Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله صادق آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد.
در ابتدای این‌جلسه آیت الله آملی لاریجانی خواستار اتخاذ تدابیر قانونی مناسب و فوری به منظور کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه از سوی دولت با همکاری سایر قوا شد و از آمادگی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همفکری و کمک به دولت و سایر قوا در برون رفت از مشکلات فعلی خبر داد و افزود : مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی مسائل و مشکلات حاد اقتصادی مردم را به کمیسیونی ویژه محول کرده تا پس از تجمیع نظرات کارشناسی ماحصل آن را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله آملی لاریجانی با تبریک حلول ماه ذی الحجه و اعیاد مبارک این ماه به ویژه عید سعید قربان و عید غدیر، به بروز برخی مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی در کشور اشاره و تاکید کرد: «درست است که ریشه و بستر برخی مشکلات فعلی،از خارج کشور و حاصل دشمنی ها با مردم و نظام اسلامی ایران است اما مسلما همه این مشکلات ناشی از فشارهای بیرونی نیست و تدبیرهای درونی مناسب را می طلبد»

رییس مجمع افزود: طبیعتا بار اصلی اجرایی کشور بر دوش دولت محترم است و مجلس محترم نیز از بعد تقنینی و نظارتی وظایف مهمی دارد و با أین اوصاف انتظار از دولت محترم این است که در این مقطع بسیار حساس که کشور گرفتار برخی مسائل اساسی اقتصادی است و مشکلات معیشتی مردم تشدید شده است؛تدابیر لازم را با قید فوریت بیاندیشد و بکار گیرد تا لااقل میزانی از مشکلات مردم بخصوص قشرهای ضعیف جامعه که همواره حامی انقلاب و نظام بوده اند حل شده و یا لااقل کاهش پیدا کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه«متاسفانه بیماری کرونا نیز مشکلات مضاعفی را در سطح کشور و برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است» افزود:تزلزل و عدم اطمینان و ناسازگاری در بازار و اقتصاد کشور مشکلات زیادی برای همه مردم ایجاد کرده و وضع ناخوشایندی به ویژه برای قشرهای ضعیف رقم زده است که قابل پذیرش نیست و دولت و مجلس و سایر نهادهای مربوطه باید با همفکری و تدبیر و تلاش مضاعف هرچه سریعتر نسبت به حل مسائل و مشکلات اقدام کنند.

آیت الله لاریجانی تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بر حسب دغدغه مندی خود و در حد توان،آماده همفکری به منظور حل و فصل مشکلات است و در این راه اخیرا کمیسیونی ویژه درمجمع تشکیل شده که ماحصل بررسی های آن در قالب گزارشی ویژه به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به مشکلات ارزی کشور گفت: "اینکه نرخ ارز به یکباره تقریبا دوبرابر شده و گرفتار نوسان شود اصلا قابل قبول نیست و موجب بروز مشکلات دیگر شده است و تمام این نوسانات و مشکلات موجب فشار بر مردم می شود و حل و فصل آن با هدف کاستن از فشارها بر مردم نیازمند تدابیر فوری قانونی است.
آیت الله آملی لاریجانی توجه و عمل به سیاست های کلی و کلان اقتصاد مقاومتی را راهکار اساسی تر حل و فصل مشکلات دانست و افزود:
در کنار اتخاذ تدابیر موردی و سریع، رجوع به سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی که در مجمع تشخیص مصوب و با تایید نهایی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است؛ باید با عنایت بیشتر و پیگیری های جدی تر و مستمر از ناحیه دولت و نهادهای مسئول مورد عمل قرار گیرد.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اتکا به سرمایه ها و ظرفیت های عظیم داخلی چه از حیث منابع طبیعی و چه از نظر نیروی انسانی متخصص و دلسوز را گام موثر دیگری در کاهش مشکلات برشمرد و تصریح کرد: اتکا به نیرو و سرمایه انسانی داخلی،ظرفیت بسیار عظیمی است که باید بطور جدی به آن توجه شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت در پایان ابراز امیدواری کرد:با همکاری و هماهنگی تمام قوا و همدلی مردمی مشکلات موجود هرچه زودتر کاهش یابد.
بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع در این جلسه بند های دیگری از " الزامات تحقق و عملیاتی شدن سیاست های کلی نظام" مطرح و پس از بحث و تبادل نظر اعضاء به تصویب رسید .

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آملی لاریجانی کمیسیون مشکلات اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام رییس مجمع تشخیص مصلحت آملی لاریجانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد

حمیدرضا ترقی گفت: هر نماینده در مجلس علاوه بر اینکه نماینده شهر خود به حساب می‌آید نماینده کل ملت ایران نیز محسوب می‌شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند و هر نماینده علاوه بر اینکه نماینده شهر خود به حساب می‌آید نماینده کل ملت ایران نیز محسوب می‌شود. مجلس توسط هیچ مقام و قوه‌ای انحلال شدنی نیست و این نشان دهنده نقش مردم و مردم سالاری در کشور ما است که توانسته چنین جایگاهی را به مردم دهد که در سرنوشت خود نقش موثری داشته باشند.

 

وی افزود: مجلسی موفق است که چالش‌ها، نیاز‌ها و راهکار‌های اداره کشور را درست تشخیص دهد و مجلسی کارآمد است که بر قانونی که وضع می‌کند نظارت دقیق داشته باشد و بتواند رضایتمندی مردم را در اجرای قوانین محقق کند. مجلسی موفق است که در تصمیمات، مسائل و منافع ملی کشور را بر هرچیزی ارجحیت دهد.

 

علی حدادی نماینده مردم البرز نیز با بیان اینکه ویژگی مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات مواضع مجلس بسیار مهم و اساسی است، گفت: مردمی بودن نمایندگان مجلس از ویژگی مجلس کارآمد است، اینکه همراه با مردم باشد و مشکلات جدی مردم را حل کند.

این نماینده مجلس افزود: یکی از وظایف مهم مجلس در صحن قانون گذاری و ریل گذاری درست است، همچنین باید قوانینی را تصویب کند که راهگشا باشد و بتواند آنچه را که مطالبه مردم است حل کند.

 

وی ادامه داد: قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد و قابلیت اجرا شدن داشته باشد. در قانون گذاری یک بخش لوایح است و یک بخش طرح‌هایی است که توسط مجلس ارائه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: دستگاه دیپلماسی نقش مهمی در حل مشکلات اقتصادی دارد

 

وی گفت: مجلس کارآمد مجلسی است که اندیشه‌ها و مشارکت نخبگان در موضوعات مختلف را در بر داشته باشد.

 

 مجید نصیرپور نیز درباره کیسیون‌ مجلس گفت: این گزارش‌های کمیسون‌های تخصصی است که مجلس را راهبری می‌کند و اگر کمیسیون‌های تخصصی قوی داشته باشیم، شاهد یک مجلس قوی و کارآمد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نمایندگان باید زبان گویای مردم باشند و اگر مردم از موضوعی ناراحت هستند باید به آن توجه شود و آن مشکل را برطرف کرد.

دیگر خبرها

  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • صادق لاریجانی اسرائیل را تهدید کرد /هشدار داده بودیم اما توجه نکردید!
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • پیام سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتقام سپاه از رژیم صهیونیستی
  • مشارکت مردم در تولید تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم