Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به  افزایش قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه اخیر، گفت: متأسفانه در ماه های اخیر قیمت مصالح ساختمانی به میزان چشمگیری افزایش یافته و این مسئله نگرانی بسیاری را برای سازندگان ایجاد کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه یکی از علت های اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی نوسانات قیمت دلار است، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش چند برابری قیمت مصالح ساختمانی، عرصه این محصولات در بازار بورس است، متأسفانه در شرایط کنونی حباب موجود در بازار بورس، در روند قیمت گذاری مصالح ساختمانی در این بازار نیز تأثیرگذاشته است و این مسئله موجب افزایش قیمت ها در این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس از برنامه مجلس برای عدم عرضه مصالح ساختمانی در بازار بورس خبر داد و گفت: ما به دنبال آن هستیم که اولویت عرضه مصالح برای بخش تولید مسکن باشد، حال باقی مانده محصولات را می توان در بورس به متقاضایان عرضه کرد.

رضایی کوچی افزود: در شرایط کنونی هیچ کدام از وزارتخانه های راه و شهرسازی، صمت و اقتصاد زیر بار افزایش قیمت مصالح ساختمانی نمی روند و قیمت مصالح روز به روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین برای کنترل بازار مصالح ساختمانی، باید صادرات این محصولات محدود شود، زیرا بازار داخلی در این شرایط با کمبود مواجه است، بنابر این اولویت وزارتخانه باید نخست تأمین مصالح برای بازار داخلی باشد و سپس به فکر صادرات یا عرضه آن در بورس بیافتند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: مجلس نسبت به وضعیت بازار مصالح ساختمانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نقد دارد و این مسئله باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رضایی کوچی مصالح ساختمانی نماینده قیمت مصالح ساختمانی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد

علی‌اصغر زرگر اظهار داشت: شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد، اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، وی درباره تاثیر تنش‌های اخیر ایران و اسرائیل در قیمت و بازار نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز بحران به نقطه جوش نرسیده و فقط تهدیدات دوجانبه است، شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد، اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

وی افزود: در هر صورت اگر فرض را بر این بگذاریم که حمله انتقامی از جانب ایران صورت گیرد و آن‌ها هم پاسخ دهند قیمت نفت تحت تاثیر قرار گرفته و بالا خواهد رفت. علاوه بر این، باتوجه به پاسخ آن‌ها اگر ایران تصمیم بگیرد آمد و شد کشتی‌های نفتی را در تنگه هرمز دچار اختلال کند در این صورت شکی نیست که حتی در کوتاه‌مدت روی قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود و این تاثیر کم هم نخواهد بود، یعنی در کوتاه‌مدت منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: اکنون امریکا براحتی می‌تواند نیاز اروپا را برآورده کند و یا از طریق ذخایری که دارند کمبود‌ها را جبران کنند، اما در کل تاثیر تنش در هرمز روی قیمت و بورس تاثیر آنی زیادی خواهد داشت و قیمت نفت را در کوتاه مدت بالا خواهد برد، چون جبران نفتی که از تنگه هرمز عبور می‌کند سخت است و تا رفع بحران کمود نفت وجود خواهد داشت و این روال مستقیم روی قیمت تاثیر می‌گذارد حتی اگر به اندازه کافی ذخایر وجود داشته باشد و یا اینکه امریکا بتواند کمبود را جبران کند، زیرا چین و هند بخش زیادی از نفت خود را از مسیر تنگه هرمز دریافت می‌کنند؛ بنابراین تنش در منطقه و این مسیر تقاضا را بالا می‌برد و با توجه به اختلال در عرضه قیمت‌ها روند صعودی به خود خواهد گرفت.

وی درباره تاثیر تنش‌ها بر نفت ایران گفت: ایران تحریم را دور می‌زند و اگر چه مقاصد و میزان فروش نفت ایران مشخص نیست، اما ممکن است امریکا فروش نفت و انتقال درآمد آن به ایران را دچار اختلال کند، اما در این صورت در تنگه هرمز هم اختلال ایجاد خواهد شد، یعنی در صورتی که بحران به نقطه جوش برسد و ایران تنگه هرمز را ببندد تردد نفتکش‌ها در این منطقه دچار آسیب خواهد شد و کشور‌های منطقه نیز دچار خسارت می‌شوند.

زرگر خاطرنشان کرد: در قبال هر اقدام امریکا و اسرائیل؛ قطعا ایران ساکت نمی‌نشیند و سعی می‌کند تلافی و یا مجبور به تمکین کند، بنابراین اگرچه ایران بخش زیادی از نفت را در خارج از تنگه هرمز در کشتی‌ها و تانکر‌ها ذخیره کرده و برای مدتی می‌تواند از آن ذخیره استفاده کند و یا اینکه از مسیر خط لوله جاسک که روزانه یک میلیون بشکه نفت را جابجا می‌کند؛ نفت خود را صادر کند، اما قیمت‌ها دچار تغییر خواهند شد و در عین حال روی ورود و خروج و تردد کشتی‌های تجاری و نفتی ایران و دیگر کشور‌ها تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • طول عمر سمنت برد چقدر است و چگونه می توان آن را افزایش داد؟
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!
  • دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار مشخص شد | آرامش به بازار برمی گردد؟