Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر قریشی یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حقوق اردیبهشت، خرداد و تیر کارگران شهرداری کوت عبدالله پرداخت نشده است گفت: مدت هاست برای دریافت حقوق بدیهی خود تجمع می کنیم اما مسئولان توجهی به این مساله ندارند.
وی با رد ادعای شهردار کوت عبدالله مبنی بر پرداخت حقوق اردیبهشت برخی کارگران گفت: شهردار کوت عبدالله بیان کرده که حقوق اردیبهشت برخی کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شده اما هیچکدام از کارگران حقوقی دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قریشی بیان کرد: شرایط کاری ما باوجود بیماری کرونا و گرمای خوزستان بسیار سخت است و حقوق ما کم است اما برای دریافت همین مبلغ ناچیز نیز باید چندماه صبر کنیم.
این کارگر فضای سبز شهرداری کوت عبدالله اظهار داشت: بابت روزهایی که برای پیگیری مطالبات خود تجمع می کنیم پیمانکار از حقوق ما کسر می کند ضمن اینکه پیمانکار حاضر به ارایه فیش‌ حقوقی نیست تا رقم دقیق حقوق یک کارگر فضای سبز مشخص نشود.
شهردار کوت عبدالله چندی پیش در این خصوص به خبرنگار گفت: شهرداری کوت‌عبدالله حدود یکهزار کارگر دارد و منابع مالی محدود این شهرداری حتی پاسخگوی پرداخت حقوق کارگران نیست.
نواب حاجیان سعیدی افزود:هرماه حدود ۱۸ میلیارد ریال تنها برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری کوت عبدالله کمبود بودجه داریم.
وی توضیح داد: حقوق و بیمه سال ۹۸ کارگران شهرداری کوت عبدالله بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال شد که به صورت کامل پرداخت شده است با توجه به افزایش حق بیمه این مبلغ به ۵۳ میلیارد ریال در ماه افزایش یافته است.
 شهردای کوت‌عبدالله دارای ۲۷۰ کارگر فضای سبز است.
کوت عبدالله در زمستان سال ۹۱ با ایجاد شهرستان کارون از شهرستان اهواز جدا شد و به عنوان مرکز این شهرستان قرار گرفت که از ادغام مناطق کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌_۱، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد ایجاد شده است.

برچسب‌ها کوت عبداله کارگر کارون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوت عبداله کارگر کارون کوت عبداله کارگر کارون کارگران شهرداری کوت عبدالله فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل

حداقل حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟ این سوال را می توان از جمله پرسش های متداولی در نظر گرفت که افراد طی بازه های زمانی مختلف با آن مواجه می شوند. به صورت کلی، همه افراد شاغل در ایران بر اساس قوانین باید حقوق دریافت کنند. میزان حقوق افراد معمولا توسط دولت مشخص می شود. فرقی ندارد که شما به دنبال فعالیت در سازمان های خصوصی هستید یا اینکه در یک مجموعه دولتی کار می کنید؛ در هر صورت تغییرات قیمتی و حقوقی توسط دولت مشخص می شود.

اخیرا حداقل حقوق ۱۴۰۳ مشخص شده و اقشار مختلف از جامعه می توانند انتظار افزایش میزان دستمزد خود را داشته باشند. اینجا است که یک سوال مهم مطرح می شود؛ دقیقا در سال جدید حقوق ها تا چه مقدار تغییر پیدا می کنند؟ بهترین راه موجود برای بررسی تغییرات میزان حقوق کدام است؟ امروز ما قصد داریم تا حداقل حداقل حقوق در سال ۱۴۰۳ برای کارگران، کارمندان و سربازان را مورد بررسی قرار دهیم. پس برای آشنایی با میزان حقوق، با ما همراه شوید.

جدول محاسبه دستمزد برای کارگران

حال که با حداقل حقوق ۱۴۰۳ آشنا شدیم، به جدول محاسبه دستمزد کارگران که تصویر شاخص است، نگاهی بیندازید. به صورت کلی، اداره کار این جدول دقیق را برای محاسبه میزان حقوق کارگران منتشر کرده است. با استفاده از این جدول، شما به راحتی می توانید میزان حقوق این قشر را مورد بررسی قرار دهید. در این جدول، شما می توانید جزئیات حقوق را بر اساس نوع ماه مشاهده کنید.

رعایت و پرداخت اعداد ذکر شده در جدول، برای همه کارگاه ها لازم الاجرا است و اگر به عنوان حسابدار یا کارفرما در حال مطالعه این مقاله هستید، پیشنهاد میکنیم این صفحه یا جدول را ذخیره کنید زیرا تا پایان سال برای محاسبه حداقل حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ به این اطلاعات نیاز دارید.

حداقل حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟

همانطور که گفته شد، در سال ۱۴۰۳ دولت پایه حقوقی را ۳۵.۳ درصد بالا برد. یعنی در حال حاضر، هر کارگر مشغول به کار باید ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان حقوق دریافت کند. ضمنا به این مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم بن مسکن و خوار بار تعلق می گیرد. کارگرانی که متاهل هستند چه آقا و چه خانم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم حق تاهل دریافت میکنند. اگر شما در شرکتی دارای یک سال سابقه شده اید، مبلغ ۲۱۰ هزار تومان به عنوان پایه سنوات دریافت خواهید کرد.

آیتم بعدی که به کارگران دارای فرزند تعلق میگیرد، مبلغ ۷۱۶ هزار تومان به ازای هر فرزند است. محدودیت تعداد فرزند حذف شده و به ازای هر فرزند این مبلغ بیشتر خواهد شد. اگر حقوق پرداختی کارفرمایان برای کارگران عادی در این سال زیر مبلغ مذکور باشد، کارگر می تواند از او شکایت کند.

مواردی که در این عنوان ذکر کردیم حداقل هایی است که حتما باید به کارگر پرداخت شود. از آنجایی که قانون کار جزء قوانین آمره است، کارفرما حتی با توافق با کارگر نیز نمی تواند مبالغی کمتر از این پرداخت کند. حتی کارگرانی داشته ایم که مبلغ قرارداد کمتر از این را تایید و امضا کرده اند و بعد در اداره کار با ظرفیت آمره بودن قانون کار توانسته اند علیه کارفرما شکایت کرده و مابه تفاوت حقوق خود بر اساس جدول فوق را دریافت کنند.

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

همانطور که در قسمت های قبل تر به این مسئله اشاره کردیم، حداقل حقوق ۱۴۰۳ برای کارگران برابر با ۷ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان است. البته که این پایه حقوقی است! افرادی که شرایط ویژه ای دارند، می توانند حقوق بیشتری هم دریافت کنند. بن خوار و بار، حق اولاد، حق مسکن، حق تاهل و غیره از جمله متغیر های مهمی به حساب می آیند که روی حقوق افراد به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهند بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، دستمزد روزانه برای کارگران و کارمندان برابر با ۲۳۸ هزار تومان است. البته که کارمندان می توانند انتظار دریافت مبلغ بالاتری هم داشته باشند. متاسفانه مزد هر ساعت کاری برای کارگران برابر با ۳۲ هزار تومان است. جالب است بدانید که این مبلغ در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ هزار تومان بود. یعنی ما می توانیم تغییر نسبتا چشمگیری را در این زمینه مشاهده کنیم.

نحوه محاسبه پایه سنوات ۱۴۰۳

پایه سنوات نیز یکی از مزایایی است که قانون کار در سال ۱۴۰۳ برای کارگران یک سال سابقه در همان کارگاه در نظر گرفته است. در صورتی که کارگری به شرکت دیگری منتقل شود عملا پایه سنوات دیگر به وی تعلق نمیگیرد. با پرداخت پایه سنوات میزان کمبود حقوق کارگران تا حدودی جبران می شود و این امر سبب می شود تا انرژی و اشتیاق کارگرانی که بیشتر از یک سال سابقه کار دارند، بیشتر شود. مبلغ پایه سنوات ۱۴۰۳ روزانه در بخشنامه ۱۴۰۳ به مبلغ ۷۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است برای نحوه محاسبه پایه سنوات به سایت سرای حسابدار مرجع مقالات آموزشی در زمینه آموزش حسابداری، حقوق و دستمزد، قوانین کار و تامین اجتماعی و مالیات مراجعه کنید.

نحوه محاسبه حداقل حقوق ۱۴۰۳

اگر شما هم به محاسبه حداقل حقوق ۱۴۰۳ خود علاقه مند هستید، می توانید به جدول محاسبه دستمزد مراجعه کنید. البته، سازمان های دولتی و نهاد های خصوصی همواره اطلاعیه های دقیقی را در این زمینه منتشر می کنند. یعنی افزایش میزان حقوق به صورت رسمی توسط این نهاد ها اعلام شده و پایه حقوق کارمندان خود را به صورت رسمی در فیش حقوقی افزایش می دهند. از آنجایی که متغیر های موثر روی میزان حقوق افراد مختلف دائما در حال تغییر است، برای محاسبه این عدد به صورت دقیق شما باید منتظر دریافت فیش حقوقی بمانید. البته که مراجعه به جدول حداقل میزان حقوق هم نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

بررسی میزان عیدی در سال ۱۴۰۳

حتما شما هم از خود می پرسید که با افزایش حداقل حقوق ۱۴۰۳، میزان عیدی در پایان سال چه تغییری پیدا می کند؟ به صورت کلی، حجم عیدی دریافت شده توسط کارگران و کارمندان، دو تا حداکثر سه برابر مزد مبنایشان است. اگر حقوق پایه ای روی ۷ میلیون تومان در نظر بگیریم، حداقل میزان عیدی آنها برابر با ۱۴ میلیون تومان و حداکثر میزان عیدی آنها برابر با ۲۱ میلیون تومان خواهد بود. همه این مباحث به نظرات و تصمیم گیری های سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی کار بستگی دارد. شاید این مبالغ در آینده تغییر کنند.

آموزش حقوق و دستمزد و منابع انسانی

مجموعه سرای حسابدار www.sarayehesabdar.ir یکی از حرفه ای ترین آموزشگاه های حسابداری فعال در کشور است. در آموزشگاه سرای حسابدار شما می توانید خود را به راحتی آماده ورود به بازار کار کنید. دوره آموزش حسابداری و دوره منابع انسانی در این مجوعه یکی از کامل ترین و با کیفیت ترین دوره های آموزش حقوق و دستمزد است. ارائه پشتیبانی خوب به عنوان مهم ترین ویژگی های کلیدی سرای حسابدار هستند. به خاطر داشته باشید که این مجموعه دوره های متنوعی طراحی کرده و شما می توانید بر اساس نیاز های خود نسبت به شرکت در دوره های حضوری یا غیر حضوری اقدام کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895063

دیگر خبرها

  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟ (فیلم)
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • تاخیر در پرداخت حقوق شب عید کارگران تراورس/ پیمانکار تراورس مقصر است
  • اتهام تقلب در پرداخت حقوق کارگران علیه تسلا