Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی شهرداری ،بهادر عبدالغنی  در جلسه شورای معاونین و مدیران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه آتش‌نشانی اظهارداشت: در حال حاضر که بحث ویروس کرونا مطرح است نمی‌توان دوره آموزشی برگزار کرد بنابراین می‌طلبد از ظرفیت فضای مجازی در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه آتش‌نشانی بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکلاتی در مجموعه شهری به ویژه آتش‌نشانی وجود دارد که می‌طلبد اعتباراتی از تهران جهت ارائه خدمات به شهروندان جذب شود.
شهردار شهرکرد با اشاره به عدم تجهیز برخی از مجتمع‌های تجاری شهرکرد بیان کرد: تمامی مراکز تجاری مانند مجتمع ستاره شهر باید استانداردسازی و تجهیزات کامل شود چرا که در وقوع حوادث، خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد بنابراین جهت جلوگیری از این خسارات مجتمع پلاسکو را الگو قرار دهیم و تجهیزاتمان‌ را تکمیل کنیم.
عبدالغنی ادامه داد: در ساختمان‌های مسکونی نیز باید موارد استانداردسازی مدنظر قرار گیرد و در صورت عدم تجهیز مراکز تجاری و واحدهای مسکونی بابد اخطاریه‌های لازم صادر شود.
وی با اشاره به طرح جامع مدیریت شهری گفت: طرح جامع در سال ۹۶ به تصویب رسیده اما هنوز تکمیل نشده است و این سبب ایجاد مشکلاتی شده است‌.

طرح‌های در دست اجرا آتش‌ نشانی و عمران و بازآفرینی شهری

بهروز محمدپور سرپرست مدیریت و برنامه و بودجه شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به برنامه‌های آتش‌نشانی و بازآفرینی شهری گفت: سرجمع اعتبارات سازمان آتش‌نشانی شهرکرد ۱۰ میلیارد تومان و اعتبارات سازمان عمران و بازآفرینی شهری ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
محمدپور با اشاره‌ به پروژه‌های در دست اجرای آتش‌نشانی بیان کرد: احداث و تجهیز آتش‌نشانی اقبال لاهوری، تهیه و اجرای طرح‌های ایمنی و کاهش خطرپذیری و توسعه و تقویت ایستگاه‌های آتش‌نشانی از جمله‌ پروژه‌های این سازمان در سال جاری است‌.
وی افزود: در حوزه عمران و بازآفرینی شهری نیز پروژه مرمت و بازسازی خانه مرتضوی‌ها، کف‌ سازی معابر کوی نمدمالان، تکمیل پروژه امامزادگان دو خاتون (س) و آماده سازی اراضی بروم‌ پهنه و احداث ایستگاه طبقاتی‌ فردوسی اجرا می‌شود.

صادق محمدپور سرپرست معاونت توسعه، مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد نیز در ادامه جلسه گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌توان از ظرفیت استان اصفهان بهره‌مند شد.
وی خاطرنشان کرد: احداث چمن‌ مصنوعی در میرآباد غربی در دستور کار قرار داده شود و واحد سرمایه‌گذاری نسبت به ارائه فراخوان جهت جذب سرمایه‌گذار اقدامات لازم را انجام دهد.
محمدپور با اشاره به قول مساعد استاندار جهت رفع مشکلات بین شهرداری و ادارات به ویژه راه و شهرسازی بیان کرد: وجود مشکلات با ادارات به ویژه راه و شهرسازی مشکلاتی را برای سازمان‌های تابعه‌ شهرداری ایجاد کرده است که می‌طلبد جلسه‌ای با حضور استاندار محترم و مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شود.

داود مومنی سرپرست مدیریت بازآفرینی و پسماند شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: باید بر مشاغل مرتبط با آتش نشانی مانند شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی نظارت بیشتری انجام شود .
مومنی گفت: در بسیاری از ساختمان‌های شهرکرد به ویژه منظریه سیستم اطفاء‌ حریق ندارند که باید در ساختمان‌های غیرایمن‌ قرار بگیرند و طرحی جهت رفع مشکلات این ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی انجام شود.
وی با اشاره به آمادگی جسمانی و برگزاری آموزش‌ تخصصی‌ نیروها گفت: آمادگی جهت برگزاری مانور به مناسبت ۷ مهر برای نیروهای آتش‌نشانی ضروری است‌.

‍ ‍ ‍ فرهاد رئیسی عضو شورای شهر شهرکرد در  جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری شهرکرد با بیان اینکه آتش‌نشانی‌ نیاز به فرهنگ‌سازی شهری دارد،‌ بیان کرد: فرهنگ‌سازی بسیاری از مشکلات در حوزه آتش‌نشانی را کاهش می‌دهد و شرح خدمات‌ آتش‌نشانی مشخص باشد تا مردم بدانند که آتش‌نشانی چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.
وی با اشاره به مشکلات مسکن و شهرسازی گفت: اگر تعاملات‌ لازم بین مجموعه مدیریت شهری و راه و شهرسازی برقرار نشود وجود این روزنه‌ها موجب اختلاف می‌شود و مشکلات برای مردم باقی می‌ماند.
عضو شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه ذخایر شهری در خارج از محدوده قرار گرفته است، افزود: شهرداری مانند گوشت قربانی شده و هرکسی بخشی از آن را به سمت و سویی می‌برد که باید راه‌ و شهرسازی جهت حل این مشکلات تعاملات لازم را با شهرداری و شورای شهر داشته باشد.

جانمایی ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر

عنایت‌الله راهنورد سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد نیز در ادامه جلسه گفت: در راستای خرید ماشین نردبانی‌ رایزنی‌های لازم با مدیریت بحران و استانداری انجام شد تا بتوانیم بخشی از اعتبارات لازم برای خرید این نردبان را تامین کنیم‌.
وی با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون و بایگانی الکترونیک بیان کرد: در گذشته نامه‌نگاری‌ها و اقدامات به صورت سنتی در این سازمان انجام می‌شد اما در حال حاضر اتوماسیون‌ با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ راه‌اندازی شده است‌.
راهنورد با اشاره به اتمام زمان استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شهرکرد خاطرنشان کرد: ۳ نیروی آتش‌نشانی در این ایستگاه مستقر بوده که با جمع‌آوری ایستگاه این نیروها به سازمان برگشت داده می‌شود و بخشی از کمبود نیرو رفع می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی چمن مصنوعی در محله میرآباد غربی افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۲ هزار مترمربع در میرآباد غربی وجود دارد که جهت احداث چمن مصنوعی فضای مناسبی است‌.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: تیم ۵ نفره فنی و متخصص جهت تعمیر پمپ‌ها در این سازمان راه‌اندازی شده است و ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر مطابق با استانداردها جانمایی شده است‌.
راهنورد تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ جهت پایش میزان سطح علمی نیروها و بازدید روزانه از ادارات و سازمان‌ها یکی‌دیگر از برنامه‌های کاری سازمان آتش‌نشانی به شمار می‌رود.

سید رضا هاشمی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد نیز در ادامه با اشاره به کمبود نیرو در این سازمان گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در سازمان اما اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در این سازمان انجام شده که نیازمند اطلاع‌رسانی است‌.

46

کد خبر 1413345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری بازآفرینی شهری سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد راه و شهرسازی ادامه جلسه آتش نشانی آتش نشانی آتش نشانی ساختمان ها راه اندازی فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سید جلال ملکی سخنگوی شهرداری در مورد این حادثه گفت: ساعت ۱۱:۱۳ امروز حادثه آتش سوزی در مجیدیه شمالی خیابان حسینی به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان چهار دقیقه آتش نشانان به محل حادثه رسیدند.

او افزود: در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه ۱۲ واحدی در یک واحد ۷۰ متری آتش سوزی رخ داد و بدلیل وجود مواد ضایعاتی، ظروف حاوی بنزین و حشره کش، همزمان با آتش سوزی چند انفجار کوچک بدلیل وجود این مواد در محل به وقوع پیوست.

سخنگوی آتش نشانی ادامه داد: همزمان با خاموش کردن آتش جسم بی جان یک مرد حدود ۶۰ ساله توسط آتش نشانان کشف شد که تحویل عوامل انتظامی شد و پس از دقایقی نیز آتش بطور کامل خاموش شد.

او علت این آتش سوزی را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

کد خبر 845264 برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهرداری تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • حریق ناگهانی خودرو در خیابان نواب قزوین
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است