضور در المپیک توکیو عنوان کرد: با توجه به اینکه در طی سال 99 هیچ رویداد ورزشی نه در بعد آسیایی و نه در بعد جهانی نداریم تنها برگزاری مسابقات لیگ داخلی است که می تواند به  تیم‌ ملی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تکلیف برگزاری لیگ هم هنوز مشخص نیست و با شرایطی که در جامعه حاکم است هر روز ما صحبت‌های خیلی بدی در رابطه با کووید 19 می‌شنویم و مرگ و میری که اتفاق می‌افتد. امیدوارم که مسابقات برگزار شود چون اگر بازیکنان در شرایط مسابقات و تمرینات قرار نگیرند ما دچار افت محسوسی خواهیم شد. 

او ادامه داد: در رابطه با برنامه برگزاری مسابقات در سال آتی هم که به ما داده شده اگر روند به همین صورت باشد احتمال لغو آن هم زیاد است ولی ما خوشبینانه به این موضوع نگاه می‌کنیم و می‌گوییم احتمال برگزاری آنها زیاد است. اگر برگزار شود ما شرایط کشورمان خاص است یعنی در عین که اکثر کشورهای دنیا در برابر این بیماری شرایط بهتری پیدا می‌کنند ما روز به روز شرایط‌مان بدتر می‌شود و تا زمانی که واکسن این بیماری به دست ما نرسد و شرایط رسیدن آن هم بسیار سخت است با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی که در کشورمان داریم. مشکلاتی که داریم در بحث خرید این واکسن است و فکر می‌کنم مدت زمان بسیار طولانی این موضوع طول بکشد تا ریشه کن شود. ما امیدواریم این اتفاق بیفتد چون ما با امید زنده‌ایم و فکر دیگری نمی‌توانیم کنیم. 

شنهازی افزود: با این شرایط اگر در نظر بگیریم که مسابقات برگزار می‌شود تیم ما در گروهی قرار دارد که همه ما خوشبین هستیم از مرحله اول عبور کند. یعنی همه این توقع را دارند از مرحله اول عبور کنیم. با وجود اینکه تیم‌هایی که در گروه ما هستند این دور از دسترس نیست ولی این در حرف است و در عمل باید ما شرایطی را ایجاد کنیم بتوانیم از این مرحله عبور کنیم و نیاز به این است که ما بهترین مربی والیبال را برای تیم مان استخدام کنیم. واقعا ما پتانسیلش را داریم و تعدادی بازیکن داریم که الان با شرایط والیبال روز آشنایی دارند، در تیم‌های معتبر دنیا بازی کردند و یک تعدادشان در کنار مربیان خوب دنیا بودند و تجربه بسیار ارزنده ای دارند.

سرمربی سابق سایپا توضیح داد: در المپیک قبلی همه توقع داشتند از گروه مان بالا برویم و پنجمی مشترک را به دست آوردیم. الان توقعات این است که ما یک پله بالاتر برویم این یک پله بالاتر شرایط خاص خودش را دارد و خیلی سخت است. در گروه مقابل ما تیم‌هایی حضور دارند که فرق نمی‌کند با هرکدام بیفتیم شرایط برایمان سخت است. همه با آمادگی کامل خواهند آمد و شرایط آنها با شرایط ما خیلی متفاوت است و بیشتر از آنچه عمل کنیم بیشتر حرف می زنیم و بنابراین شرایط برای ما خیلی سخت خواهد بود. برای همین من می‌گویم باید هزینه کنیم و هزینه‌ای هم که می‌کنیم به نظرم سرمایه گذاری برای والیبال‌مان است. چون مردم واقعا با والیبال زندگی می‌کنند چون شرایط اقتصادی ما طوری است که نمی‌توانیم با مربی با کیفیت با مبلغ بالا استخدام کنیم به نظر این حرف ارزش صحبت کردن ندارد و والیبال ما نیاز دارد و وقتی که این مقبولیت را در اجتماع دارد و مردم با والیبال زندگی می‌کنند چه اشکالی دارد ما برای والیبال هزینه کنیم که مردم از دیدن بازی‌های ملی‌مان شاد شوند و لذت ببرند. 

کارشناس والیبال اضافه کرد: البته ما زمان داریم و تمام مربیان دنیا والیبال ما را می‌شناسند و بازیکنان ما را می‌شناسند بنابراین زمان برای اینکه یک مربی را استخدام کنیم که در راس تیم‌ ملی قرار بگیرد داریم، با این شرایطی که الان در کشور ما حاکم است فکر نمی‌کنم بتوانیم اردویی برگزار کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم، می توانیم در اواخر سال با استخدام یک مربی با کیفیت یعنی بهترین مربی دنیا می‌توانیم شرایط تیم مان را به دور دوم و به دور سوم آسان تر کنیم. 

او درمورد لزوم برگزاری لیگ با حضور 14 تیم گفت: ما سال هاست داریم فریاد می‌زنیم لیگ ما شاید از لحاظ هزینه برابری کند با خیلی از لیگ‌های معتبر دنیا ولی از لحاظ اعتبار و قانونمند بودند شاید یکی از ضعیف ترین لیگ‌های دنیا باشد. تا زمانی که باشگاه‌های ما تیم‌های والیبال ما ارزش افزوده پیدا نکنند و تیم‌ها صعود و سقوط شان براساس یک برنامه مدون و قانونمند نباشد ما این شرایط را دوباره تجربه خواهیم کرد. تجربه ای که بسیار برای والیبال ما غیر مفید است چون بعد از اینکه داورزنی رفت و برگشت صحبت بسیاری در مورد قانونمند بودن و جابجایی‌هایی که در فدراسیون انجام شد و صحبت‌هایی که مسئولین سازمان لیگ صحبت کردند بحث بر این بود امسال قانونمند باشیم و بتوانیم مفاد مندرج در آیین نامه را به درستی اجرا کنیم ولی متاسفانه این اتفاق برای والیبال ما نخواهد افتاد چون در تصمیم‌گیری‌ها آقایان سیاسی دخیل هستند.

او در پایان درمورد ورود آسان برخی تیم‌ها با خرید امتیاز توضیح داد: متاسفانه تا زمانی که نتوانیم طبق قانون عمل کنیم همین ضعفی که در لیگ ما حاکم است حاکم خواهد شد و صعود و سقوط و آمد و رفت تیم‌ها براساس روابط شکل خواهد گرفت. وقتی این اتفاقات می‌افتد در ذهن متبادر می‌شود که فدراسیون والیبال بحث این را دارد که از باشگاه‌های بیشتری در لیگ استفاده کند تا درآمدزایی باشد برای والیبال که این تفکر بسیار اشتباهی است و مطمئنا ضربات مهلکی به والیبال ما وارد خواهد شد. مسابقات لیگ ما کمیته امداد نیست که ما بگوییم فرض کنیم فلان بازیکن یا مربی بیرون مانده و اتفاق است و باید باشد نه ما باید این بایدها را برداریم. ما اگر تیم هشتم جهان هم هستیم باید از نظر ساختاری عین تیم هشتم جهان برخورد کنیم. اگر بخواهیم یک پله صعود کنیم باید زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را بر طبق قانون و قانونمداری انجام دهیم و اگر این کار را نکنیم باز درجا خواهیم زد و مطمئن باشید نه تنها پیشرفت نخواهیم کرد بلکه پسرفت هم خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: والیبال ناصر شهنازی برای والیبال مسابقات لیگ والیبال ما لیگ ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸هزار مرکز نیکوکاری دارد

دریافت 45 MB کد خبر 6064484

دیگر خبرها

  • کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸هزار مرکز نیکوکاری دارد
  • هنگ کنگ مغلوب تیم بسکتبال سه نفره مردان شد
  • خط خوردن الهام حسینی از فهرست مسافران تایلند
  • الهام حسینی از حضور در جام جهانی وزنه برداری بازماند
  • الهام حسینی به جام جهانی وزنه برداری نمی‌رود
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • کاظمی‌پور: بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی جمع شدند
  • والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • از امدادگری در زلزله بم تا سرمربیگری تیم ملی