Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، چهارشنبه شب، ۱ مرداد ۱۳۹۹ در سالن اجتماعات بین‌المللی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد. در این مراسم که بدون حضور مدعو و میهمان برگزار شد برگزیدگان و منتخبان این دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم برگزیدگان این دوره از جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در بخش‌های مختلف این برنامه از جمله باشگاه‌های برگزیده و شایسته تقدیر، بخش نامه به نویسنده، بخش فیلم موبایلی معرفی کتاب، مهدکودک، باشگاه با نیازمندی‌های ویژه، تسهیلگران برگزیده و شایسته تقدیر و نویسنده برگزیده از نگاه باشگاه‌های کتاب‌خوانی به شرح زیر اعلام و معرفی شدند. همچنین در این دوره علاوه بر بخش‌های ذکر شده مراکز فعال شامل کتاب‌فروشی‌ها، مؤسسات فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی،مدارس، کانون‌های مساجد، دبیرخانه‌های استانی و  شهرستانی نیز منتخبان خود را شناختند.

در بخش باشگاه‌های منتخب، باشگاه‌های ریحانه از سنندج استان کردستان، شکوفه‌های فرهنگ از تربت‌حیدریه، خراسان رضوی، هیولاهای کتابخور از شاهین‌شهر اصفهان، باشگاه‌های برگزیده معرفی شدند.

از باشگاه‌های شازده کوچولو از یزد، همدلان امیرکبیر از اصفهان، اخترک کتاب از خراسان، لذت دانایی از خراسان رضوی، باغ دانایی  از اصفهان، آلاتی تی از گیلان، نیز تقدیر شد.

در بخش نامه‌ به نویسندگان، محمد عارف حسینی از یزد، باشگاه من هم بازی، راحله غیبی از خوزستان باشگاه همه کتاب می‌خوانند، زهرا سادات حسینی تبار از خراسان رضوی باشگاه شهید رحمانی، برگزیده اعلام شدند.

بهاره محمودآبادی از کرمان، آنیتا اسلامی از کرمان، سیدمحمد حجازی از اصفهان، محیا اهوازیان از خوزستان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش فیلم‌های معرفی کتاب، فاطمه حصاری از خراسان رضوی، باشگاه دوست دانا، ستایش خلیلی از اصفهان، باشگاه  کتابستان، سپنتا شریفی از اصفهان باشگاه‌ بچه ‌هیولاهای کتابخور، آوینا خسروی از بوشهر، باشگاه دوست من، برگزیده شناخته شدند.  

امیر پارسا بدخشان از کهگیلویه، حسنا احمدیان از اردبیل و یک فیلم گروهی از باشگاه کافه کتاب از بوشهر، تقدیر شدند.

در بخش، مولفان، مترجمان و نویسندگان، هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده منتخب و ناصر کشاورز، شاعر منتخب باشگاه‌های کتابخوانی سراسر کشور بودند.

در بخش مهدکودک‌های منتخب، مهد کودک قرآنی فرشته‌های زمین از مازندران، برگزیده شد و از شهر پروانه‌ها از استان تهران، تقدیر شد.

در بخش تسهیلگران منتخب نیز سارا آریانی از کهگیلویه و بویراحمد، باشگاه رنگین‌کمان، تسهیلگر برگزیده معرفی شد.

از زهر ا آب سوران از آذربایجان غربی، آمنه کارگر اومالی از مازندران و سکینه مقتدر از مازندران تقدیر شد.

امسال بخشی به نام برگزیده برگزیده‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی جای گرفته بود که به باشگاه‌هایی با فعالیت مستمر داده شد، که این جایزه به باشگاه طلوع مهر دوستی از اصفهان تعلق گرفت.

در بخش باشگاه با نیازمندی‌های ویژه، باشگاه مهرورزان از استان خوزستان باشگاه برگزیده اعلام شد.

مراکز فعال در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، نیز به این شرح اعلام شدند.

کتاب‌فروشی‌های  و موسسه‌های فرهنگی فعال:

پاژ به مدیریت پوریا پیراسته فر از یزد      

معیار سخن، به مدیریت رمضانی نژاد از گیلان

کتابخانه‌های عمومی منتخب:

پاسارگاد، باشگاه بچه‌های ایران، از کهیگیلویه و بویراحمد

امام حسن (ع)، باشگاه ستاره های منوجان، از کرمان

مدارس فعال:

بشارت نور از اصفهان

آیت الله خامنه‌ای از اسلامشهر

مجتمع آموزشی سما از خراسان رضوی

مهرگل از البرز

فرشتگان هشترود از البرز

کانون‌های مساجد منتخب:

کانون حضرت زینب (س) از خوزستان

کانون شهید عبدالهی از کرمان         

کانون صالحین از خراسان رضوی

کانون محمد رسول‌الله(ص) از البرز

کانون حضرت صاحب‌الزمان (عج) از خراسان جنوبی، کانون برگزیده اعلام شد.

 از دبیرخانه‌های فعال که رابط جام باشگاه‌های کتابخوانی بودند نیز تقدیر شد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ، به عنوان تنها سخنران نشست، در پیامی به مراسم آنلاین اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی که چهارمین دوره آن را می‌گذرانیم اتفاقات بسیار خوبی را در این دوره چهار ساله شاهد و همواره رو به پیشرفت بوده است.

وی با ارائه گزارشی از شرکت کنندگان دوره‌های مختلف این جام، اضافه کرد: افزایش کمی و جغرافیایی اعضای این جام روند رو به رشد داشته که موجب شده جهش قابل توجهی را ببینیم، برنامه باشگاه‌ها تنوع قابل توجهی را در این سالها داشتند، باشگاه‌ها صرفا جایی برای خواندن کتاب نیستند، جایی برای گفت‌وگو درباره کتاب، هم به خرید کتاب مبادله کتاب، نامه به نویسندگان، فیلم معرفی کتاب‌ها و ده‌ها خلاقیت مبتکرانه که باشگاه‌ها داشتند و دارند.

صالحی افزود: نکته دیگر تنوع مکانی باشگاه‌های کتابخوانی است، مدارس، کتابخانه‌ها،  کانون‌های مساجد، فرهنگسراها، مهدکودک‌ها، فضای عمومی مجتمع‌های مسکونی و ده ها مکان بزرگ و کوچک فضایی را برای باشگاه‌های کتاب ساخته‌اند. این که هر نقطه اجتماعی می‌تواند فضایی خوب برای گفت و گو، خواندن و خلاقیت و فعالیت‌های مبتنی بر  کتاب باشد، جای امیدواری است. ما شاهد این هستیم که رقابت در حوزه‌های مختلف تمهید شده است و در مجموع تنوعی در رقابت فعالانه در جام به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ با اشاره به سابقه چهارساله جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: این جریان در چهار سال گدشته در نقطه نخست متوقف نشده است و  سال به سال از نظر گستره و تنوع‌ کمی و از نظر عمق بخشی و کیفی ارتقا یافته و رو به جلو رفته است. 

صالحی، با تشکر از همه افراد و نهادهایی که در این پویش و در سرعت دادن به آن همکاری داشته اند، نقش زنان را در پیشبرد جام باشگاه‌های کتابخوانی مهم دانست و اعلام کرد، زنان ۸۰ درصد شرکت کنندگان را زنان دانست که این کار را پیش برده اند.

وی افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی دستاورهای مهمی برای کشور خواهد داشت، نسلی که سرانه مطالعه آن بالا خواهد رفت، نسلی که از طریق گفت وگو خلاق‌تر است و تفکر انتقادی دارد، نسلی که از طریق کار گروهی، مشارکت اجتماعی را یاد خواهد گرفت و نسلی که اعتماد به نفس زیادی خواهد داشت.

جام باشگاه‌های کتابخوانی، در چهار دوره برگزاری، رشد ۱۱ برابری داشته است و از ۲ هزار باشگاه کتاب‌خوانی در سال ۹۵ به ۲۲ هزار باشگاه در سال ۱۳۹۸ رسیده‌ است. همچنین تعداد اعضای آن نیز از ۲۲ هزار نفر به بیش از ۳۳۰۰۰۰ در چهار سال گذشته رسیده‌اند. همچنین از لحاظ گستره جغرافیای پراکندگی تشکیل باشگاه‌ها از ۱۵ شهر در سال ۱۳۹۵ به ۱۸۲۰ شهر و روستا در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با مشارکت ۳۳۵۹۷۸ عضو در قالب ۲۱۹۴۸ باشگاه کتاب‌خوانی از ۱۸۲۰ شهر روستا در تمامی استان‌های کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان رقابتی است میان باشگاه‌های کتابخوانی در شهرها و روستاهای سراسر ایران که با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان بهزیستی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها سید عباس صالحی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کتاب سید عباس صالحی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کتاب دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب جام باشگاه های کتابخوانی خراسان رضوی کتابخانه ها معرفی شد تقدیر شد اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی

حسن سالاری گفت: نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را دارد، گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموع کتابخانه‌های سیار تایباد، ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش می‌دهد.

شهرستان تایباد هشت کتابخانه نهادی، مشارکتی، سیار و روستایی با هشت هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد