Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اولویت‌های دولت در بسته حمایتی مستاجران و ۳ اقدام این وزارتخانه در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسلامی در برنامه «تیتر امشب» ۴ شنبه شب شبکه خبر درباره کمک ودیعه مسکن مستاجران گفت: بر اساس وعده رئیس جمهور مبنی بر بسته حمایتی مستاجران، این ودیعه از هفته آینده اجرا می‌شود و کسانی که واجد شرایط هستند در سامانه وزارت راه ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: مستاجران فقط کارمزد بانکی را پرداخت می‌کنند و اصل وام بعد از پایان قرارداد به بانک مسترد خواهد شد و تسهیلات از طریق مستاجر در اختیار موجر قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خانواده‌های ۵ نفره و حقوق بگیر ثابت، خانه اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده اند، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت هستند.

وی افزود: مبلغ وام برای کلانشهر تهران ۵۰ میلیون، کلانشهر‌های دیگر ۳۰ میلیون و برای دیگر شهرستان‌ها ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است و افرادی که بیمه هستند و کدکارگاهی هستند می‌توانند از کدکارگاهی برای ضمانت استفاده کنند.

اسلامی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سامانه وزارت رفاه استخراج کردیم، ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند.

وی افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه افزود: به علت شیوع کرونا و نیاز به مراقبت بیشتر برای کاهش و توقف اسباب کشی مستاجران این کمک ودیعه مسکن از جانب دولت برای مستاجران در نظر گرفته شد و مصوبه دولت تا سه ماه بعد از فروکش کردن و از بین رفتن ویروس کرونا اعتبار و ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ممکن است ارزش پول ملی به علت ادامه تحریم‌های آمریکا و مشکلات اقتصادی کاهش داشته باشد، اما این کمک ودیعه مسکن بی تاثیر نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: پروژه‌ها در برخی شهر‌ها شروع شده است و طرح اقدام ملی مسکن برای حدود ۴۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است، که حدود ۹۳۰ هزار نفر واجد ضوابط اولیه بودند که ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه‌ای است که واجدین شرایط باید به حساب واریز کنند.

اسلامی افزود: برای این طرح ۳ نوع اقدام در نظر گرفته شده است؛ در نوع اول برای کسانی است که خانه‌های خود را تحویل می‌گیرند، نوع دوم کسانی هستند که پروژه شان تعیین می‌شود و با سازنده قرارداد بسته می‌شود و نوع سوم مربوط به زمین‌هایی است که گروهی تحویل خواهد شد.

وی گفت: بخش دیگر طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد است که درحال پیگیری است و کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفین و خیرین مسکن ساز را شامل می‌شود که با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی درباره کندی پیشرفت در تامین زمین در طرح اقدام ملی نیز افزود: با توجه به اینکه زمین‌ها باید در بخش‌هایی باشد که امکانات داشته باشد و برای افراد واقعی و حقیقی در نظر گرفته شده، بخش مهمی از وقت، صرف تامین زمین شده است.

وی در ادامه گفت: در الگو‌های واگذاری برای جامعه هدف آیین نامه دولت برای مسکن‌های استیجاری اصلاح شده و برای واگذاری اجاره ۹۹ ساله در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان تحویل مسکن طرح اقدام ملی نیز افزود: در شهر‌های پیشتاز که کار شروع شده از همین ماه تحویل می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد اسلامی وزیر راه برنامه تیتر امشب نظر گرفته شده وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی ودیعه مسکن واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آمار داوطلبانی که کارت آزمون سراسری نوبت اول را دریافت کردند را اعلام کرد.

علیرضا کریمیان، مشاورسازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آمار دریافت کارت نوبت اول آزمون سراسری گفت: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.

وی افزود: مهلت دریافت کارت آزمون سراسری فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد بنابراین داوطلبان تا فردا مهلت دارند که نسبت به دریافت کارت آزمون از طریق سایت سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

لازم به ذکر است، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس