Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز لیلا بیگدلی :

قزوین| مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند که ۷۵ درصد مدارس ما استحکام و استاندارد لازم را دارند و ۲۵ درصد نیازمند نوسازی و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، چهارمین گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور با محور بررسی مسائل، برنامه‌ها و موارد مرتبط با حوزه عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس  در سالن جلسات اداره نوسازی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که حسن علی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز حضور داشت حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان‌ها خواست مقدمات آغاز سال تحصیلی در سال جدید را در نیمه اول شهریورماه مهیا کنند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌ها ما نبود انگیزه در برخی معلمان در مناطق محروم، پراکندگی مدارس روستایی، مشکلات بهداشتی و نبود حداقل امکانات در برخی مدارس موجب شده با چالش‌های جدی مواجه باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآور شد: مشکلات رفاهی فرهنگیان، صعب العبور بودن برخی مدارس روستایی و عشایری، مشکلات ماندگاری معلمان در برخی مناطق و کمبود فضای آموزشی از مهمترین چالش‌های استان قزوین است.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق از جمله الموت، طارم، آوج، کوهین، بویین زهرا کلاس‌های چند پایه و استفاده نشدن از مدارس شبانه روزی و کمبود سرباز معلم مشکل ساز شده که برای آن باید تدبیر کرد.

جوانبخت یادآور شد: تحویل رایگان کتب درسی به خانواده‌های بی بضاعت، تأمین مسکن معلمان روستایی و عشایری، استفاده از سازه‌های سبک در ساخت مدارس روستایی از کارهایی است که باید اجرایی شود.

وی گفت: در صورت صدور مجوز فروش ساختمان‌ها و املاک مازاد و غیر قابل استفاده آموزش و پرورش استان‌ها می‌توان این هزینه را برای ساخت مدارس جدید در مناطق کم برخوردار استفاده کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های آموزشی با امکانات رفاهی مناسب می‌تواند شرایط مطلوبی را برای حضور دانش آموزان مناطق برای ادامه تحصیل مهیا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدرسه مدیرکل آموزش و پرورش مسکن معلم وزیر آموزش و پرورش مدیرکل نوسازی مدارس استان آموزش و پرورش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد

مدیرکل مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی ایران گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از اولویت‌های سازمان دامپزشکی در حوزه طیور در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سعید کرمی شامگاه _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری سه برنامه را در دستور کار دارد که تقسیم بندی مناطق کشور به مناطق با ریسک بالا، ریسک پایین و مناطق بدون ریسک نخستین این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های بهداشتی دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور بر اساس این تقسیم‌بندی‌ها متغیر خواهد بود، گفت: همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از دیگر مواردی است که به عنوان اولویت‌های دفتر طیور در کنار اجرای سایر برنامه‌ها در دستور کار دارد.

مدیرکل بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت استان قزوین علی‌رغم تراکم بالای واحدهای پرورش طیور مناسب است، اضافه کرد: بنابراین این استان می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در رعایت ضوابط امنیت زیستی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور در سطح کشور مطرح شود؛ چرا که تا کنون در بحث بیماری‌ها موفق عمل شده است.

مهدی جلوخانی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین هم در این دیدار گفت: استان قزوین دارای واحدهای اجداد تخم گذار منحصر به فرد در کشور و همچنین یک واحد اجداد گوشتی است و با توجه به کمیت و ظرفیت واحدهای مادر تخم گذار و گوشتی و همچنین نیمچه گوشتی و تخم گذار تجاری مراقبت ویژه ای را از منظر اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای طلب می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به کمبود نیروی کارشناسی در اداره کل دامپزشکی استان قزوین تشریح کرد: نخستین واحد جوجه‌کشی دارای رتبه A+ در استان قزوین قرار دارد و همچنین ظرفیت تولید طیور در استان قزوین بیش از ۲۷ میلیون قطعه است که بیش از ۱۶ میلیون قطعه در حال حاضر فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا اداره کل دامپزشکی برنامه‌های مراقبت فعال و غیرفعال، نمونه‌برداری‌های دوره‌ای، تشکیل جلسات مشترک با دستگاه‌های اجرایی ذیربط و اطلاع‌رسانی‌های بهداشتی از طریق ارسال پیامک، توزیع پوستر، بروشور و کلاس‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 745604

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند