Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر همتی از بهره برداری فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب در استان هرمزگان بادستور رییس جمهور خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان نیز به سامانه های نوین آبیاری مجهز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، دکتر « فریدون همتی » در آیین افتتاح پروژه های آبیاری با بیان اینکه تاکنون 75 درصد اراضی این استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 118 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مساحت اراضی آبی استان 156 هزار و 500 هکتار می باشد، افزود: در صورت تخصیص اعتبار در سال 1400 حدود 130 هزار هکتار دیگر از اراضی استان نیز به سامانه های نوین آبیاری مجهز خواهند شد.

 

استاندار هرمزگان ابراز داشت: اعتبار موردنیاز جهت اجرای 9 هزار هکتار سامانه نوین در سال جاری بالغ بر 2340 میلیارد ریال است.

 

همتی مطرح کرد: با افتتاح از فازاول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح های کشور در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید، گام بزرگی در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند برداشته می شود.

 

وی افزود: سرمایه هزینه شده برای تکمیل فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب بالغ بر 740 میلیارد رالخ می باشد.

 

این مسوول میزان اعتبار دولتی پروژه سامانه های نوین آبیاری شاخه دشت شمالی میناب را 630 میلیارد ریال و اعتبار بخش خصوصی را 110 میلیارد ریال اعلام داشت.

 

استاندار هرمزگان با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب از اسفندماه سال 96 آغاز شده است، ابراز داشت: مساحت پروژه 3 هزار و 750 هکتار بوده که با اتمام این پروژه برای 750 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

 

همتی در پایان با اشاره به اینکه تا سال 92 در استان هرمزگان 74 هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده بودند، خاطرنشان ساخت: مساحت اجرا شده و در حال اجرا سامانه های نوین از سال 92 تاکنون 44 هزار هکتار می باشد.

 

گفتنی است؛ در راستای پویش ملی #جهاد برای-جهش تولید، بهره برداری از ۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۴۷۳ هکتار، بهره برداری از ۵ طرح زیربنایی آب و خاک در مساحت ۷۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و بهره‌برداری از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در سراسر کشور با فرمان دکتر روحانی رئیس جمهوری آغاز می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر افتتاح خواهد شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه آبیاری تحت فشار استاندار هرمزگان شهرستان میناب افتتاح پروژه سامانه های نوین آبیاری نوین آبیاری مجهز بهره برداری هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش «تابناک»، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی، ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق شناسایی و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیرو‌های فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب