Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:56:48 GMT

نمودار سير صعودي کرونا در آمريکا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۰۶۲۸

نمودار سير صعودي کرونا در آمريکا

خبرگزاری آریا- نیویورک تایمز نوشت موارد رو به افزایش بستریِ بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آمریکا در واقع نشانگر وسعت و دامنه این بحران است.
به گزارش خبرگزاری آریا، نشریه نیویورک تایمز در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان "موارد بستری‌های کرونا در آمریکا در حال نزدیک شدن به اوج همه گیری ماه آوریل " نوشت: موارد رو به افزایش بستریِ بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آمریکا در واقع نشانگر وسعت و دامنه این بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر شمار بسیار زیادی از مبتلایان به کووید – 19 در بیمارستان‌های آمریکا بستری هستند، همانند زمانی که نیویورک در بدترین وضعیت خود قرار داشت.
بسیاری از این بیماران برای ادامه حیات و تنفس خود متکی و نیازمند به استفاده از دستگاه‌های کمک تنفسی هستند. آن‌ها همچنین دارو‌هایی را مصرف می‌کنند که پزشکان امیدوار هستند که بتواند مشکلات آن‌ها را کاهش دهد. این بیماران از خانواده هایشان جدا شده اند و برای بهبودی خود می‌جنگند.
در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا که در بیمارستان‌های آمریکا بستری هستند، بیش از هر زمان دیگری از زمان شیوع این بیماری است که این امر نشانه‌ای نگران کننده از این موضوع است که چطور این افزایش فعلی شمار مبتلایان گسترش یافته و افراد بسیاری را به طور جدی بیمار کرده است.
آمار‌های رسمی نشان می‌دهد، در روز چهارشنبه 59 هزار و 628 نفر بر اثر ابتلا به کووید - 19 در بیمارستان‌های آمریکا تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند که این آمار در حال نزدیک شدن به اوج قبلی 59 هزار و 940 نفری شمار مبتلایان به کرونا در تاریخ 15 آوریل گذشته است؛ زمانی که کانون شیوع کرونا نیویورک بود.
روزانه به طور میانگین بیش از 66 هزار مورد جدید ابتلا به کووید – 19 در آمریکا گزارش می‌شود که این آمار بیش از دو برابر آمار‌های یک ماه گذشته است.
این در حالی است که شمار تلفات ناشی از ابتلا به کووید – 19 در آمریکا نیز با آمار میانگین روزانه بیش از 800 مورد، سیر صعودی در پیش گرفته است.
دکتر ناتالی ایی. دین از کارشناسان بیماری‌های عفونی در دانشگاه فلوریدا در این خصوص می‌گوید: «پس از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها یا در بخش مراقبت‌های ویژه " آی سی یو" نیز بخش قابل توجهی از بیماران جان خود را از دست می‌دهند. حتی زمانی که بیماران از بیمارستان‌ها خارج می‌شوند نیز ما نمی‌دانیم که در بلند مدت آن چه خواهد شد. زنده ماندن آن‌ها به معنای موفقیت در این زمینه نیست.»
افزایش موارد بستری‌ها در سراسر آمریکا در واقع نشانگر مرحله متفاوتی از شیوع این بیماری است. حدود یک پنجم موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در نیویورک هستند و حتی مسئولان این شهر مجبور به استفاده از سردخانه‌های سیار برای نگهداری اجساد رو به افزایش قربانیان شدند.
در حال حاضر اوضاع بسیار متفاوت به نظر می‌رسد و در کالیفرنیا، جایی که بیماری کرونا همچنان در حال افزایش است، موارد بیشتری از ابتلا نسبت به نیویورک گزارش کرده است.
در هفته گذشته در فلوریدا و تگزاس به طور میانگین روزانه بیش از 10 هزار مورد ابتلا به این بیماری گزارش شد و این در حالی است که کالیفرنیا نیز به لحاظ شمار مبتلایان فاصله چندانی با آن‌ها ندارد.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد بخش قابل توجهی از موارد بستری مبتلایان به کرونا برای افراد کمتر از 50 سال بوده است. این گروه از افراد از اوایل ماه جاری نزدیک به 40 درصد از موارد بستری در بیمارستان‌ها را تشکیل داده اند و این در حالی است که در اواخر ماه آوریل آمار بستری این دسته از افراد 26 درصد بوده است.
اما بر اساس آمار‌ها این تغییر نشانه امیدوار کننده‌ای را نیز به همراه دارد:جوانان احتمالا کمتر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
آمار‌های رسمی همچنین نشان می‌دهد بیشتر موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا – حدود 60 درصد – اکنون مربوط به مناطق جنوبی آمریکا می‌شود.
در سن آنتونیو یکی از مقامات سامانه بهداشتی درمانی کریستوس هلث " Christus Health " به خبرنگاران گفت که سامانه بیمارستانی آن دیگر جای خالی در سردخانه‌ها ندارند و خود را برای نگه داری اجساد در کامیون‌های یخچال دار آماده می‌کنند در حالی که زندگی عادی در سایر مناطق شهر ادامه دارد. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمودار سیر صعودی بیمارستان های آمریکا بیماران مبتلا به کرونا بیمارستان ها شمار مبتلایان موارد بستری آمار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

به گزارش "ورزش سه"، اخبار خوبی از آرژانتین به گوش می‌رسد، چراکه باشگاه ایندیپندنته تایید کرده است که کارلوس ته‌وز، ستاره سابق یوونتوس، از بیمارستان مرخص شده است.

این مربی به دلیل درد قفسه سینه در کلینیک لاترینیداد سن ایسیدرو، منطقه بوئنوس آیرس بستری شده بود. نتایج آزمایش‌های اولیه مثبت بود اما پزشکان تصمیم گرفتند که ته‌وز را برای مدت بیشتری نگه دارند تا آزمایشات دیگری هم از او گرفته شود.

او باید چند روز استراحت کند و آزمایشات بیشتری برایش در نظر گرفته شده است، اما مشکلات قلبی حاد توسط پزشکان رد شده و این خبر امیدوارکننده‌ای است.

ته‌وز چند ماه سخت را پشت سر گذاشته است. او مدتی پیش هم به دلیل زمین خوردن در خانه‌اش به بیمارستان مراجعه کرده بود و برای ساعاتی بستری بود.
مهاجم سابق یوونتوس و منچستر سیتی در ماه فوریه ۴۰ ساله شد. او از سال ۲۰۲۱ بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال