Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دانشگاه کوثر بجنورد پس از دانشگاه الزهرا تهران به عنوان دومین دانشگاه دخترانه کشور محسوب می‌شود؛ از سویی دیگر با توجه به وجود دانشگاه الزهرا از پیش از انقلاب، دانشگاه کوثر را می‌توان تنها دانشگاه ویژه دختران پس از انقلاب دانست. دانشگاهی که از سال ۹۱ با حدود ۲۰۰ دانشجو و ۷ رشته کار خود را آغاز کرد و اینک نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو را پذیرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه کوثر بجنورد که اینک رشته‌های خود را تا سطح کارشناسی ارشد نیز ارتقا داده، مورد توجه بسیاری از خانواده هاست؛ خانواده‌هایی که ترجیح می‌دهند دختران خود را به این دانشگاه اعزام کنند تا علاوه بر فراگیری تحصیلات عالی، از خطرات احتمالی اختلاط دور باشند. از همین رو است که این دانشگاه با جمعیت ۶۲ درصدی غیر بومی مواجه است و دانشجویانی از سراسر کشور در خود می‌بیند.

اقبال خانوادها به دانشگاه تک جنسیتی

علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در خصوص شرایط این دانشگاه گفت: دانشگاه کوثر در سند آمایش سرزمینی به عنوان یک دانشگاه مستقل تعریف شده و این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه در شمال شرق کشور پس از دانشگاه الزهرا دارای بیشترین دانشجوی دختر در کشور است و به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه آموزش عالی در استان در حال فعالیت بوده و وزارت علوم و سایر مراجع ذیربط حمایت و توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های این دانشگاه دارند.



حسینی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه کوثر بجنورد به واسطه برخورداری از ظرفیت خوبی در حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان در سطح کشور در جشنواره‌های مطرح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم بسیاری شده است.

رئیس دانشگاه کوثر با تاکید بر اقبال برخی خانواده‌ها به این دانشگاه گفت: روند صعودی ورودی به این دانشگاه موید همین موضوع است.

پیش روی پله به پله برای انحلال دانشگاه کوثر

اما عده‌ای سعی دارند با بهانه‌های مختلف این دانشگاه را پله به پله به سمت ادغام و یا انحلال بکشانند..

در پله اول هیئت امنای دانشگاه‌های استان به بهانه کمبود امکانات دانشگاه کوثر، تصمیم گرفته در محوطه دانشگاه دولتی بجنورد، ۱۰ هکتار به دانشگاه کوثر بدهد تا ساختمانی را برای خود ایجاد کند. این موضوع در حالی انجام شده که دانشگاه کوثر ساختمان مجهزی با حدود ۶۰ درصد رشد فیزیکی در حال ساخت دارد. طبق مشاهدات خبرنگار مهر، بال شمالی این ساختمان نیز تکمیل و آماده بهره برداری است.

با این حال طبق گفته نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، هیئت امنای دانشگاه تصمیم به فروش این ساختمان گرفته! اتفاقی که اگر رخ دهد دانشگاه کوثر باید سال‌های زیاد دیگری را در انتظار داشتن یک ساختمان بگذراند؛ آن هم نه به صورت مستقل؛ بلکه در محوطه دانشگاه بجنورد. به این صورت پله اول از بین بردن ماهیت تک جنسیتی دانشگاه کوثر محقق خواهد شد.

ارائه اطلاعات غلط به وزیر علوم / باید مشکلات دانشگاه کوثر رفع شود

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر ماجرا را این گونه تشریح کرد: دانشگاه کوثر برای خود ۸۰ هکتار زمین دارد و ساختمانی در حال ساخت است اما وزارت علوم به این دانشگاه اعلام کرده که در محوطه دانشگاه بجنورد ۱۰ هکتار زمین دریافت کند و فضای جدیدی را بسازند.

وی طرح آمایش دانشگاه‌ها را در حالت کلی مفید دانست و افزود: با این حال معتقدیم این اتفاق باید از استان‌های بزرگ‌تر که دانشگاه‌های زیادی دارند آغاز شود و نه از خراسان شمالی آن هم از یک دانشگاه تک جنسیتی که با توجه به شرایط فرهنگی، مورد توجه بسیاری از خانواده هاست.

وحیدی با اشاره به مشکلات صنفی و رفاهی دانشگاه کوثر بجنورد گفت: باید سعی شود این مشکلات و کمبودها رفع شود و نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس به ارسال نامه‌ای به وزیر علوم جهت مخالفت با طرح ادغام دانشگاه کوثر با دانشگاه بجنورد اشاره کرد و بیان داشت: وزیر علوم در پاسخ به نامه مطرح کردند که نظر بر ادغام نبوده است، بلکه به دلیل اعلام اینکه دانشگاه هیئت علمی ندارد و ضعیف است تصمیم بر این شد که از ظرفیت دانشگاه بجنورد استفاده کند.

وحیدی در انتها تاکید کرد: اگر دانشگاه کوثر به درون دانشگاه بجنورد تحت هر عنوانی؛ ادغام، انحلال و یا آمایش؛ وارد شود به ماهیت تک جنسیتی این دانشگاه آسیب وارد می‌شود این مسئله باعث از دست دادن دانشجویان این دانشگاه خواهد شد.

دانشگاه بجنورد خود هزار مشکل صنفی دارد

زینب‌السادات سلطانی، دانشجوی دانشگاه کوثر بجنورد در واکنش به حواشی اخیر دانشگاهش در گفتگو با مهر اظهار کرد: درست است که دانشگاه کوثر اکنون مشکلات صنفی زیادی دارد اما مگر آمایش با دانشگاه بجنورد مشکلات را حل خواهد کرد؟ دانشگاه بجنورد خود آنقدر مشکلات صنفی دارد که نمی‌تواند دانشجویان خودش را پوشش دهد.

وی افزود: با این تصمیم ماهیت تک جنسیتی دانشگاه کوثر نابود خواهد شد لذا نباید این امر محقق شود؛ متأسفانه دانشگاه تک جنسیتی در کشورهای دیگر رو به گسترش است اما مسئولان غرب زده ما به دنبال از بین بردن دومین دانشگاه دخترانه کشور هستند.

سلطانی با اشاره به وجود دانشگاه تک جنسیتی در ۸۰ کشور دنیا گفت: مشخص نیست هدف چیست اما هرچه هست بعید می‌دانم مسئله صرفاً مربوط به کمبود امکانات باشد زیرا طبق گفته برخی مسئولان دانشگاه در فضای خصوصی، مدتی قبل بنا بوده بر اساس قراردادی، دانشگاه کوثر تمام امکانات دانشگاه اشراق را در اختیار بگیرد؛ زیرا این دانشگاه دانشجو ندارد؛ اما با سنگ اندازی افرادی این مسئله لغو شد.

این دانشجو در انتها بیان کرد: در وسط بازی‌های سیاسی عده‌ای، این فقط دانشجویان دانشگاه بجنورد و دانشگاه کوثر هستند که ضرر می‌کنند.

رتبه بهتر دانشگاه کوثر نسبت به دانشگاه بجنورد

سحر ابارشی، دیگر دانشجوی دانشگاه کوثر بجنورد در گفتگو با مهر اظهار کرد: در بسیاری از رتبه بندی‌های دانشگاه‌ها، دانشگاه کوثر بجنورد از دانشگاه دولتی بجنورد رتبه بسیار بهتری دارد آن‌وقت ما باید با این دانشگاه ادغام شویم؟

وی افزود: حضور دانشگاه کوثر در محوطه دانشگاه بجنورد فایده‌ای جز مختلط شدن ندارد و به این ترتیب یک امتیاز ویژه دانشگاه کوثر از بین می‌رود.

ابارشی ادامه داد: چرا وقتی دانشگاه ما خودش یک ساختمان دارد آن را بفروشد و ساختمان جدیدی بسازد؟ این اصلاً با عقل جور در نمی‌آید و نمی‌دانم مسئولان چطور این تصمیم را گرفته‌اند.

آنچه بدیهی است اکنون هیئت امنای استان باید پاسخ‌گوی تصمیمات خود باشد. از فروش ساختمان گرفته تا حضور دانشگاه کوثر درون یک دانشگاه دیگر.

همچنین پاسخ به این سوالات می‌تواند گره گشایی کند. چه کسی اطلاعات غلط به وزارت علوم ارسال کرده تا باعث شود وزارت چنین تصمیمی بگیرد؟ اعضای هیئت امنای استان چه کسانی و با چه گرایشاتی هستند؟ علت استعفای نماینده ولی فقیه استان از این هیئت چه بود؟ چه اتفاقاتی باعث شد امام جمعه بجنورد عدم حضور در هیئت امنا را به بودن ترجیح دهد؟ اینها سوالاتی است که در شفاف سازی بسیاری از فعل و انفعالات دانشگاه‌های استان نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 4981081

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه بجنورد دانشگاه کوثر بجنورد دانشگاه تک جنسیتی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا بیرجند مسکن بهزیستی استانداری قزوین شهرستان کرج دانشگاه کوثر بجنورد دانشگاه تک جنسیتی محوطه دانشگاه دانشگاه بجنورد وزارت علوم خانواده ها هیئت امنای یک دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ

ایتنا - شرکت شبکه اجتماعی «تروت سوشال» دونالد ترامپ، در نخستین روز معاملاتش در نزدک در روز سه شنبه، بیش از ۳۰ درصد صعود کرد.
سهام «گروه رسانه و فناوری ترامپ» که شرکت مادر «تروت سوشال» است، با نماد دی جی تی، بالای ۶۵ دلار معامله شد  که ارزش بازار این شرکت را به ۹.۲۵ میلیارد دلار رساند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت در توافقی که هفته گذشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت، با شرکت «دیجیتال ورلد اکوئیزیشن کورپ» ادغام شد. شرکت دیجیتال ورلد، قبل از این ادغام، از سال ۲۰۲۱، در بورس حضور داشت.

ترامپ پس از این که به دنبال حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱، از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، بیرون انداخته شد، شرکت «تروت سوشال» را تاسیس کرد.

ترامپ با حدود ۷۹ میلیون سهم، مالکیت حدود ۶۰ درصد از «تروت سوشال» را در اختیار خواهد داشت که ارزش دارایی او را بر مبنای سطح فعلی معاملات، به بیش از پنج میلیارد دلار می رساند. اما ترامپ نمی تواند سهام خود را به این زودی نقد کند. بر اساس شرایط ادغام، سهامداران باید پیش از فروش سهام انتقال یافته، مدت ۶ ماه صبر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بر اساس اسنادی که دیجیتال ورلد نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار تنظیم کرده است، شرکت رسانه ای ترامپ، در ۹ ماه نخست سال میلادی گذشته، ۴۹ میلیون دلار ضرر کرد و ۳.۴ میلیون دلار درآمد داشت.

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • یک عکس معروف با حضور ۳۰۰۰ نفر!
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان