Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:15:38 GMT

گامی ارزشمند در هوشمندسازی سمنان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۹۲۰۲

گامی ارزشمند در هوشمندسازی سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: هوشمندسازی از موضوعات با اهمیت در حوزه مدیریت شهری است و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند است.

به گزارش ایمنا، مسعود میرشریفی اظهار کرد: استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در دیگر شهرها راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری است که نقش بسزایی در حل مسائل ترافیکی شهر دارد و از اولویت‌های شهرداری سمنان در سال جاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای اجرای مرکز مدیریت و کنترل ترافیک ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد و در هفت نقطه دوربین‌های پایش تصویری و در ۶ نقطه از شهر سمنان دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده که این اقدام گام مهم برای تحقق شهر هوشمند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان با اشاره به نصب دوربین‌های پایش تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف اظهار کرد: هدف از این اقدام شهرداری سمنان، کاهش هزینه‌ها در خدمات شهری، رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی است.

میرشریفی گفت: قابلیت اتصال به شهر هوشمند و رسانه عمومی، ارتقای سطح امنیت شهری، کاهش تخلفات و جرایم، مدیریت بحران، امداد رسانی و خدمت رسانی به موقع از دیگر اهداف و مزایای حرکت به سمت شهر هوشمند با نصب دوربین‌های پایش تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف است.

منبع: ایرنا

کد خبر 435171

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری شهر مشارکت شهروندان کنترل ترافیک شهرداری سمنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری سمنان شهر هوشمند حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در راستای کنترل بحث ترافیک، دوربین‌های نظارتی سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اولویت شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به دو بخش تقویت حمل‌ونقل عمومی و حل مشکل ترافیک تقسیم می‌شود که به عقیده من در هر دو حوزه اقدامات خوب و رو به جلویی انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا در حوزه نوسازی نیز نسبت به خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام شده است و در این راستا افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری به ۱۰۲ دستگاه انجام گرفت.

عضو شورای شهر زنجان گفت: از این تعداد ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۲۰ درصد اعتبارات آن از شهرداری و ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات یارانه‌ای دولت تأمین شد.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی بحث کنترل ترافیک نیز نسبت به جاگذاری دوربین‌های نظارتی اقدام شده است، گفت: در همین راستا هشت دستگاه دوربین در اختیار پلیس راهور شهر زنجان گذاشته شده است که به زودی مجوز فعالیت این دوربین‌ها از راهور ناجا اخذ و به ثبت تخلفات رانندگی و کنترل ترافیک شهری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی و ترافیکی در اغلب نقاط شهر فعال هستند، گفت: سرورهای نصب شده، قابلیت ثبت و ضبط ۲۴ ساعته وقایع رخ داده در محل‌های دارای دوربین را دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دوربین‌ها چند منظوره هستند، افزود: برای مثال دوربینی داریم که هم در حوزه ترافیک و هم نظارت فعال است.

نجفی با بیان اینکه عملیات جاگذاری فونداسیون دوربین نظارتی خیابان کارگر نیز در روزهای اخیر گفت: دو دوربین نظارتی نیز برای مسائل نظارتی نصب خواهد شد اما در مواقع لزوم
دو منظوره استفاده می‌شود و می‌توان برای اعمال قانون در تخلفات رانندگی نیز بهره برد.

کد خبر 747190

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند