Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی چهارشنبه شب در شورای فرهنگ عمومی استان یزد، حمله به مقدسات دین اسلام را از اهداف دشمنان دانست و اظهار داشت: اگر در نظام آموزشی تابع مدل های غربی شویم، هویتمان را گم می کنیم و آنچه که امروز تحت عنوان نظام آموزشی غربی مطرح می‌شود، تفکر و تدین را از ما می گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون به تربیت دینی فرزندان در سنین کودکی کم توجهی می شود و یکی از انتظارات مهمی که از خانواده ها و نظام آموزشی کشور انتظار می رود این است که اعتقادات دینی نسل جوان را از کودکی متناسب با آموزش های دینی پرورش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: هم اکنون دشمن از تمامی ظرفیت‌ها به خصوص فضای مجازی برای ضربه زدن به مقدسات و باورهای دینی مردم استفاده می کند، و در این میان موضوع حجاب و عفاف به عنوان یکی از نمادهای دینی مورد هجمه دشمن قرار دارد.

آیت الله ناصری با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در محیط های اداری تصریح کرد: در خصوص این موضوع از گذشته دستورالعمل هایی پیش بینی شده اما وظایف برخی دستگاه ها در این زمینه تعیین تکلیف نشده بنا بر این برخی از امور مربوط به آن رها شده است.

وی در خصوص انتخاب شهری به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه در کشور نیز یادآور شد: در خصوص ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه این کتاب اقداماتی در سطح مساجد استان صورت گرفته و قرائت دعاهای آن در برخی از مساجد به صورت مستمر انجام می شود.

استاندار یزد نیز در این نشست در خصوص رعایت اصول حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه های دولتی اظهار داشت: در زمینه رعایت حجاب در دستگاه های مختلف در استان با توجه به ملاحظات این بخش مشکل جدی وجود ندارد، آنچه که بیشتر باید مد نظر قرار گیرد رعایت موازین حجاب و عفاف در سطح جامعه و در میان شهروندان است.

محمدعلی طالبی در خصوص پیشنهاد وزارت ارشاد برای انتخاب یکی از شهرهای کشور به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه گفت: باید در این زمینه چشم اندازی برای یزد تعریف و اقداماتی برای جلب بیشتر توجه به این کتاب انجام شود، تا به فرهنگ تبدیل شده و جایگاهی متناسب با شان این اثر وزین امام سجاد علیه السلام در بین مردم پیدا کند.

وی ادامه داد: این که یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه یا نهج البلاغه انتخاب شود، یک معیار برای سنجش این موضوع است که اقدامات صورت گرفته در این زمینه موثر بوده است.

امام جمعه موقت یزد نیز در خصوص برخورد با برخی آسیب ها و پدیده های با تاکید بر علت یابی به جای مبارزه با مصادیق و معلول ها یادآور شد: در ارتباط با حجاب و عفاف باید کار ریشه ای انجام شود، گاهی برخی عملکردهای نادرست باعث می شود تا برخی از شهروندان نسبت به حجاب به عنوان نماد جامعه اسلامی بی توجهی کنند.

حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی افزود: در صورتی که در بدنه دستگاه های دولتی موازین حجاب و عفاف به درستی رعایت شود مراجعان به این دستگاه ها نیز سعی در رعایت آن خواهند کرد ، بنابر این پیشنهاد می شود که کارگروهی برای بررسی امور در این زمینه و پخته کرده برنامه های کاربردی تشکیل شود.

امام جمعه بخش مرکزی شهرستان یزد نیز در این نشست با تقسیم بندی انواع امراض به فقر، مرض جسمی و قلبی(روحی) گفت: ما در زمینه درمان امراض جسمی اقدامات خوبی کرده ایم، اما برای رفع فقر و امراض قلبی کارهای چشمگیری صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی، بی حجابی را در زمره امراض قلب و روح قرار دارد و افزود: هم اکنون در خصوص بیماری کرونا تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مورد تاکید قرار گرفته و به ادارات توصیه شده که فردی بدون ماسک وارد ادارات نشود، اما در خصوص بیماری بدحجابی آیا ماسک مناسب و فاصله گذاری شرعی رعایت می شود؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست با تشریح برنامه های مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف گفت: در استان یزد عملکرد ۴۳۸ دستگاه در زمینه چگونگی توجه به حجاب و عفاف بررسی و دستگاه های برتر در این زمینه انتخاب و معرفی شدند.

فخرالسادات خامسی هامانه با تاکید بر نگاه اقنایی و ایجابی در جهت نهادینه سازی فرهنگ حجاب وعفاف در جامعه، ادامه داد: به این نگاه در برنامه ها کمتر توجه شده و علاوه بر آن در زمینه نقش فضای مجازی در ترویج فرهنگ عفاف، تعریف برنامه های دستگاه های مختلف در برش استانی، پرهیز از نگاه صرفا زنانه به مقوله حجاب و عفاف و تفکیک وظایف قوه مجریه و قضائیه در این زمینه نیاز به کار بیشتری است که پیشنهاداتی در این زمینه در استان تهیه شده تا به مرکز اعلام شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی های علمی که از سوی مراکز دانشگاهی انجام شده، ۱۰ عامل برای بدحجابی شناسایی و معرفی شده که در میان این عوامل بیشترین سهم را تربیت خانوادگی و ضعف آگاهی تشکیل می دهد.

سردار پاسدار رضا پورشمسی ادامه داد: حجاب از ابعاد قدرت نرم جمهوری اسلامی و علاوه بر آن از میراث های کهن ایرانیان است به همین دلیل دشمن روی این موضوع و تضعیف آن کار زیادی را انجام داده و در این زمینه اگر روی مبانی فکری نسل جوان بیشتر کار شوند، موفقیت های بیشتری در زمینه نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف حاصل می شود.

مدیرکل صداو سیمای استان یزد نیز با تبیین قدرت و تاثیر فضای مجازی بر نسل جوان گفت: دانش آموزان بیش از آنکه تحت تاثیر فضای آموزش مدرسه ای باشند، از فضای مجازی تاثیر می پذیرند، بنا بر این ضرورت مهندسی این فضا به شدت در جامعه احساس می شود.

احمد پهلوانیان در خصوص انتخاب شهری به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه نیز اظهار داشت: در خصوص متون مقدس بیش از آنکه دنبال کسب عناوینی مانند پایتختی این موارد باشیم باید به گونه ای که آموزه های این متون در جامعه نهادینه شود، عمل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در خصوص ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف گفت: اگر در این زمینه روش هایی در گذشته مورد استفاده قرار گرفته که جواب نداده ، نباید این گونه روش ها را با شدت بیشتر به کار گرفت.

غلامعلی سفید افزود: دستگاه های دولتی در زمینه رعایت حجاب و عفاف با توجه به مقرراتی که در این زمینه وجود دارد، موضوع درجه اول محسوب نمی شود، باید بررسی بر روی افرادی که در زمینه رعایت حجاب از آنها تعهد گرفته شده و بازهم نسبت به این موضوع بی توجه هستند، انجام شود که چرا این رفتارها هنوز هم تداوم یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز توجه به دوره های مهد کودک و پیش دبستانی در زمینه آموزش آموزه های اخلاقی و دینی به خصوص در حوزه حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد و گفت در این زمینه حساسیت ها در سطحی که باید باشد، احساس نمی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در خصوص ترکیب اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گفت بر اساس دستورالعمل های اعلامی با توجه به اهمیت رسانه ها در حوزه فرهنگ، در صورت تصویب اعضا شورا در استانها رییس هیات مدیر و مدیر خانه مطبوعات استان می‌توانند به عنوان عضو مدعو در جلسات این شورا شرکت کنند.

مجید جوادیان زاده همچنین در خصوص موضوعات پیشنهاد شده برای بررسی در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: بر اساس پیشنهادهای ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف استان، بیشترین پیشنهادات در خصوص موضوعاتی مانند اخلاق و اعتقادات، بهبود حاکمیت، سواد فرهنگی و رسانه، مهاجرت، فرهنگی اقتصادی، خانواده و آسیب های اجتماعی مانند طلاق، کتابخوانی و آثار و پیامدهای اعتیاد از  مباحثی است که برای بررسی در شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شده است.

وی همچنین از رقابت ۶ شهر کشور برای کسب عنوان پایتخت صحیفه سجادیه خبر داد و یزد را نیز یکی از گزینه های مطرح در این زمینه معرفی کرد و از بخش های مختلف خواست پیشنهادات خود را برای تدوین برنامه در این زمینه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کنند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: با وجود ابلاغ نامه ای از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عضویت ایرنا در شورای فرهنگ عمومی هنوز تکلیف رسانه دولت در این زمینه به صورت شفاف مشخص نشده است.

کاظم شاملو همچنین در خصوص بروز برخی ناهنجاری ها در زمینه حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: در گذشته مردم اطلاعات خود را از منابع محدود و مشخص دریافت می کردند، اما امروزه به واسطه توسعه ابزارهای ارتباطی نوین، ارتباط میان جوامع و فرهنگ های مختلف بسیار گسترده شده و این موضوع تبادلات میان فرهنگ های مختلف را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: اگرچه برخی آسیب ها در خصوص ابزارهای نوین ارتباطی وجود دارد، اما این ابزار ظرفیت مناسبی برای ترویج آموزه های دینی را نیز در اختیار بخش های مختلف قرار داده ، این در حالی است که در حوزه های علمیه کمتر به استفاده از روش های نوین ترویج امور دینی توجه می شود و هنوز هم سبک غالب در نهادهای دینی، سبک سنتی حوزه است که دسترسی فراگیر به مخاطبان را ایجاد نمی کند و  ضرورت حرکت حوزه به سمت استفاده از ابزارهای نوین برای پاسخ به شبهات و ترویج آموزه های دینی به شدت احساس می شود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی روز عفاف و حجاب امام جمعه یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی روز عفاف و حجاب امام جمعه یزد شورای فرهنگ عمومی روز عفاف و حجاب امام جمعه یزد شورای فرهنگ عمومی استان شورای فرهنگ عمومی حجاب و عفاف استان یزد نیز رعایت حجاب فضای مجازی برنامه ها امام جمعه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ باقری گفت: امروز دومین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان برگزار و موضوعات مختلف حول این موضوع مطرح شد. 
او افزود: در این نشست گزارش تحقق مصوبات دستگاه‌ها در طول سال گذشته، گزارش اجرای طرح نور که از روز شنبه در استان و کشور اجرا شده در این جلسه مطرح شد. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها فرماندهی انتظامی استان را در اجرای موفق این طرح همراهی و همیاری کنند. 
باقری با تأکید بر اهتمام بیشتر دستگاه‌ها بر تحقق مصوبات ستاد تأکید کرد: شهرداری اراک و اطاق اصناف در فضاسازی داخل مجتمع‌های تجاری، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توجه بیشتری داشته باشند. 
او تصریح کرد: مقرر شد دستگاه‌هایی که در تحقق مصوبات ستاد عفاف و حجاب موفقیت چندانی نداشتند تذکر جدی دریافت کنند تا بتوان در سال جاری با همراهی همه دستگاه‌ها موفقیت بیشتری در زمینه حل این مسئله داشت. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی افزود: اگر بعد از کار‌های تبیینی و ترویجی و تذکرات، همراهی صورت نگیرد به عنوان آخرین اقدام، پلمپ بعضی مراکز نیز صورت خواهد گرفت. 
استاندار مرکزی در این جلسه گفت: سال ۱۴۰۱ در این زمینه با تنش مواجه شدیم که این فضا به سمت و سوی خوبی نرفت و دشمن هم در این زمینه به دنبال سوء استفاده بود.
مخلص الائمه به تقویت استحکام خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال شبه افکنی در فکر و ذهن زنان در جامعه است تا این استحکام در جامعه را از بین ببرد.
او با اشاره به طولانی بودن اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در جامعه گفت: هنوز هم این موضوع یه یک تصمیم نهایی منجر نشده است.

دیگر خبرها

  • توجه به مساله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است