Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز پنجشنه در دیدار با شورای کارگری شرکت صنایع آذرآب اراک افزود: مشکلات مدیریتی و سهامداری نباید در انگیزه کارگران این واحد تولیدی تاثیرگذار باشد، بلکه باید با تمام ظرفیت و توان خود رونق خط تولیدی آذرآب را حفظ کنند.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت آذرآب باید در جهت تحقق منویات اقتصادی رهبر معظم انقلاب بکار گرفته شود و مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه نیز باید در سطوح مختلف ملی و استانی نسبت به حل مشکلات این واحد تولیدی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک اظهار داشت: کارکنان بخش‌های مختلف آذرآب نیز باید در راستای حفظ جایگاه این واحد تولیدی در سطح خاورمیانه با تولید باکیفیت و رقابت‌پذیر هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت تمام تلاش خود را به کار بسته و بدون شک با این راهکار می توان آذرآب را به روزهای رونق بازگرداند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بانک کشاورزی و دیگر سهامداران عمده اصلی شرکت صنایع آذرآب باید به جای دلالی و بورس‌بازی و افزایش سرمایه در بورس به دنبال رونق این واحد تولیدی باشد، چرا که اکنون بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در آذرآب اشتغال دارند و باید با کار و تولید اشتغال این افراد حفظ شود.

وی گفت: واحدهای طراحی، فنی، خدمات پس از فروش و بازاریابی آذرآب نیز باید فعال‌‍تر از گذشته باشند و با تولید و خدمات با کیفیت حداقل نسبت به جذب بازار داخلی موفق عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون رقابت اقتصادی در نقاط مختلف جهان در پرورش مغزها و به کارگیری ایده‌های کارآمد و درآمدزا نهفته است و این مهم باید در صنایع استان به خصوص در آذرآب مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: در سالی که با نام جهش تولید هدفگذاری شده، وظیفه کارگران و فعالان عرصه تولید سنگین‌تر از دیگر اقشار جامعه است و انتظار می‌رود که در سایه تلاش شبانه‌روزی و هدفمنداین قشر،ظرفیت‌های تولید کشور شکوفا شده و مشکلات اقتصادی رخت بربندد.

وی افزود: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و رشد ارزش افزوده تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به خدمات کیفی نیروی انسانی ماهر در عرصه تولید است. 

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی امام جمعه اراک شرکت صنایع آذرآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی امام جمعه اراک شرکت صنایع آذرآب وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی امام جمعه اراک شرکت صنایع آذرآب شرکت صنایع آذرآب واحد تولیدی دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا اظهار کرد: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

براساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان